Mitä mieltä serkusavioliitosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kui?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En osaa omalle kohdalleni kuvitella, tosin miespuolisista serkuistani ei ole kukaan ole kiinnostanut minua miehenä sillä tavoin, että voisin edes ajatella liittoa/suhdetta tms.
Ja jos tyttäreni päätyisivät yhteen serkkupoikiensa - siis sisarteni poikien kanssa olisi sekin ajatus minulle aika vieras.

mulla oli koulussa opettaja joka oli naimisissa serkkunsa kanssa ja heillä oli kaksi lasta ja molemmat kehitysvammaisia.
satun olemaan tekemisissä tämän opettajien lasten kanssa ja kyllähän se surettaa, kun "tahalleen" tuo on aiheutettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinäorava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
että mitä mieltä olette että 14v ja 13 v serkukset nukkuu samassa sängyssä mummolassa 2-3x vuodessa pari yötä. Itse en hyväksy, mutta mummi "ei tajua" riskiä..

:attn:

No en nukuttaisi missään tapauksessa murrosikäisiä samassa sängyssä. Tiedän että meidän suvun serkukset jotka laitettiin aina mökillä sun muualla nukkumaan samaan sänkyyn kun: "nehän on serkuksia!" olivat harrastaneet keskenään seksiä jo n. 12 ikäisinä. :/

Mun mielestä myös serkukset on liian läheisiä, koska meillä on aina oltu paljon tekemisissä serkusten kanssa. Nytkin mulla on esikoinen serkkujen luona yökylässä ja toiset lasten serkut on tulossa meille huomenna yökylään. Lapset siis kasvaa serkkujensa kanssa yhdessä, joten ovat erittäin tiiviisti yhdessä. Vaikea siis kuvitella, että aikuisenakaan alkaisivat tuntea muunlaista läheisyyttä kuin esim. sisarusten kesken on.

En kyllä menis serkkuni kans naimisiin, enkä tekis lapsia. Just tuli ohjelma (oisko ollu silminnäkijä), jossa oli aiheena nämä lähisukulaisten avioliitot ja siitä seuraavat ongelmat. Ja ainoat, jotka tästä kärsii on ne viattomat lapset :(

Suomi on muutenkin niin sisäsiittonen maa ja perinnölliset taudit yleisiä, että pitäis vähän miettiä tätäkin puolta ennen naimisiin menoa ja lasten hankintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Kovin kurdilaista.

Turkkilainen kurdien vihaaja taas vauhdissa.

Todellinen vihaaja joo :D, sekä suvusta että ystäväpiiristä löytyy paljon kurdeja...Kurdikulttuurissa vaan sattuu serkusliitot olemaan aika yleisiä, enkä tunne yhtään ei-kurdia joka olis serkkunsa kanssa naimisissa. Siksi tuollainen mielikuva.

Yhteistyössä