Mitä mieltä ootte, et pitääkö sulhasen kustantaa bestmanille...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mun mielestä ainakin lennot pitäis hääparin maksaa.. ja jotenkin tulla vastaan muissa kustannuksissa (esim. majoittaa sukulaisten luo tai järjestää edullinen yöpymispaikka..). Jos sulhanen haluaa bestmanille puvun jollaista hänellä ei itsellään ole, pitää puvun vuokra maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Jos taas sulhasella tai siis hääparilla on joku ehdoton vaatimus että sen puvun pitää olla jotain tiettyä väriä, jotenkin erikoinen tai juuri oikeanlainen heidän makuunsa, niin silloin pari kustantaa kyllä sen puvun.

No arvaa vaan pitääkö niillä olla tollaissa "jenkki"-häissä samanlaiset puvut :D Eiköhän morsiusneitojakin oo se sitsemän kaikki samanlaisissa mekoissa :)

Kyllä pitää hääparin ainakin lennot ja majoitus maksaa, sillä en minä ainakaan lähtisi edes parhaan ystävän häihin toiselle puolelle maapalloa omalla kustannuksella.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kyllä pitää hääparin ainakin lennot ja majoitus maksaa, sillä en minä ainakaan lähtisi edes parhaan ystävän häihin toiselle puolelle maapalloa omalla kustannuksella.

Mä kyllä lähtisin parhaan ystäväni häihin omallakin kustannuksella -myös maan ääriin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Luminella:

Mä kyllä lähtisin parhaan ystäväni häihin omallakin kustannuksella -myös maan ääriin. :)

Onhan se helppoa jos on mistä kustantaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja mie¨:

Mä olen niin hullu, että ottaisin vaikka lainaa sitä varten. :D mutta tässä oli kyse vain parhaan ystävän tai siskon häistä. Muiden kohdalla olis harkittava enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja mie¨:

Mä olen niin hullu, että ottaisin vaikka lainaa sitä varten. :D mutta tässä oli kyse vain parhaan ystävän tai siskon häistä. Muiden kohdalla olis harkittava enemmän.

Mä kanssa lähtisin ihan omalla kustannuksella siskoni tai parhaan ystäväni häihin, etenkin jos on pyydetty kaasoksi. En tosiaan kehtais olettaa että kaikki maksetaan minulle, onhan häistä paljon muitakin kustannuksia.

Ainoastaan jos tilanne olisi se, että olen todella tiukassa taloudellisessa tilanteessa esim korvaini myöten veloissa ja hääpari taas rikkaita kroisoksia, niin voisin olettaa että matkan maksaisivat.

En ylipäätään ymmärrä miksi aletaan tapella rahasta että kuka maksaa ja mitä ja pidetään tiukasti kiinni siitä, että hääparin pitää maksaa kaikki bestmanin tai kaason kulut. Johan tuo ulkomaan matka häihin on itsellekin upea kokemus, samalla saii nähdä vähän maailmaa niin miksi se pitäisi kokonaan toisten kustantaa?

Peesi. Kummallisia ystäviä täällä kun eivät voi rahan takia parhaan ystävänsä häihin osallistua. Tietysti jos kertakaikkiaan ei ole varaa, niin asia on eri. Lähtisin ja kustantaisin itse, riippumatta hääpaikasta.

Jos on niin läheinen ystävä sulhaselle, että on saanut kunnian olla bestman, niin eiköhän tämä sulhanen silloin oleta ystävän tulevan häihin joka tapauksessa. Ei silloin mitään matkoja ja hotelleja makseta tulijalle. Vaatteet kyllä pitäisi maksaa, jos jenkkityyliin jotain tiettyä haluaa. Jos teillä ei ole varaa lähteä, niin sitten on varmasti kohteliasta kertoa tämä sulhaselle jo hyvissä ajoin, ettei laske teidän varaan.

Jos ei kertakaikkiaan ole varaa kustantaa matkoja niin eiköhän tuon olisi voinut sanoa jos esim. siinä vaiheessa kun bestmaniksi pyydetään ja kieltäytyä. Törkeää lupautua ensin ja sitten tuumia hieman ennen häitä että eipä olekaan rahaa tulla vaikka lupasin.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jos on niin läheinen ystävä sulhaselle, että on saanut kunnian olla bestman, niin eiköhän tämä sulhanen silloin oleta ystävän tulevan häihin joka tapauksessa. Ei silloin mitään matkoja ja hotelleja makseta tulijalle. Vaatteet kyllä pitäisi maksaa, jos jenkkityyliin jotain tiettyä haluaa. Jos teillä ei ole varaa lähteä, niin sitten on varmasti kohteliasta kertoa tämä sulhaselle jo hyvissä ajoin, ettei laske teidän varaan.
Mä ajattelen samoin. Tosin jos asuisin eri maassa kuin paras ystäväni ja tietäisin ystäväni olevan taloudellisesti todella tiukoilla, niin tarjoutuisin maksamaan ainakin osan matkakustannuksista.

Yhteistyössä