Mitä mieltä ootte,oisko jollakin vastaavaa kokemusta,kyse lapsen nielusta ja tulehdusarvoista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paniikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paniikki

Vieras
eli toistuvasti tulee nieluun valkeet peitteet,ei oo angiinaa tavattu,nielutulehdukseen on saanut kuureja.Nyt sitten vein lääkäriin(kyseessä 4v),angiina nega,nieluviljelyssä ei bakteeria,ja nenän kautta otettu imunäytekin ok.Tulehdusarvot oli 140 vkonloppuna ja oltiin sairaalassa yö,kotiin päästiin,vaikka arvot oli 150,lääkäri sanoi ettei pelkkä crp ole syy pitää sairaalassa,kun muut arvot ok.Nyt crp on 55,ja lääkekuuri siis päällä,ja lähete korvalääkärille on laitettu,risojen poistoon ootellaan pääsyä siis..kai.

Mutta kun mua vaan huolestuttaa..onko nyt parempi että mitään bakteeritulehdusta ei löytyny vai onko se nyt huono asia..? oon kamala panikoija ja hirveetä kun pitää miettiä mikä tolla lapsella on.
Eipä tuo lastenosaston ylilääkäri sanonu muuta kun että syökää kuuri ja ootellaan korvalekurin tapaamista.
Eli voinko huokasta,nyt kun toi crp on laskussa..??oisko jollakin vastaavaa kokemusta,siis että voiko nuo isot nielurisat aiheuttaa tällästä kaikenlaista ikävää vaivaa..?

Poika on hyväkuntoinen,ja nyt ne peitteet kurkusta on hävinny ja yskä tullut tilalle :)

Mulla on itselläni 30vuotta ollut nielurisaongelmaa..välillä angiinaa ja useimmiten jotain muuta streptokokkia. Ollut myös nielutulehduksia jotka aiheuttaneet peitteitä mutta ei ole ollut bakteeritulehdusta. Kuitenkin esim. adenovirus ja influenssat aiheuttaa noiden arvojen huimaa nousua. Multa ei risoja poistettu vaan ovat pienentyneet itsekseen ja n yt viimiset kuusi vuotta ei ole ollut yhtään antibioottikuuria kurkun takia. Jos tulehdusarvot laskussa niin se on huojennuksen paikka eli lääkkeet tehoaa ja pöpöjä on paljon monenlaisia aina liikenteessä. Ei mielestäni aihetta huoleen. Ei niihin tulehduksiin läheskään aina löydy testeillä selvästi osoitettavaa syytä. Suosittelisin kuitenkinj risojen poistoa niin selviää jatkossa helpommalla. Niin ja jos yleiskunto ihan ok niin se on hyvä merkki.

kiitos tosi paljon vastauksestasi :) ajattelin ns."järjellä",niin ehkä se lastenlekuri olis passittanu lisätutkimuksiin jos olis kattonu aiheelliseks.Mä itse nimenomaan haluisinkin et ne poistettas ni eipähän ne vaivais ainaskaan..toivottavasti se korvalääkäri on samaa mieltä.

Yhteistyössä