Mitä mieltä olette tosi piheistä ihmisistä, jotka pihistelevät joka asiassa, vaikka rahaa on paljon???????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Itseäni vähän ärsyttää sellaiset. Rahaa on paljon (äiti tienaa yli 4000 e kuussa, samoin isä) ja silti pihistellään esim. lasten vaatteissa ja kengissä ja leluissa. Ostetaan vain halvinta mahdollista, jotka menee heti rikki ja sit ostetaan yhtä halpaa paskaa tilalle. Kaikessa mahdollisessa pihistetään - ei edes oteta drive in Mäkkäristä aterian kanssa limua, kun on sille limulle laskettu litrahinta ja hui kauhistus ku on kova hinta limulle ja siksi otetaan vain hampurilainen ja ranskikset ja ostetaan kaupasta limu ja mennään kotiin syömään. Kun ei tarttis. Joka penniä lasketaan ja mietitään. Miten ne jaksaa, ku ei tarttis??

tuttua työpaikoillakin..
joskus ei tiedä itkiskö vai nauraisko..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itseäni vähän ärsyttää sellaiset. Rahaa on paljon (äiti tienaa yli 4000 e kuussa, samoin isä) ja silti pihistellään esim. lasten vaatteissa ja kengissä ja leluissa. Ostetaan vain halvinta mahdollista, jotka menee heti rikki ja sit ostetaan yhtä halpaa paskaa tilalle. Kaikessa mahdollisessa pihistetään - ei edes oteta drive in Mäkkäristä aterian kanssa limua, kun on sille limulle laskettu litrahinta ja hui kauhistus ku on kova hinta limulle ja siksi otetaan vain hampurilainen ja ranskikset ja ostetaan kaupasta limu ja mennään kotiin syömään. Kun ei tarttis. Joka penniä lasketaan ja mietitään. Miten ne jaksaa, ku ei tarttis??

No tottahan se on että Mäkkärin autokaistan limulle tulee aika kova hinta. Sitäpaitsi tosipihi ei edes käy Mäkkärissä kun ne hampurilaiset on kamalan kalliita.

Ja tuolla elämäntyylillä on mahdollista kaksi autoa, iso omakotitalo ja vapaa-ajan matkat minne vain haluaa.

Meillä oli hetki sitten tuo tilanne, molemmat oli töissä mutta nyt enää toinen, toinen on työtön. Pihistelin silloin ja pihistelen edelleen. Lapsillekin ostetaan paljon käytettyä mutta se on yhtä paljon ideologinen kuin rahansäästökysymys.

No mulla on yks tuollainen ystävä. Esim. ostaa vain yhden sämpylän kun lapsi (5v) ei kumminkaa jaksa syödä, ja yleensä jää itse hyvin vähälle. Jos menee vaikka Muumimaailmaan, niin eväät kotoa mukaan. Minä en ainakaan viitsi vaivautua, rahaa menee kyllä niin ei siinä nyt yksi ateria paljon tee lisää. Ja jos matkamuistoja ostetaan niin mahdollisimman pieni. Olen ollutkin niiiiiin ilkee että olen ostanut sitten omalle lapselle minkä on halunnut, en ole hintaa katsellut, oon mä pirullinen. No nuo nyt on pieniä mutta rasittavia juttuja kun joka sentin perään pitää itkeä, eikä heilläkään kyllä rahasta ole kiinni.

No mulla on yks tuollainen ystävä. Esim. ostaa vain yhden sämpylän kun lapsi (5v) ei kumminkaa jaksa syödä, ja yleensä jää itse hyvin vähälle. Jos menee vaikka Muumimaailmaan, niin eväät kotoa mukaan. Minä en ainakaan viitsi vaivautua, rahaa menee kyllä niin ei siinä nyt yksi ateria paljon tee lisää. Ja jos matkamuistoja ostetaan niin mahdollisimman pieni. Olen ollutkin niiiiiin ilkee että olen ostanut sitten omalle lapselle minkä on halunnut, en ole hintaa katsellut, oon mä pirullinen. No nuo nyt on pieniä mutta rasittavia juttuja kun joka sentin perään pitää itkeä, eikä heilläkään kyllä rahasta ole kiinni.

Toi ei ole pihistelyä.

Yksi sämpylä ei täytä aikuista, oli sitten kokonainen tai jämät.

Jos kerran kesässä käy jossakin huvipuistossa niin mitä ylivoimaisen vaivalloista on ottaa mukaan omat eväät? Ne ovat paljon terveellisempiäkin, hinnasta puhumattakaan.

Matkamuistokrääsät ovat aivan turhia, samalla tavalla kuin Kinder-lelut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras-pieras:

Toi ei ole pihistelyä.

Jos kerran kesässä käy jossakin huvipuistossa niin mitä ylivoimaisen vaivalloista on ottaa mukaan omat eväät? Ne ovat paljon terveellisempiäkin, hinnasta puhumattakaan.

Ei varmaan senkään mielestä. Mutta sen lasten mielestä kyllä on ja mun mielestä. Jos mä johonkin lähden reissaamaan niin en lähde sinne vyötä kiristämään, kyllä menee rahaa niin parin kympin matkamuisto lapselle on hyttysen pieraisu erämaassa eikä vie meitä konkurssiin.

No siis jos oikeasti pihistelevät siten että oatavat halpaa paskaa joka hajoaa heti, niin loppujen lopuksi siitä ei hyödy kukaan: tuhotaan luonnonvaroja ja maksetaan itse tuplahinta kun vaatteet/lelut ei kestä mitään. Eli siinä mielessä ärsyttää, että nähdään moinen vaiva siksi, että saadaan itse maksaa enemmän ja kuluttaa luonnonvaroja vs. ostetaan laadukasta ja kotimaista tai lähituotantoa - säästetään luonnonvaroja ja lopulta sitä rahaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras-pieras:

Toi ei ole pihistelyä.

Ja jos käy kerran kesässä jossain niin eiköhän se kuulu lasten yleissivitykseenkin päästä vaikka ravintolaan syömään?

Yhteistyössä