Mitä mieltä siitä kun jotkut ottaa koirakseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen sitä mieltä, että ihmiset jotka ottavat tällaisen koiran ns. "munanjatkeeksi" ovat isiootteja ja ylläpitävät omalla toiminnallaan/käytöksellään meidän muiden samanrotuisia koiria omistavien maineen.

Itse staffia ottaessani varauduin päinvastaiseen tilanteeseen, eli kuulemaan ihmisiltä sitä vittuilua kohdistuen joko koiraani tai minuun.

Ääliömäistä. Jotkut idiootit ottaneet malamuutinkin vaan siitä syystä, että muistuttaa sutta, eivätkä edes tiedä, että kyseessä on vetokoira. Onneksi kasvattajat ovat nykyään jo hyvin valveutuneita noissa asioissa.

Kai sellaisiakin koiranomistajia on. Siitä vaan, kunhan sitten osaa myös huolehtia koirastaan ja ennen kaikkea kouluttaa sitä hyvin.

Menee ehkä vähän aiheen ohi, mutta kerran näin lenkkipolulla aika hoikan tytön/nuoren naisen, jolla oli kaksi petoa hihnoissa. :D En tiedä mitä rotua, mutta susikoiran näköisiä kuonokopilla varustettuina. Vetivät niin paljon, että tyttö meni puolijuoksua kädet suorana koirien perässä. Ihmettelin vähän.

Olen sitä mieltä, että ihmiset jotka ottavat tällaisen koiran ns. "munanjatkeeksi" ovat isiootteja ja ylläpitävät omalla toiminnallaan/käytöksellään meidän muiden samanrotuisia koiria omistavien maineen.

Itse staffia ottaessani varauduin päinvastaiseen tilanteeseen, eli kuulemaan ihmisiltä sitä vittuilua kohdistuen joko koiraani tai minuun.

Huppista, oikoluku olisi ollut ihan paikallaan. :)

Eli mielestäni kyseiset koiranomistajat ovat idiootteja ja ylläpitävät muiden ihmisten ennakkoluuloja kyseisten koirien omistajia kohtaan ja siinä sivussa saattavat myös pilata sitä mainetta vähän lisää.

Lähes samaa mieltä kuin niistä jotka ottavat koirakseen jonkun pikkuvuffen, eivätkä vaivaudu sitä mitenkään kouluttamaan, koska sehän on niin ihana ja suloinen. Eli oli koira mikä hyvänsä, se pitää kouluttaa kunnolla.

Ja kun ulkoillaan koiran kanssa niin katotaan mitä se koira tekee ja havannoidaan ympäristöäkin jonkun verran, eikä pälätetä puhelimeen laput silmillä eikä nähä eikä kuulla mitään.

Tietysti isompi ja vaativampi rotu tarvii ihan spesiaalisti koulutusta, paneutumista ja tarkkaavaisuutta.

Eli ei koiraa sellasille jotka ei koiraansa kouluta, osaa käyttäytyä sen kanssa kelpo tavalla ja ei ole kiinnostunut koiran rotuominaisuuksista.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Täysiä typeryksiä. Sitäpaitsi tuollaiset koirat eivät ole yleensä ihmisille edes vihaisia. Ne ovat aggressiivisia toisia koiria kohtaan, jos niitä ei asiamukaisesti sosiaalisteta ja kouluteta ihan pienestä pitäen, mutta niillä on hyvinkin vahvat puremisestot ihmisiä kohtaan. Ihan siitäkin syystä, että sellaisten idareitten jotka tällaisia tappelukoiria ovat "jalostaneet", on pitänyt itse pystyä käsittelemään niitä haavoittuneinakin.
Ne puremistilanteet mitkä tällaisten koirien kanssa syntyvät, tulevat väärästä kohtelusta ja koulutuksesta. Ei saisi millään lailla lietsoa sitä taisteluviettiä, vetämällä riepua tai painimalla koiran kanssa.
Tämän rotuisilla on myös normaalia korkeampi kipukynnys.
Normaalipäinen koiranomistaja joka ei ota tällaista koiraa munanjatkeeksi ja ottaa selvää miten se täytyy kouluttaa ja kasvattaa, saa tämän rotuisista koirista ihan yhtä hyviä kuin muistakin.
Kusipäät taas saavat muunkinrotuiset sekoamaan.

Itselläni on kaksi saksanpaimenta joista toinen tuli pari vuotiaana minulle mieheltä joka otti koiran juuri tuon takia. Sitten meni hermot kun koira oli arka, ihmekkään sillä koulutuksella.

ihan yhtä typerää on ottaa niitä pikku-fifejä ja antaa niiden tehdä ihan mitä huvittaa. Viimeksi eilen olin lenkillä tilanteessa, että " meidän pikku-murre on ihan kiltti ja haluaa tutustua" ja sitten kun tulee lähelle, niin melkein oli kiinni pennun kuonossa. Harvemmin isompien koirien kanssa noihin tilanteisiin joutuu, mutta noiden pikkukoirien kanssa melkein joka päivä!

Yhteistyössä