Mitä mieltä olette nimestä Niila?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mitämitä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mietin ihan samaa nyt syntyvälle lapselle, mutta on tainnut yleistyä vähän liikaa. Myöskään muulle kuin lappilaiselle lapselle en antaisi - itse asun Lapissa ja tänne se sopisi.

Mulle Niila on ihan selkeä pojan nimi ja mielikuva nimen kantajasta on vielä aika voimakas.

Ihmetyttää nämä jotka ovat kuulleet sen tytön nimenä, Väestörekisterikeskuksen mukaan 50-luvun jälkeen sitä on annettu tytölle vain vuonna 2010 alle viisi kertaa. Todennäköisesti vain kerran, sitä nuo alle viisi kertaa harvinaisimpien kohdalla yleensä ovat. Mutta ehkäpä muutama vastaaja tuntee juuri tämän ainokaisen

Mä luulin tytön nimeksi, kun luin tuon kysymyksen. Ketjua lukemalla sit selviskin, että on pojan nimi. En antaisi omalle lapselle tuota nimeä, mutta mikäs siinä, jos itse tykkäätte. Tuskin kaikki meidänkään lasten nimistä tykkää, vaikka omasta mielestäni ne onkin hienot=)

[QUOTE="vieras";24860937]Mietin ihan samaa nyt syntyvälle lapselle, mutta on tainnut yleistyä vähän liikaa. Myöskään muulle kuin lappilaiselle lapselle en antaisi - itse asun Lapissa ja tänne se sopisi.[/QUOTE]

Sanoisin melkein vielä että enemmän lappalaisen kuin lappilaisen nimi. :)
Poromieshän tuosta tulee ensinnä mieleen, mut ei ilmeisesti ole tuttu ihan eteläsuomessa.

tytön nimenä oon kuullu

Aika yllättävää, miten moni luulee tytön nimeksi.
Nilla on aika yleinen tytön nimi mutta Niila-nimeä on annettu Suomessa tytöille todella vähän.
Niila-nimeä on annettu tytöille alle 20 kertaa vuoden 1899 jälkeen, niistä on alle 5 tyttöä (voi siis olla jopa vain 1 ainoa, nimipalvelun haku kun ei näytä tarkkaa lukua jos alle 5) nimetty sellaisina vuosina, että olisi edelleen lapsi kyseessä eikä vanhempi ihminen. Edelliset Niila-tytöt nimetty ennen vuotta 1959.

Minä täällä koitan lämmitellä miestä, että tuleva napero olisi Niila :D

[QUOTE="mitämitä";24860423]Viivin veljelle tulisi nimeksi Niila, miltä kuulostaa. Vai olisiko esim. perinteinen Niilo parempi?[/QUOTE] Minun nuorimmalla pojalla on Niila nimenä. Lapista kotoisin ja olen Saamelainen niin tuo nimi lapsella ei kuullosta yhtään oudolta.

Yhteistyössä