Mitä mieltä mun syömisistä, lähteekö näillä 10 kg helmikuuhun mennessä normaalipainoiselta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnistuuko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnistuuko?

Vieras
Isoin ero on se, että jätän karkin ja suklaan, sekä jäätelön. Ennen em. tuotteita meni joka päivä, esim. levy fazerin sinistä, karkkipussi, keksipaketti tai litra jädeä suklaakastikkeella. Siis yhden päivän annos enimmillään.

Nyt sitten jätän kaiken tuon pois ja pitäydyn vain oikeassa ruoassa. Tänään on mennyt:

Kaurapuuroa ja raejuustoa aamulla. Lounaaksi savusiikaa 150g ja wokkivihanneksia 150g. Välipalaksi rahkaa 250g, sekaan 2 tl kevyttä vaniljakastiketta ja kaksi klementiiniä. Ja sitten vielä kaksi jälkiuunileipäpalaa kevytlevitteellä, kasviksilla ja juustosiivulla. Teetä, kahvia ja vettä kuluu paljon. Paistamiseen rypsiöljyä ja salaatteihin oliiviöljyä.

Tuo nyt vaan yksi esimerkki päivältä, jolloin en liiku muuta kuin työmatkat 2km suuntaansa kävellen. Sali-ja lenkkipäivinä syön vähän enemmän.

Nyt olen 9 päivää ollut tuollaisilla eväillä, niin paino on laskenut melkein kaksi kiloa:D Mitat ihan alussa 171cm ja 73kg. Tavoitepaino olisi sellaiset 60kg tai ihan vähän alle.

MItäs luulette, että onnistunko ja onko jotain isompaa korjattavaa? En ajatellut karpata tms. vaan ihan tavallista ruokaa senkin takia, että opiskelijaruokala ei kummempia tarjoa.

[QUOTE="vieras";25074708]Miksi et syö lainkaan päivällistä? Syö päivällinen ja jätä mieluummin iltapalaleivät pois. Kunnon ruoka on terveellisempää. (protskuja ja kasviksia)[/QUOTE]

Syön mä silloin kun liikun enemmän, tänään en syönyt. Mun ei vaan ole toistaiseksi tehnyt mieli toista isompaa ateriaa, kun en lähinnä istumatyötä tehnyt viime ajat. Ja tykkään ruisleivästä;)

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;25074761:
Jätä kevyt-tuotteet pois suosiolla. :)

Jaa, miksi? Niissä on vaan niin paljon vähemmän kaloreita kuin täysrasvaisissa ja mä ihan pidän kevyttuotteista:D Mut siis miksi ne ovat niin "pahasta" laihtumisen" kannalta? Olen ennenkin kuullut, että pitäisi käyttää täysrasvaisia, mutta en oikein perusteluja.

Jaa, miksi? Niissä on vaan niin paljon vähemmän kaloreita kuin täysrasvaisissa ja mä ihan pidän kevyttuotteista:D Mut siis miksi ne ovat niin "pahasta" laihtumisen" kannalta? Olen ennenkin kuullut, että pitäisi käyttää täysrasvaisia, mutta en oikein perusteluja.

Keinotekoiset makeutusaineet eivät varmastikaan ole elimistölle hyväksi, tosin sehän on vain minun vaatimaton mielipiteeni. :) Itse jätin sokerit lähes kokonaan kun minulla oli raskausdiabetes ja elimistöni jatkoi laihtumista synnytyksen jälkeen aika roimalla vauhdilla. Nykyään (synnytyksestä 3v) paino ei ole noussut, vaikka vedän suklaatakin hyvällä halulla.:xmas: (mitat tällä hetkellä 168cm/54kg, ennen raskautta paino oli n.74kg)

Luulen, että herkut jättämällä ja lisäämällä vaikka pari liikuntakertaa viikkoon tulet laihtumaan ainakin jonkin verran. Ruuan määrää kannattaa tarkkailla, jos syöt liian vähän, ei paino putoa mutta liiallinen syöminen lihottaa. Koita siis löytää sopiva tasapaino.

Kevyttuotteiden "haitallisuus" perustuu siihen, että elimistösi havaitsee saavansa ruokaa muttei energiaa. Näin ollen elimistösi haluaa lisää ruokaa, koska sitä energiaa ei herunutkaan. Tämä johtaa siihen, että pitäisi saada vielä vähän lisää. Jää sellainen nälän tunne päälle, jonka takia helposti ottaa ylimääräistä.

Mä ihmettelen miten voit olla noin normaalipainoinen tuommoisella mässyttämisellä, mitä aiemmin oot harrastanu... Jos mä söisin noin paljon makiaa niin painaisina varmaan sata kiloa. Mutta kyylä varmasti tuolla kalorimäärällä ssat kymmenen kiloa pois sukkelaan

Mä ihmettelen miten voit olla noin normaalipainoinen tuommoisella mässyttämisellä, mitä aiemmin oot harrastanu... Jos mä söisin noin paljon makiaa niin painaisina varmaan sata kiloa. Mutta kyylä varmasti tuolla kalorimäärällä ssat kymmenen kiloa pois sukkelaan

Siis mä en tosiaan tiedä:D Todennäköisesti johtuu siitä, että se makea vie aika tehokkaasti ruokahalua, että sit ei tule aina syötyä hirveästi muuta siihen päälle. Mutta kyllähän se on tehtävänsä kuitenkint tehnyt, kun ottaa huomioon, että muutama vuosi sitten painon vielä 60kg kun en vielä syönyt sitä makeaa niin paljon.

Yhteistyössä