Mitä mieltä olette siitä, jos alan olemaan enemmän yhteyksissä miehen äitiin, meidän eron jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahden tulen välissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahden tulen välissä

Vieras
tilanne siis tämä, että mies muuttaa tänään pois tästä talosta, mutta ei nyt vielä ihan kokonaan, vie siis omat huonekalunsa ja jotain muuta, mutta suurin osa tavaroista jää vielä tänne ja käy täällä pesettämässä vaatteita ja hoitamassa lastaan. Sitten kun saadaan talopaperit sun muut kuntoon, niin sitten vie loputkin tavarat.

Mies itse ei halua olla oikeastaan missään tekemisissä vanhempiensa kanssa ja minäkään en ole saanut olla, tai siis hänen vanhemmillaan ei ole mitään asiaa tänne ja mies ei kestä että juttelen hänen äitinsä kanssa miehen mielestä hänen asioistaan. Miehen äiti on tuota vajaa 2-vuotiasta nähnyt vain muutaman kerran, vaikka asuu tuossa varsin lähellä, muutaman kilometrin päässä.

Miehen vanhemmat on asumuserossa ja miehen isä on täys pipipää, joten sitä en haluakaan nähdä, mutta miehen äidistä mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa, todella mukava ihminen, joten minusta olisi ihan kiva olla jossain tekemisissä hänen kanssaan kun miestä ei enää ole tässä määräilemässä ja tiedän että miehen äiti kyllä olisi iloinen jos päästäisin hänet välillä lasta näkemään kun sattuu olemaan ainut lapsenlapsi.

Tiedän että mies tulee tästä asiasta vetämään herneen nenään, mutta eihän hän enää eron jälkeen voi määräillä ketä tapailen ja ketä en.

todellakin antaisin mummon tavata lapsenlastaan. ja jos lapsi kerta sulle jää (?) niin tarviit apujoukkoja, mummo voi vaikka joskus lapsen viedä leiksalle tms jos ei kotiinsa voi..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ilman muuta olet yhteyksissä lapsen mummoon,miehes vähän kakara jos ei asiaa ymmärrä.

Kakarahan se just on, vaikka ikää on jo 30. Se ei edes ymmärrä sitä, että mulla on läheiset välit mun vanhempiin ja sisaruksiin. Eikä etenkään sitä, että mun sisko on yksi mun parhaista kavereista, sen mielestä se on outoa. Mies minusta kohtelee äitiään todella ala-arvoisesti, niinä harvoina kertoina kun ovat jossain yhteyksissä. Syyttää äitiään isänsä tekemisistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
todellakin antaisin mummon tavata lapsenlastaan. ja jos lapsi kerta sulle jää (?) niin tarviit apujoukkoja, mummo voi vaikka joskus lapsen viedä leiksalle tms jos ei kotiinsa voi..

Meillä tulee olemaan yhteishuoltajuus, mutta lapsi siis asuu pääosin mun luona ja meille on syntymässä toinenkin lapsi vielä tän vuoden puolella, että olen sitten kahden lapsen kanssa ja mies niitä sitten tapaa toivottavasti säännöllisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja nekku:
Eikai vaan ihan viimeisimpänä taustalla piile motiivi siitä, etä tiedät tuon ärsytävän miestäsi??

ei todellakaan, mieluiten pitäisi asian mieheltä täysin salassa, minä en ole koskaan ymmärtänyt miksi miehen äiti ei saa meillä käydä ja miksi se ei saa lapsenlastaan tavata, minusta se on sääli ja minulla itselläni ei ole miehen äitiä kohtaan mitään ongelmia. Olen koko ajan toivonut, että lapsi oppisi tuntemaan toisenkin puolen isovanhempia tai ainakin isoäidin, sillä tiedän että hän sitä haluaisi todella kovasti.

Minäkin olin eron jälkeen todella paljon tekemisissä miehen äidin kans. Auttoi meitä todella paljon. Menehtyi valitettavasti melko pian eron jälkeen :-(. Voi vaan käydä niin, et ex-miehes luulee sun tekevän kiusaa tuolla, mut se nyt lienee hänen ongelmansa.

Alkuperäinen kirjoittaja mietin vaan:
onko mies koskaan kertonut sinulle syytä miksi ei halua olla tekemisissä äitinsäkkään kanssa?

No se vaan ei kestä omia sukulaisiaan, hän kun tulee ihan omillaan toimeen, on niin itsekäs tyyppi, ei siinä oikein muuta ole. Miehen isä on kyllä ollut aina varsinainen tyranni ja aina oikeassa ja mies syyttää äitiäänkin näistä isänsä tekemisistä tai enemmänkin siitä, että äiti on hänen mielestään ollut isän puolella eikä äidin, kun taas äidin mielestä asia on ihan päinvastoin. Suhteen alkuaikoina oltiin aika paljonkin tekemisissä keskenään, mutta nyt muutamaan vuoteen ei enää ollenkaan ja minäkään en ole saanut olla, koska olen joskus kertonut miehen äidille, missä firmassa mies silloin sattui olemaan töissä ja sitähän ei olisi saanut kertoa, kun ei se muille kuulu. No ei mulle oltu sanottu, että se on niin suuri salaisuus, minä pidin sitä ihan normaalina juttuna, ei nuo työpaikat mitään salaisuuksia minusta ole.

en ymmärrä miksi et vois olla exäsi äidin ystävä? ja hyvänen aika, hän on sun lapses mummo! tietysti pidät häneen yhteyttä ja kutsut aina kylään! mummo on tosi tärkeä lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja rikas rakas:
en ymmärrä miksi et vois olla exäsi äidin ystävä? ja hyvänen aika, hän on sun lapses mummo! tietysti pidät häneen yhteyttä ja kutsut aina kylään! mummo on tosi tärkeä lapselle.

Tuota minäkin ajattelen ja haluan noin toimia, ajattelin vaan että katsooko muut miten kieroon ja tiedän että mies ei siitä pidä, mutta mun koti ja mun vieraat. Olen koko ajan ollut surullinen, kun lapsi ei ole saanut tutustua toiseen mummoon, vain ja ainoastaan isänsä jääräpäisyyden ja itsekkyyden takia.
Tiedän myös sen, että miehen äiti ottaa ihan varmasti minuun heti yhteyttä, kun kuulee että ollaan erottu ja on valmis auttamaan.

Yhteistyössä