Mitä mieltä olette mun ruokavaliosta? Olen raskaana, odotan ekaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ja tiedän, syön kovin vähän lihaa ja viljaa...

Aamupala: Banaani, sokeroituja pakastemustikoita (itse pakastettuja), maitoa

Päiväruoka: Tattari-maissi-papu-herkkusieni-paprika-peruna-hernepata + porkkanaraaste+hapankaali+jäävuorisalaatti. Maitoa juomana.

Välipala: Vihreä tee (ei kait sais juua raskaana, mutta juon silloin tällöin), 2 appelsiinia, päärynä, tunti myöhemmin söin vielä 2 kiiviä

Iltaruoka: Salaatti jossa: jäävuorisalaattia, vähän kanaa, ananasta, hapankaalia, porkkanapaloja. Jälkkäriksi banaani.

Iltapala: Rusina-pähkinöitä, ananasta, omena, maitoa lasillinen.

onko sulla ortoreksia?
aika hiilarivoittoinen setti, lapsi tarvii rasvaa ja proteeinia myös, saakohan lapsi tarpeeks välttämättömiä rasvahappoja? riippuu tietysti siitä mitä rasvaa ja paljonko tuossa kasvispadassa ja salaatinkastikkeessa on.

rautalisän varmaan tarviit jokatapauksessa, mutta eihän muuten lihaa tarvii syyä, kalaa mielellään.

Vaikea sanoa kun ei tiedä kuinka suuria ovat nuo lounaan ja päivällisen annokset. Toivottavasti syöt kunnon annokset, etkä mitään linnun annoksia. Muista proteiini. Eli ota sitä kanaa vaikka lisää. Jotain viljaa itse lisäisin. Ei viljan tarvitse pullamössöä olla. Vaikka aamupalalle ja iltapalalle täysruisleipää. Päälle vaikka kananmunaa.

Mitenkä tuollaisella pupuruokavaliolla edes elää? Mistä saat proteiinia? Hui. Jos olisin itse ikinä syönyt noin, olisin varmaankin ollut koko ajan nälkäinen.

Vihannekset ja hedelmät ovat toki terveellisiä, mutta yritähän löytää se kohtuuden kultainen keskitie. ;)

enkä mä ymmärrä tota yletöntä hedelmien syömistä, niissä on paljon sokeria, tosin tietty hedelmäsokeria, mutta kyllä sekin sokeriarvoja nostattaa jos diabetekseen on taipumus.

juu.. samaa mieltä ku edelliset, eli liian vähän syöt päivässä :O ja ihan kamalan kevyesti mun mielestä.. sit ymmärrettävää jos oot ihan alussa ja pahoivointia on vielä, ettei ruoka maistu, mut jos oot sen jo ylittäny, nii ihan liian vähän ruokaa :O eihän tossa oo kun kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä.. enemmän perunaa, viljaa, ja lihaa ehdottomasti.. ja mun mielestä rasvaakin sais kyllä olla enemmän.. (ei liikaa rasvaa kuitenakan, mut enemmän ku ton ruokalistan mukaan.. tuntuu ihan liian kevyeltä)

Työ on muuten kevyttä istumatyötä, joten se vaikuttaa myös. Yritän kyllä liikkua päivittäin min. puoli tuntia muuten. Syön aina kunnes tulen täyteen...

En tykkää leivästä, rasvamätöstä yms. ja hirveä himo on hedelmiin, oli jo ennen raskautta...

Mut kiitos, juu, pitänee lisäillä lihaa yms :) vaikken kyllä siitäkään niin välitä mut vauvan takia!

Voi tuossa ruokavaliossa olla ihan tarpeeksi proteiinia, vaikka onkin kasvispainotteinen. Tattarissa, pavuissa, herneissä ja maidossa on kaikissa proteiinia, plus tietenkin kanassa. Riippuu ihan siitä kuinka paljon noita ruoka-aineita on.

Hedelmiä sanoisin että on liikaa. Aina toistetaan sitä, että pitää syödä "paljon vihanneksia ja hedelmiä" mutta itse asiassa sen pitäisi olla vain vihanneksia. Hedelmissä on paljon sokeria ja kuten joku jo sanoikin että jos on yhtään taipuvaisuutta diabetekseen niin hedelmien määrää pitäisi rajusti karsia.

Eli jos haluat jatkaa enimmäkseen kasvislinjalla niin vaihtaisin osan hedelmistä toisiin proteiinipitoisiin kasviksiin - linssejä, quinoa, soijapapuja/rouhetta jne. Ja jos nälkä vaivaa kun jätät hedelmiä pois (eli sokereita) niin lisää rasvan määrää.

Puuroa aamulla ja illalla!! Syö nyt ihmeessä myös leipää!! Ruista ja kokojyvää. .... Rasvaa pitäis olla 25-30% ravinnosta, esim. kaurahiutaleissa on hyvää rasvaa, loraus rypsiöljyä mukaan ja salaatteihin? Rasvaista kalaa.

Yhteistyössä