Mitä mieltä nimestä Lilia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimi haussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mustakin on kiva nimi, ja hyvä, ettei tule pelkkiä J-alkuisia. Itse voisin laittaa myös nimen Lilja, jolloin J yhdistäisi, vaikkakaan ei ekana kirjaimena. Mutta myös Lilia kiva.

Kävin kurkkaamassa väestörekisterikeskuksen sivuilta.... 407 taisi olla se kokonaisluku ja viime vuonna jotain alle 40 saanut tuon nimen. Eli ei se nyt ihan top ten nimi ole.

Anteeksi, mutta mitä eroa on nimissä Juulia ja Julia? Ne äännetään hiukan eri tavalla, jos osataan, mutta tuskin kaikki osaavat... Ihan sama nimi, sama olis väittää, että Joonas on aivan eri kuin Jonas. Anteeksi, mutta ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja pilkun kaveri:
Anteeksi, mutta mitä eroa on nimissä Juulia ja Julia? Ne äännetään hiukan eri tavalla, jos osataan, mutta tuskin kaikki osaavat... Ihan sama nimi, sama olis väittää, että Joonas on aivan eri kuin Jonas. Anteeksi, mutta ei ole.

No kyllä niissä nyt kuitenkin on se yhden kirjaimen ero ja Jonaskin kuullostaa kyllä aivan eri nimeltä kuin Joonas.

Itse osaan lausua nimen niinkuin se kuuluu eli Juulia ja Julia on eri nimiä. Kaikki ei osaa mutta se ei tee nimestä samaa silti.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Lilia on kaunis nimi, mutta mun mielestä hieman eriparia yleisten Joonaksen ja Juulian kanssa.

Juulia ei itseasiassa ole mitenkään kovin yleinen nimi. Julia onkin yleisempi.

Mutta Juulia ja Julia usein lausutaan ihan samalla lailla. Kuten Nea ja Neea, Mia ja Miia, jne. Tiedän monta Juliaa ja ainoastaan yksi lausutaan yhdellä uulla, kaikki muut lausutaan "Juulia".

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Lilia on kaunis nimi, mutta mun mielestä hieman eriparia yleisten Joonaksen ja Juulian kanssa.

Juulia ei itseasiassa ole mitenkään kovin yleinen nimi. Julia onkin yleisempi.

Mutta Juulia ja Julia usein lausutaan ihan samalla lailla. Kuten Nea ja Neea, Mia ja Miia, jne. Tiedän monta Juliaa ja ainoastaan yksi lausutaan yhdellä uulla, kaikki muut lausutaan "Juulia".

Niinpä juuri. Daa...

Mutta Lilia on siis kaunis nimi kuitenkin, tosin voisitte sitten taas kannattaa suomalaisempaa kirjoitusasua eli kirjoittaa sen reilusti Lilja. Ettei vaan tule "Liiliaa", ellette sitten sitä hakenut? ;)

Yhteistyössä