Mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Kerroin tuttavalleni että olen vapaalla ja teen joulu siivousta. Tuttavani kysyi että miten saan lapsilta siivottua, kerroin että hyvin koska ovat hoidossa.
Sain melkoisen ryöpyn niskaani että olen vienyt hiton vapaalla.
Perustelin:
1.Tämä oli ylimääräinen vapaa, olin ennättänyt ilmoittaa että lapset ovat hoidossa
2.lapsilla oli tänään tonttumaahan retki, en halunnut että jäävät siitä pois
3. maksan kuitenkin koko kuukaudelta hoitomaksua a nyt kun joulu tulee, tulee monen päivän loma muutenkin
4. sain kerrankin siivota rauhassa

Tuttavani sanoi että kukas hoitaa kotiäitien lapset että saavat siivottua.
No hehän ovat koko ajan kotona ja voivat tehdä siivouksen pikku hiljaa.
Työssä käyvät äidit tekevät pitkän päivän (itsekin teen 9-11h päiviä) jonka jälkeen tulevat kotiin kiukkuisten a väsyneiden ja nälkäisten lasten kanssa. Siinä pitäisi alkaa tekemään ruoka ja muutenkin ennättää viihdyttää lapsia.

Nyt kun sain siivottua niin onpas kiva mennä hakemaan lapset hoidosta, mennään uimaan jonka jälkeen tullaan valmiille ruualle puhtaaseen kotiin.
Varmasti saavat enemmän kuin että olisin pitänyt heidät tänään kotona ja olisi vain riidelty tänään, tiukka pipoisena olisin yrittänyt siivota.

" Tuttavani sanoi että kukas hoitaa kotiäitien lapset että saavat siivottua. "

Sano kaverilles että kaksplussallakin on yks mamma joka on kotiäiti ja saa lapset hoitoon aina jos tarvitsee ja ison siivouksen ajaksi vienkin :D

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Kerroin tuttavalleni että olen vapaalla ja teen joulu siivousta.
3. maksan kuitenkin koko kuukaudelta hoitomaksua a nyt kun joulu tulee, tulee monen päivän loma muutenkin

Kaikki muut ok syitä, mut tätä en ymmärrä, en hyväksy, en käsitä. Monella tuntuu olevan sellainen periaate, et kun koko kuusta maksaa, niin ei sitten voi omana vapaapäivänään lastaan kotona pitää. Enkä nyt välttämättä puhu vaan susta ap. Kaverilla sama periaate, ite on kotona, kun tekee 95% iltavuoroja ja mies illat kotona, päivät töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja voijuma:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Kerroin tuttavalleni että olen vapaalla ja teen joulu siivousta.

Kaikki muut ok syitä, mut tätä en ymmärrä, en hyväksy, en käsitä. Monella tuntuu olevan sellainen periaate, et kun koko kuusta maksaa, niin ei sitten voi omana vapaapäivänään lastaan kotona pitää. Enkä nyt välttämättä puhu vaan susta ap. Kaverilla sama periaate, ite on kotona, kun tekee 95% iltavuoroja ja mies illat kotona, päivät töissä.

No toi oli vaan viimeinen heitto tuttavalleni kun alkoi niin korpeen sen vaahtoaminen. Maksetaan aina koko kuun maksu vaikka pidän aina viikko vapailla lapset kotona. Tämä päivä tuli ylimääräisenä kun oli ylityö tunteja niin paljon sisällä ja sain tästä tietää vasta eilen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Ap, minä olisin tehnyt ihan samoin! =)

Kiitti sulle ja muillekin jotka ymmärrätte. Tuli niin ahdistava olo että olenko oikeasti niin huono äiti että ajattelen vain omaa parastani (niin kuin tuttavani asian ilmaisi).
No ajattelin itseäni, mutta myös lapsiani, heillä oli varmasti kivempi päivä tonttumaassa kuin että olisivat olleet kotona kun minulla ei olisi ollut heille aikaa. Mutta nyt lähden heidät hakemaan hoidosta ja lähdetään uimaan.
Mukavaa päivän jatka kaikille ja RAUHAISAA JOULUA!

No totta kai sä viet/veit ne hoitoon! Siis eihän tossa ole mitään epäilystäkään, miksi ei pitäisi viedä. Totta kai viedään.

Isoja syitä, miksi ovat:
1. Se on maksettu ja sovittu joka tapauksessa etukäteen.
2. Tonttumaanretki. ...tottakai lasten pitää päästä, jos olivat sitä odottaneet.
3. Mikset sä saisi siivota rauhassa? Työtä sekin on...

Tais olla vaan kade se sun kaveris, kun ei itse saanut vietyä mihinkään...

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
No totta kai sä viet/veit ne hoitoon! Siis eihän tossa ole mitään epäilystäkään, miksi ei pitäisi viedä. Totta kai viedään.

Isoja syitä, miksi ovat:
1. Se on maksettu ja sovittu joka tapauksessa etukäteen.
2. Tonttumaanretki. ...tottakai lasten pitää päästä, jos olivat sitä odottaneet.
3. Mikset sä saisi siivota rauhassa? Työtä sekin on...

Tais olla vaan kade se sun kaveris, kun ei itse saanut vietyä mihinkään...

Minusta tuo maksu-homma on tosi huono syy! Mutta jos lapsilla on ollut tontturetki, niin tottahan sinne pitää päästä :xmas:

Yhteistyössä