Mitä mieltä miehet naisista jotka ei halua käydä töissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ylläpidetty?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[/quote] Justiinsa joo, että saat sitten oman toimiston ja Armanin jakkupuvun viherkasveineen. Oletko ajatellut tehdä jotain töitä siellä toimistossasi? Opettele ainakin suomen kieltä ennen kuin AIJOT mitään sen enempää. [/quote]

Noh, sinulle tiedoksi, "hhhhhhhhhh", että satun jo omistamaan armanin jakku puvun, koska mieheni sen minulle lahjoitti. Kirjoitusasussa saattaa olla jotain viilaamista, mutta kyllä sinne toimistoon minun koulutuksellani pääsee. Jotkut katsos käyvät niitä kouluja. Ja varmaan lennän aika nopeasti sieltä toimistostani, jos en siellä töitä tee.

että näin.

Alkuperäinen kirjoittaja En tahtoisi:
Kiva jos olet ollut nuoresta asti kotiäiti. Yhtäkkiä mies saa jonkin keski-iän kriisin ja vaihtaa vaimon nuorempaan. Eipä ole juuri eläkettä kertynyt, saati työkokemusta ja yritä siinä sitten keksiä itsellesi työ ja toimeentulo. (Näin kävi vanhempieni tuttavapiirissä vastikään.) No, kukin tyylillään, mutta minä en haluaisi olla miehen elätti. Ehkäpä olen liian vanhana (miltei kolmekymppisenä vasta) pariutunut ajatellakseni niin, että miehen pitäisi haluta elättää minua.

Elättinäolo pitäisi tehdä mahdolliseksi siten, että esim. avioliittoa katsottaisiin enemmän sopimuksena: eli jos nainen raataa ikänsä, ja mies vaihtaa norempaan niin joutuisi pulittamaan vaimolle korvauksia ja eläkettä.

Täällä ulkomailla kotiäitiys käsitetään tosiaan aika erilailla ja niin paljon yleisempää kuin Suomessa. Käsittääkseni kolmen kuukauden aikana saa 90 % palkasta ja sen jälkeen noin 400 - 500 puntaa eli noin 600 - 750 euroa käteen noin 9 kuukauden ajan.

Lasten hoito maksut ovat todella korkeita n. 600-900 puntaa kuussa eli helposti vie melkein yhden ihmisen palkan. Eli täällä pidetään aivan normaalina naista, joka jää useaksikin vuodeksi kotiin ja elämä varmaan silloin on kuviolla heräillään rauhassa, tavataan muita kotiäitejä kaupungilla, shoppaillaan heidän kanssaan ja sitten jossakin vaiheessa palaillaan kotiin valmistamaan päivällistä miehelle noin 17.00-18.00 aikoihin.

Tietenkin miehen työstä riippuu se elintaso, mihin on varaa. Tosiaan Suomessa ei ole enää käsitettä kotirouva, jos perheellä ei ole enää pieniä lapsia. Termi taitaa lähinnä olla työtön. Ja käsittääkseni äidin, joka on useita vuosia kotona on vaikeampi saada arvostusta yhteiskunnassa, koska häntä pidetään jossain määrin laiskana helpon tien kulkijana. Ja lasten hoitohan taas todellisuudessa on kaukana helposta työstä, varsinkin näiden ollessa pieniä.

Jotenkin kyllä tuntuu, että ulkomaisilla sisarilla tietyllä tavalla on helpompaa verrattuna puurtavaan suomalaisenn siskoonsa, jonka "pitäisi" tehdä kaikki, loistava ura, kaunis koti, kaksi hyvin käyttäytyvää lasta ja vielä harrastaa jotain fiksua ja tavata ystäviäänkin...

Olen kyllä samoilla linjoilla muiden kanssa siinä, että ihemettelen kyllä miten ajan voi saada kotona kulumaan, jos ei esimerkiksi ole lapsia hoidettavana..

Yhteistyössä