Arvauskeskuksesta sanottiin... mitä mieltä te olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuttavani oli soittanut sinne, kun hänen ihonsa ja silmänsä ovat muuttuneet keltaisiksi ja kysynyt, että onko vaarallista ja pitäiskö tulla käymään. Terveyskeskuksessa oltiin sanottu, että ei keltaisuus ole vaarallista, että ei tarvi tulla.
Ennen hänen ihonsa ja silmänsä ovat olleet normi väriset. Hän on nyt käyttänyt paljon alkoholia.
Näin hänet tänään ja hän oli kyllä huonokuntoisen näköinen, laihtunut ja keltainen.
Itse olen luullut, että keltaisuus on merkki maksa/haima/sappi vaivoista, mutta varmaankin olen väärässä sillä kylläöhän terveyskeskuksessa tiedetään!
Onko tosiaan niin, että äkiste tullut keltaisuus ei ole vaarallista?:O

Ei sillä muuta hepatiitti ole, jos ei tollasta alkoholihepatiitti vai onko sellasta?
Nyt on kuulemma ollu 2 viikkoa juomatta ja tänään oli ottanu muutaman oluen. Säikähdin kyllä todella kun näin sen. ukko on sanonu, että se on keltainen, sano jo pari viikkoa sitten ja mä sanoin jo sillon että ei hyvälle kuulosta. Nyt ku näin sen ni sanoin kyllä että heti lääkäriin!

Kokeile hakusanaa keltaisuus tähän Terveyskirjastoon. Mensin päivystykseen.

Milloin hoitoon
Keltaisuus on aina epänormaalia ja merkki sairaudesta, joka täytyy tutkia ja hoitaa. Kun huomaa silmänvalkuaisten muuttuneen keltaisiksi, on syytä hakeutua samana päivänä hoitoon. .

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti

Alkuperäinen kirjoittaja herää jo:
voi veetu. Sano, että menee yksityiselle. Ei ole normaalia...todellakaan.

mä kehottaisin soittaa päivystykseen jos ei omalle lääkärille saa ajan. jokaisella on oikeus siihen. niin ja valitus menemään. :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei takuuvarmasti ole terveyskeskuksesta sanottu että "keltaisuus EI ole vaarallista". Provo.... Tai no jos on keskusneidille alkanut vaivaansa valittamaan...
Kyllä aivan varmasti oli sanottu!
Olin kyllä kanssa ihan ihmeissäni, että mitä h*lvettiä ne siellä hourii. Muistin kanssa että keltaisuus on aina vaarallista!
Mun ukko sitä mulle kertoi, että tk:n päivystyksestä oli sanottu, että keltaisuus ei ole vaarallista ja voi olla huoletta kotona. Ukko oli ollu vieressä ku tää tuttava sinne soitti.
Yritän nyt kovasti patistaa tuttavaa lääkärille! Harmi kun kyseessä on itsepäinen keski-ikäinen ukko joka ei mene lääkäriin ennenkuin todella on hengenlähtö lähellä. :/

Jos tämä itsepäinen lääkäriä välttelevä keski-ikäinen mies ITSE soitti terveyskeskukseen, niin saattaa olla että hän vähän muunsi kuulemaansa itselleen sopivammaksi kun vieressä oleva sitä kysyi....? Ts. oli sanottu että olisi syytä tulla tk:een, mies itse tulkitsee että ei käsketty ambulanssia soittaa = ei tässä mitään hätää ole...? Voisiko olla noin?

Mun äidin haimasyöpä alkoi ihon ja silmänvalkuaisten keltaisuudella ja 6 viikkoa myöhemmin hän poistui tästä maailmasta. Ja ne viikot olivat tuskallisia hänelle ja meille läheisille.

Yhteistyössä