mitä mieltä olette tälläisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pålly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pålly

Vieras
Miten suhtaudutte sellaiseen et kylään tullessa vieraat tuo postilaatikostanne postit sisään? ja nyt siis vaan lähisukua tarkoitan eli vanhemmat,appivanhemmat,sisarrukset....
entä kurkkaatko itse mennessäsi kylään(lähisuku) postilaatikkoon ja jos postia on kiikutat sen sisälle?
ja siis tarkoitan nyt ihan postilaatikoita jotka on ulkona tienvarressa en mitään kerrostalon oviluukkuja.

tuli vaan mieleen tällänen...

Kyllä mä silloin tällöin nappaan kaverin postit hänelle mennessäni. En toki urki niitä vaan vien nipussa sisälle. Ei ole tullut mieleenkään, että hän siitä loukkaantuisi. Täytyypä kysyä tuohonkin lupa.

mä en tykkäis. Koksa posti on henkilö kohtaista, ja vaikka sitä ei avata, niin kirjekuoren päältä yleensä tulee ilmi, mistä kirje tulee. Esim., jos jollekin ihmiselle sattuu tulemaan perinnän kautta lasku/laskuja. Meillä esim. miehen kanssa ollut aika, jolloin oli ihan äärettömän tiukkaa, muutama lasku meni ulosottoon, enkä TODELLAKAAN olisi tykännyt, että joku, esim. äitini olisi asian nähnyt.

Onpa mulle sattunut sellainenkin tapaus, että opiskelija-asunnossa asuessani minulle tuli kirje (kävin tuolloin terapeutin juttusilla) terapeutiltani. Siinä oli ajanmuutos, siis aika peruutettu ja uus aika tilalla. No, se oli auki! Tai siis ei siinä ollut mukana kirjekuortakaan. Kämppikseni oli sen vain oveni päälle läntännyt teipillä, teksti oveen päin kylläkin, mutta en todellakaan usko, että se ei sitä olis lukenut. No, epäilykseni on vieläkin, että kämppis sen aukaisi, vaikka kovasti toista väitti. Ja terapeuttini oli 100 varmasti sen kuoreen laittanut, kun asiaa häneltä kysyin. No, muutin aika pian pois...

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
aika oudolta kyllä tuntuisi. En tykkäisi, koska samalla "vieraat" olisi varmaan selanneet postin läpi.

Yhtälailla ne vieraat voi sen postinipun sisälläkin selata, sillon ne on avattukin. Jos oikeasti pelkäisin että mun läheiset nuuskii mun tavaroita kun en oo vahtimassa, niin enhän uskaltais ees olkkariin hetkeks yksin jättää.

Eli musta ois vaan kiva jos toisivat postin. Ihan verrattavissa siihen jos pudottavat roskapussin lähtiissään roskikselle.