S
shihtzu
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Itseäni lähinnä ihmetyttää ihmiset, jotka elävät jatkuvasti yli varojensa. Luottotilejä löytyy joka vaatekauppaan ja kaikki hankintaan osamaksulla.
Samaa mieltä, meille ei ole mitään ostettu osamaksulla. Sen verran pitää olla sukanvarressa että perustarpeet pystyy ostamaan, vaikka pesukone hajoaisi niin ei muuta kuin uusi tilalle.
No kaikilla ei ole sitä rahaa siellä sukanvarressa, tai on ehkä ollut, mutta se on pitänyt käyttää johonkin muuhun ja on tullut tarvetta taas hankkia jotain oleellista, niin ilmanko pitäisi olla vaikka puoli vuotta, että saa rahat kasaan.
Kaikilla kun ei ole niin suuret tulot, että pystyy isoja summia säästämään ja vaikka pistäisi sen 20 euroa kuukaudessa, niin aika monta kuukautta saa säästää ennen kuin parisataa on säästössä ja sillä et kyllä vielä kunnon pesukonetta saa. Niin ja parempi on ostaa heti kunnollinen kuin ensin joku huonompi ja sitten kun on varaa parempi.
Kyllä sitä palkallisella ihmisellä nyt sen verran pitää palkkaa olla että jää vähän enemmän kuin 20e kuukaudessa yli, ellei ole niin suosittelen vaihtamaan alaa.
No mulla ei jää, olen matalapalkka-alalla ja kaikki rahat menee ihan oikeasti elämiseen. Sen mitä yksi pesukone maksaan, niin se on melkein puolen kuun palkka, jos siis teen täyttä päivää, mutta nyt kun teen osa-aikaista niin tulee vaan entistä vähemmin rahaa, joten mulla ei todellakaan ole varaa pistää suuria summia säästöön. Ja en todellakaan ole vaihtamassa alaa, koska mä viihdyn tuossa työssä. Mutta minä myös maksan kaikki velkani itse.