Mitä mieltä olet työpaikkojen huumetesteistä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piipi

Aktiivinen jäsen
02.02.2005
9 126
1
36
Entä jos työpaikallasi suoritettaisiin satunnaisia puhallustestejä alkoholin vaikutuksen alaisena työskentelemisen havaitsemiseksi?

Tehdäänkö kumpaakaan omalla työapaikallasi tällä hetkellä?
 
Tällä hetkellä ei tehdä.
Mutta hakemaani työpaikkaan mennessä käytävä huumetestissä.
Enkä pistä pahakseni, työpaikka kun on sellaisen kaltainen että todellakin ymmärrän miksi.
 
ei mua koske kun en oo töis tällä hetkel mut vastaan silti.

siitä vaan anti mennä, ihan hyvä juttu..
entisessä opiskelupaikassakin ois saanu jo luvan suorittaa noita testejä(sen verta kivojen aineiden ja isojen vehkeiden kanssa oltiin tekemisissä )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Entä jos työpaikallasi suoritettaisiin satunnaisia puhallustestejä alkoholin vaikutuksen alaisena työskentelemisen havaitsemiseksi?

Tehdäänkö kumpaakaan omalla työapaikallasi tällä hetkellä?

Saisi tehdä! Minusta olisi hyvä juttu! Paitsi, että ei kyllä poista "luvattomia/tarpeettomia" poissaoloja mitä meidän töissä on PALJON!
 
mielestäni alkomahooli on suomessa isompi ongelma. puhallutetaan kaikki työpäivän aluksi ja katsotaan mitä tapahtuu. hei..ihmisen vapaa aika on ihmisen vapaa aikaa eikä ole siitä velvollinen työnanatajelle tilittämään.
 
Edellisessä työpaikassani suoritettiin huumetestit ja mikäs siinä, kyllä mut saa testata mennen tullen ja kohdatessa, miks ei vielä puhalluttaakin. Tupakka on ainoa pahe mitä harrastan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mielestäni alkomahooli on suomessa isompi ongelma. puhallutetaan kaikki työpäivän aluksi ja katsotaan mitä tapahtuu. hei..ihmisen vapaa aika on ihmisen vapaa aikaa eikä ole siitä velvollinen työnanatajelle tilittämään.

Vapaa-aikahan on toki jokaisen omaa, mutta työnantajan aika on työnantajan aikaa... ei krapula-aikaa...

 
Ite en ole töissä, mutta mun mielestä on hyvä että noita huumetestejä tehdään.

Mutta jos niista selviää esim. mielialalääkkeiden käyttö niin ei se kyllä kivaa ole sille joka niitä käyttää ja haluaisi pitää asian omana tietonaan.Tolla siis tarkotan sitä että valitettavasti kaikki ei ymmärrä että ihminen joka käyttää mielialalääkkeitä ei ole hullu.

Mites on; näkyykö huumetestissä kaikki lääkkeet joita käyttää?
 
Huumetestien sekä puhallutusten puolesta :wave:

Eivät ole käytössä meillä töissä, mutta ilman muuta suostuisin niihin, jos testiin pitäisi mennä. En näe mitään syytä, miksi en suostuisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Ite en ole töissä, mutta mun mielestä on hyvä että noita huumetestejä tehdään.

Mutta jos niista selviää esim. mielialalääkkeiden käyttö niin ei se kyllä kivaa ole sille joka niitä käyttää ja haluaisi pitää asian omana tietonaan.Tolla siis tarkotan sitä että valitettavasti kaikki ei ymmärrä että ihminen joka käyttää mielialalääkkeitä ei ole hullu.

Mites on; näkyykö huumetestissä kaikki lääkkeet joita käyttää?

Näkyyhän niissä tietyt aineet, mutta esim. reseptilääkkeistä ei työnantajalle kerrota jos niiden käytöstä ei ole haittaa. Esim. kolmiolääkkeet ei estä tietokonetyöskentelyä, mutta tilanne toki on toinen jos olet konekuski tms..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Wilmuska:
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Ite en ole töissä, mutta mun mielestä on hyvä että noita huumetestejä tehdään.

Mutta jos niista selviää esim. mielialalääkkeiden käyttö niin ei se kyllä kivaa ole sille joka niitä käyttää ja haluaisi pitää asian omana tietonaan.Tolla siis tarkotan sitä että valitettavasti kaikki ei ymmärrä että ihminen joka käyttää mielialalääkkeitä ei ole hullu.

Mites on; näkyykö huumetestissä kaikki lääkkeet joita käyttää?

Näkyyhän niissä tietyt aineet, mutta esim. reseptilääkkeistä ei työnantajalle kerrota jos niiden käytöstä ei ole haittaa. Esim. kolmiolääkkeet ei estä tietokonetyöskentelyä, mutta tilanne toki on toinen jos olet konekuski tms..

Kiitos, taas olen vähän viisaampi

=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Ite en ole töissä, mutta mun mielestä on hyvä että noita huumetestejä tehdään.

Mutta jos niista selviää esim. mielialalääkkeiden käyttö niin ei se kyllä kivaa ole sille joka niitä käyttää ja haluaisi pitää asian omana tietonaan.Tolla siis tarkotan sitä että valitettavasti kaikki ei ymmärrä että ihminen joka käyttää mielialalääkkeitä ei ole hullu.

Mites on; näkyykö huumetestissä kaikki lääkkeet joita käyttää?


Jos sulla on resepti lääke niin pystyt todistamaan että käytät lääkettä. Ja sen voi sanoa jo ennen testausta.
 
Olen täysin sen puolella et saa testata. Ei oo kenenkää etujen mukaista et töissä ollaan aineissa oli sit nestemäistä tai muuta...

Tietoturva on kuitenkin tiedostettava ja juuri tuo edellä mainittu reseptilääkkeiden käyttö pitää saada olla yksityistä, eli ei tarpeettomia tietoja työnantajille.
 

Yhteistyössä