Tuossa Espritin pussissa on kaksi pussia. Jos niitä pitää päällekkäin ei huoneessa tarvitse olla kyllä yhtään enempää kuin 18 ast., jos sitäkään. On meinaan varmasti aika lämmin, jos molemmat päällä. Mutta sitten ei tarttiskaan laittaa muuta kuin alushousut.
Tähän asti olen pitänyt pusseja vuorotellen. Talvella käyttöön tuleen kokonaan paksumpi tai molemmat päällekäin. Ohuemman pitkähihaisen pussin kanssa rinsessalla on päällä hihallinen tai hihaton body, "pitkikset" ja sukat. Topatun pussin kanssa olen laittanut tytölle hihallisen kietaisupaidan ja pikkuhousut (sellaisia pitsipöksyjä olen ostellut) eikä tarvitse edes sukkia. Ja huoneen lämpötilan ei tarvitse tuolloin olla edes yli 20 ast., koska pussi ON lämmin.
Pussilla meidän tyttö pääsee muuten selinmakuuasennosta kyljelleen eli on kyllä vähän "liikkumavapautta"
Niin ja se TOG-arvo tarkoittaa juuri sitä, mihin huonelämpötilaan soveltuu. Kaikkihan sitä ei ilmoita, taitaa olla Grobagilla vain (jos oikein muistan).
Tuo Espritin topattu pussi on varmaan 1-2 tog. Mielestäni hyvä siksi, että huonelämpötilaa ei tarvitse nostaa korkeaksi, mikä tekisi hengitettävästä ilmasta liian kuuman ja kuivan, esim. kuivattaa nenän limakalvoja.