Mitä mieltä pojan nimistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimi hakusessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
häiritsee aina kun kaverin lapsen nimi on max ja mä käytän monesti esim että max 5e se maksaa tai laita max 1dl sokerii. aina jotenkin havahdun jos hälle puhun ja tuota sanaa käytän.

Mulle ei nappaa mitkään nimet, missä on vierasperäisiä kirjaimia. Toi äks ei vaan pure, sori, vaikka ihan arkipäivää nykyään on ihan virtastenkin lasten nimissä.

Me halutaan ns. kansainvälinen nimi, koska miehen suku on englannista. Max on meistä suomalaisenkin suuhun lyhyt ja selkeä. En itsekään ole erityisen ihastunut x-kirjaimeen, mutta pidän nimestä Aleksi ja muuttamalla nimen loppua siitä tulisi kansainvälinen, mutta puhuessa olisi kuitenkin suomalaisille tuttu Aleksi, kirjoitusvirheitä se varmaankin aiheuttaisi.

Max Lucas ja Lennart menee mulle liian vieraaksi. Mutta tuo Max Johannes oli jossain vaiheessa mietinnässä, täytynee ottaa uudelleen :)

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Hyviä yhdistelmiä. Max ja Alex ovat molemmat suosikkejani poikien nimissä. Kansainvälisiä, sopien suomenkieleen mainiosti.

Tuota lauseenvastiketta ei voi käyttää noin jälkimmäisessä virkkeessä. Suomen kieli kirjoitetaan pienellä ja erikseen. Et siis taida olla paras kertomaan suomen kieleen sopivista nimistä.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alex on hyvä nimi.

Alex Mikael ok
Alex Nikolas
Alex Anttoni
Alex Daniel
Alex Benjamin

Anteeksi mutta nyt on pakko kysyä, että miksi "Anttoni"??? Voiko enää juntimpaa olla?
Mikaeli, Danieli samantien?

Miten olis ihan vaan Anton?

Yhteistyössä