Mitä mieltä Sanna Marinin vaalikonevastauksista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitääkö tää nyt palstahengen mukaan tulkita, et persut on vapautta, tasa-arvoa ja solidaarisuutta vastaan?

Vai et koti, isänmaa ja uskonto -arvot kyl kiinnostaa, jos niitä ei tartte itte noudattaa?

Muuten olen samaa mieltä edellisen kans, et kehittyvän yhteiskunnan arvot politiikassa tuleekin muuttua ja kehittyä. Muuten rahat menis kaikki sotakoneisiin, kirkkoihin.. Kotiin liittyy kyl noi Marinin arvotkin.

• Tykkää
Reactions: Algoma
Esim tuo kasvisruokapäivä: itse olen sitä mieltä että olisi parempi vähentää lihan syöntiä joka päivä puoleen, ja täyttää se osa ateriasta kasvisproteiinilla. Silloin lihankulutus vähenisi 1/2. Jos pidetään yksi kasvisruokapäivä viikossa, lihan kulutus vähenee vain 1/7, kasvisruuasta tulee koululaisille peikko, ja kaiken lisäksi kasvisruokapäivänä syntyy ruokaloissa enemmän hävikkiä (onko ruoka lasten ja nuorten mielestä oikeasti pahaa, liian erilaista kuin liharuuat, vai onko se vain asenne?).
Monien vatsalle ei kasviproteiinit käy, olisiko näille sitten joka päivä erityisruokavalio? Ja sitten monet on hirveän prosessoituja tuotteita, itse pyrin välttämään prosessoitua ruokaa ja olisi hyvä että lapset koulussa saa oikeaa ruokaa. Myös soijan hormonivaikutukset on kyseenalaisia lapsille, erityisesti pojille syötettynä. Olin itse vegaani 6v, soijaa kului valtavasti ennen kuin ymmärsin että hormoniongelmat johtui soijasta ja ripuli ja mahakivut palkokasveista. Eli ei se maha aina niihin sopeudu vaikka niin sanotaan. Siksi ehkä on simppelimpää pitää yksi kasvisruokapäivä, ja vaikka vähentää lihan määrää muilla aterioilla mutta jättää ne kasviproteiinit pois muusta kuin kasvisvaihtoehdosta mikä toki on hyvä olla tarjolla myös. Itse toivon että kun omat lapset tulee kouluikään niin voin vanhempana vaikuttaa siihen ettei poikien tarvitse ainakaan soijaa syödä ja jos vegepäivänä tulee ripuli niin olisi mahdollista saada palkokasviton vaihtoehto.

Perinteiset arvot kunniaan:
jos penikat eivät tottele koulussa niin karttakepillä sormille.
Tilallisilta maat jakoon ja torpparit tilalle.
Noidat, - naiset, jotka eivät huku, kun heitetään järveen- poltetaan roviolla.
On monia ihailtavia perinteitä, jotka tulisi saada takaisin.

Perinteiset arvot kunniaan:
jos penikat eivät tottele koulussa niin karttakepillä sormille.
Tilallisilta maat jakoon ja torpparit tilalle.
Noidat, - naiset, jotka eivät huku, kun heitetään järveen- poltetaan roviolla.
On monia ihailtavia perinteitä, jotka tulisi saada takaisin.
Tuota ekaahan voisi alkaa toteuttamaan. :unsure:

Yhteistyössä