Mitä mieltä nimestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö tuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Kyllä mä ainakin ymmärrän, mitä Alaston Lohikäärme tarkoittaa. Ei ongelmana ole se, etteikö tutut tietäisi, mikä lapsen nimi on, vaan ne tilanteet, missä ihminen aikuisena esim. puhelimessa tai jossain tiskillä lausuu koko nimeään ja toinen ei saa selvää. Selvästi rauhallisemmin mun mielestä tarvii sellainen nimi lausua, jossa sama vokaali on nimien alussa ja lopussa, kuten tuossa Hilla Ainossa. Sitten saa tavata koko nimen uusiks, vaikka nimessä sinänsä ei mitään vikaa oliskaan.

Kiva, et edes joku tajuaa.
Eikä kaikki nimet silti kuulosta epäselviltä putkeen sanottuna, vaikka loppuiskin samaan vokaaliin, millä se seuraava nimi alkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Kyllä mä ainakin ymmärrän, mitä Alaston Lohikäärme tarkoittaa. Ei ongelmana ole se, etteikö tutut tietäisi, mikä lapsen nimi on, vaan ne tilanteet, missä ihminen aikuisena esim. puhelimessa tai jossain tiskillä lausuu koko nimeään ja toinen ei saa selvää. Selvästi rauhallisemmin mun mielestä tarvii sellainen nimi lausua, jossa sama vokaali on nimien alussa ja lopussa, kuten tuossa Hilla Ainossa. Sitten saa tavata koko nimen uusiks, vaikka nimessä sinänsä ei mitään vikaa oliskaan.

Kiva, et edes joku tajuaa.
Eikä kaikki nimet silti kuulosta epäselviltä putkeen sanottuna, vaikka loppuiskin samaan vokaaliin, millä se seuraava nimi alkaa.

Joo, enkä minäkään mitenkään paheksu kantaasi, ymmärrän sen kyllä. Meillä vaan ihmisillä tuppaa olemaan niin erilaiset käsitykset asiasta ku asiasta :) Musta Venla Aino Olivia ei esim. kuulosta yhtään yhteentupatulta, en oikeastaan sitä edes kauheasti miettinyt, sillon kun nimeä annettiin. Sustakaan se ei kuullosta. Susta taas Hilla Aino kuullostaa, mut musta sekään ei :D Hassua :)

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
[ Hillaino taas ei ole nimi... Tosin, HillaAino voi olla nimi yhteenkin, mutta sitten mennään jo niin ääripäähän että...

Nykypäivänä voi olla mitä ihmeellisimpiä nimiä. :)

No, totta tuokin! :D Kuten se eräs artikkeli, missä oli niitä ihan uskomattomia nimiä, suomalaisia siis! En nyt muista ainuttakaan :(