Mitä mieltä olette tosi piheistä ihmisistä, jotka pihistelevät joka asiassa, vaikka rahaa on paljon???????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Itseäni lähinnä ihmetyttää ihmiset, jotka elävät jatkuvasti yli varojensa. Luottotilejä löytyy joka vaatekauppaan ja kaikki hankintaan osamaksulla.

Samaa mieltä, meille ei ole mitään ostettu osamaksulla. Sen verran pitää olla sukanvarressa että perustarpeet pystyy ostamaan, vaikka pesukone hajoaisi niin ei muuta kuin uusi tilalle.

No kaikilla ei ole sitä rahaa siellä sukanvarressa, tai on ehkä ollut, mutta se on pitänyt käyttää johonkin muuhun ja on tullut tarvetta taas hankkia jotain oleellista, niin ilmanko pitäisi olla vaikka puoli vuotta, että saa rahat kasaan.
Kaikilla kun ei ole niin suuret tulot, että pystyy isoja summia säästämään ja vaikka pistäisi sen 20 euroa kuukaudessa, niin aika monta kuukautta saa säästää ennen kuin parisataa on säästössä ja sillä et kyllä vielä kunnon pesukonetta saa. Niin ja parempi on ostaa heti kunnollinen kuin ensin joku huonompi ja sitten kun on varaa parempi.

Kyllä sitä palkallisella ihmisellä nyt sen verran pitää palkkaa olla että jää vähän enemmän kuin 20e kuukaudessa yli, ellei ole niin suosittelen vaihtamaan alaa.

No mulla ei jää, olen matalapalkka-alalla ja kaikki rahat menee ihan oikeasti elämiseen. Sen mitä yksi pesukone maksaan, niin se on melkein puolen kuun palkka, jos siis teen täyttä päivää, mutta nyt kun teen osa-aikaista niin tulee vaan entistä vähemmin rahaa, joten mulla ei todellakaan ole varaa pistää suuria summia säästöön. Ja en todellakaan ole vaihtamassa alaa, koska mä viihdyn tuossa työssä. Mutta minä myös maksan kaikki velkani itse.

Lapsille on erittäin hyvä opettaa, että kaikkea ei voi saada. Meillä olisi varaa ostaa kaikki lelut mitä piltti haluaa, mutta ei osteta. Pitää olla tilaa haaveilulle, odotukselle ja toiveille *joulupukkia odotellessa*

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Siis oikeesti miten tuhlaaminen ja törsääminen tekee elämästä jotenki arvokkaampaa tai eletympää elämää? :o En saanu siihen vielä vastausta?
Itse elän sellaista elämää jota haluan elää, vaikka siihen liittyy säästäväisyys :D eikä se tarkoita ettei voi ikinä ostaa mitään tai että ostaa halpaa pjaskaa joka heti hajoaa.
Meillä ostetaan käytettyä, kirppiksiä hyödynnetään paljon jo ennenkuin siitä tuli muodikasta :D

Ja jos jotaki tarvii ostaa niin kiertelen ja katselen mistä sen saisi halvimmalla (nykyään aika paljon netissä) ja että kaikkea tarvittavaa ostetaan vain tarpeeseen - ei siksi että on kivaa shoppailla :D

Sun pieni elämäs ei kiinnosta. Lähinnä kait oli kysymys niistä suurituloisista, joihin et varmaankaan kuulu, jotka suurinpiirtein ruikuttaa kuinka kengänpohjat kuluu käytössä. Ankeata voi olla elämä vaikka olisi mahdollisuus ostaa uudet kengät ja nauttia kävelemisestä. Pikku metafora.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Siis oikeesti miten tuhlaaminen ja törsääminen tekee elämästä jotenki arvokkaampaa tai eletympää elämää? :o En saanu siihen vielä vastausta?
Itse elän sellaista elämää jota haluan elää, vaikka siihen liittyy säästäväisyys :D eikä se tarkoita ettei voi ikinä ostaa mitään tai että ostaa halpaa pjaskaa joka heti hajoaa.
Meillä ostetaan käytettyä, kirppiksiä hyödynnetään paljon jo ennenkuin siitä tuli muodikasta :D

Ja jos jotaki tarvii ostaa niin kiertelen ja katselen mistä sen saisi halvimmalla (nykyään aika paljon netissä) ja että kaikkea tarvittavaa ostetaan vain tarpeeseen - ei siksi että on kivaa shoppailla :D

Sun pieni elämäs ei kiinnosta. Lähinnä kait oli kysymys niistä suurituloisista, joihin et varmaankaan kuulu, jotka suurinpiirtein ruikuttaa kuinka kengänpohjat kuluu käytössä. Ankeata voi olla elämä vaikka olisi mahdollisuus ostaa uudet kengät ja nauttia kävelemisestä. Pikku metafora.

:hug: ja sinä olet säälittävä ruikuttaja :hug:

Yhteistyössä