Mitä mieltä olette pärjäänkö? 2,9v ja 6kk lasten kanssa yksin lentomatkat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkaan lähtijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkaan lähtijä

Vieras
NIin olen lähdössä yksin kahden alle 3veen kanssa etelään matkalle ja mietin pärjäänkö lennolla (lähtö aamulla klo.5-9:30 ja paluu illalla klo:19:30-00) ja miten pääsen sieltä pois kun matkarattaat täytyy jättää jo lähtöselvitykseen ja vaan vauva mahtuu Manducaan.. Onko kellään kokemusta yksin näin pienten kanssa matkustamisesta ja vinkkejä antaa?! Mietin mitä teen jos/kun 2,9vee heittäytyy jalattomaksi enkä pysty häntä kantamaan koska vauva vie sylin ,miten paluulennolla kannan tai pitelen kahta mahd. nukkuvaa ..Paniikkihan tässä iskee! Ja joo matkalle on en saa ketään mukaan joka voisi auttaa, kohteessa vasta asuu ystäväni jonka luo majoitumme.

parjaat varmasti hyvin, ala huolehdi. Oletko varma etta rattaat pitaa jattaa jo lahtoselvitykseen (riippuu lentoyhtiosta)? Jos menet Helsinki-Vantaalta, siella on turvatarkastuksen jalkeen saatavana lasten tyontokarreja - joko semmoisia isomman lapsen "rattaita" tai pienia ostoskarryja, johon saat pienemman lapsen istumaan. Ja siella on pari kivaa leikkipaikkaa (sijainti loytyy esim. niista lastenkarryista). Turvataskastuksessa voi pyytaa henkilokuntaa auttamaan jos eivat itse tajua (useimmiten kylla joku auttaa tai vaikka kanssamatkustaja). Koneessa jos lapset nukkuu niin helpottaa - omat ruokailut on kieltamatta haastavia. Ja vessassa kaynti.. mutta taas voi pyytaa apua, ihmiset oikeesti yleensa on tosi avuliaita vaikka kaikki ei itse uskalla tarjoutua. Lohdutuksena etta tuo 6kk on viela hyva ika menna kun ei halua valttamatta kavella koneen kaytavaa edestakaisin ja nukkuu viela melko paljon (toivottavasti). Tsemppia ja hyvin se menee! Itse olen siis reissanut aika paljon kahden pienen kanssa (vahan isompi ikaero kuin sinulla), alkuun pelotti mutta uskomattoman hyvin on mennyt enimmakseen. Tietty joskus voi sattua jotain yllattavaa mutta kannattaa ottaa pitkaa pinnaa ja rentoa asennetta mukaan. Hyvaa matkaa! :)

Sanoisin että riippuu lapsista. Ja äidistä. Mun 2,5 neiti on aina ollut mallikelpoinen matkaaja. Tosin se on muutenkin vieraskorea eikä ala kylässä, kaupassa jne. kiukuttelemaan ja sjos jotain pientä käninää on, niin sen saan loppumaan.

Matkarattaat ollaan aina saatu lähtökentällä portille asti, jos on pyydetty, mutta vaihtokentällä ja perillä niitä ei välttämättä ole saatu portilta takaisin käyttöön. Itse aina pakkaan niin että kykenen koko setin roudaamaan kentillä ilman kärryjä yksin. Eli vauva manducaan, kamat repussa selässä ja taapero kävelee itse tai sitten nappaan kainaloon jos tarvis. Varaan vain lentoja joissa vaihto jää riittäväksi ja menen kentälle ajoissa. Taaperolle tekemistä ja evästä mukaan niin viihtyy. Itselle pitkä pinna ja rentoa oloa. Silloin tenavatkin viihtyy ja jaksaa.

Kyllä sun pitäisi ihan hyvin pärjätä, ja tosiaan kentillä on niitä lainattavia "rattaita". Kannattaa vaan varata riittävästi vaihtovaatteita ja wipeseja jne mukaan, koska meillä ainakin aina sattuu jotain vahinkoja matkoilla (lento/bussi), kun en ole riittävästi varautunut. Ja meillä ainakin tuohon 3- vuotiaaseen tehoaa lahjominen lentokentällä todella loistavasti. Eli mennään ja ollaan siellä kiltisti, niin sitten ostetaan taxfreestä tms. joku lelu, jota toinen on halajannut jo pitkään. Usein jopa se karkkikin tehoaa. :)

samaa mielta edellisten kanssa, ja esim. kannettava DVD-soitin, kirjat, pirrustusvihko tms voi isommalle olla hyva juttu. Ja pikku naposteltavaa myos. Ja just nuo vaipat ja pyyhkeet - jonkun matkaripulin lentokoneen ja -kentan vessassa siivonneena voin suositella.

Meillä tuo vanhempi on tosi vilkas ja juuri sellainen lattialla raivoava ja välillä karkaileva yksilö. Siksi vähän enemmän jännittää, mutta pitkää pinnaa ja huumoria onneksi löytyy minulta rutkasti :) Ai sieltä saa jotkut lainakärryt, tosi hyvä! saako niitä myös palatessa takaisin? Tarkistin ettei norweggian anna viedä rattaita koneeseen ikävä kyllä.Kanssaihmisiä joudun varmasti pyytämään vahtimaan jompaakumpaa just omille vessareissuilleni, toivottavasti on lapsirakkaita samassa koneessa.

Alkuperäinen kirjoittaja matkaan lähtijä;28671231:
Meillä tuo vanhempi on tosi vilkas ja juuri sellainen lattialla raivoava ja välillä karkaileva yksilö. Siksi vähän enemmän jännittää, mutta pitkää pinnaa ja huumoria onneksi löytyy minulta rutkasti :) Ai sieltä saa jotkut lainakärryt, tosi hyvä! saako niitä myös palatessa takaisin? Tarkistin ettei norweggian anna viedä rattaita koneeseen ikävä kyllä.Kanssaihmisiä joudun varmasti pyytämään vahtimaan jompaakumpaa just omille vessareissuilleni, toivottavasti on lapsirakkaita samassa koneessa.

Mä en pärjäis ku jommankumman kans yksin,en lähtis... Mutta toivottavasti sä pärjäät. Auttaisin kyllä jos voisin. Onnea matkaan.

Yhteistyössä