Mitä mieltä miehestäni???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mieltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä mieltä

Vieras
Eli tilanne on tämä..

Meillä on n. 1v 1kk ikäinen lapsi. Mies käy töissä ja minä olen lapsen kanssa vielä kotona. Tämä nyt ei tietenkään ole mikään ongelma vaan se että miehelle on harrastukset todella tärkeitä. Käy 3 iltana viikossa pelaamassa. Eli tulee töistä on pari tuntia kotona (riippuen monelta pääsee töistä) tämä aika menee syömiseen, netissä olemiseen ja yleensä käyttää koiran pissalla. Sitten lähtee loppu illaksi pelaamaan. Niin ja välillä käy vielä tyopaikalla salilla ennen kun tulee käymään kotona ennen pelejä. Lisäksi viikonloppuisin on pelejä, turnauksia,( näissä menee melkein koko päivä) joukkueen saunailtoja, työpaikan pippaloita yms. Ei ihan joka viikonloppu mutta usein. Minusta vaan tuntuu että olen ihan yksin tuon lapsen kanssa. Kyllä minäkin pääsen kavereitten kanssa esim. syömään,leffaan, baariin tms. jos miehellä ei vaan satu olemaan mitään menoa. Minä en niin paljon haluakkaan mennä ja olisi kiva jos mieskin viihtyisi meidän kanssa enemmän ja voitaisiin tehdä perheenä kaikkea kivaa.

Eli mitä mieltä olette? Kitisenkö turhaan vai meneekö mieheni teidänkin mielestä vähän liikaa?

Et kitise mielestäni turhaan... Oletko kertonut miehellsei miten tunnet?
Koita selostaa että elämä on nyt erilaísta kun ennen lapsen syntmää ja että poikamiesjat on ohi. Jos saisit sovittua että sillä olis vaiika yksi peli-ilta viikossa ja vain yksi meno joka toinen viikonloppu. Ja tietsä mitä minä heti ajattelin - miksette koskaan mene YHDESSÄ ulos? Hankkikaa joku hoitamaan lasta ja menette vaiika edes kerran kuussa yhdessä. Ihan niin että se ilta on sovittu etukäteen , jotta "on pakko" mennä yhdessä :)

Olisi ihan ymmärrettävää, jos miehesi olisi vaikka jääkiekkoammattilainen. Mutta muuten ei kuulosta kovin kypsältä touhulta. Oliko miehesi samanlainen ennen lapsen syntymää? Vai tuliko harrastus/kotoa poissaolotarve vasta kun perhetilanne muuttui? Yllättävän moni mies kokee lapsen tulon hirvittävän ahdistavaksi. Koko elämä muuttuu, ja perhekuvio pitää rakentaa uudelleen.

Juu olen sanonut miehelle useestikkin, että menee mielestäni liian usein, mutta eipä oo tehonnut. Sanoo, että ei halua harrastuksistaan luopua, eikä jaksa käydä töissä tai olla lapsen kanssa jos ei saa pelata.. Meillä on vähän hankalaa saada lapsenvahtia. Isovanhemmat ovat liian "kiireisiä" eivätkä kovin halukkaasti ota hoitoon. Enkä itsekkään kauhean mielelläni halua viedä lasta hoitoon.

En ole miehestäsi mitään mieltä, sillä meillä tuo on ihan normaalia, joskin ehkä enempi minun puoleltani.

Saunailloissa tai pippaloissa en kyllä käy, mutta noin joka toinen viikonloppu olen kisoissa, tai koulutuksessa/kurssilla/leirillä, eli menoa riittää. Lisäksi teen viikonloppuisin töitä, eli vapaita viikonloppuja ei varsinkaan syksyllä ole kuin muutama hassu. 2-4 kertaa viikossa olen treeneissä ja niissä vierähtää yleensä noin 2,5 tuntia.

Meillä kyllä myös mies harrastaa, eli käy salilla 3-4 kertaa viikossa.

Meidän mielestämme tämä on ihan normaalia elämää. Meidän perhe harrastaa paljon (lapsellakin on tämän lisäksi omat harrastukset) ja meidän mielestämme se on pelkästään hyvä homma. Välillä mies ottaa lasta mukaan omiin harrastuksiinsa, välillä minä ja välillä toinen jää lasta hoitamaan kotiin. Silloin tällöin käytetään mummon apua, jos kummallakin sellaiset treenit, että lasta paha ottaa mukaan.

Vauvan synnyttyä joudun vähän vähentämään omia harrastuksiani, mutta se on tilapäistä. Esim. vuoden ikäinen menee jo helposti mukana omissa treeneissäni.

Mulla oli esikoisen isän kanssa samanlaista ja erohan siinä tuli kun lapsi oli muutaman kuukauden päälle vuoden. Aikaa siitä 7,5v ja nyt tätä nykyistä miestä näkee aina töiden jälkeen kotona ja muutoinkin omistautuu vapaa-aikana täysin perheelleen :heart:

Minä kanssa pohdin täällä joku aika sitten miehen menoja ja vastaukset oli että kyllä miehen pitää saada mennä ja minä olen kauhea kitisijä ja pirttihirmu kun en pidä miehen menoista ja minun pitää hankkia omakin elämä eli kai se sama pätee suhunkin.

Ei ku oikeesti ymmärrän täysin tunteesi...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu olen sanonut miehelle useestikkin, että menee mielestäni liian usein, mutta eipä oo tehonnut. Sanoo, että ei halua harrastuksistaan luopua, eikä jaksa käydä töissä tai olla lapsen kanssa jos ei saa pelata.. Meillä on vähän hankalaa saada lapsenvahtia. Isovanhemmat ovat liian "kiireisiä" eivätkä kovin halukkaasti ota hoitoon. Enkä itsekkään kauhean mielelläni halua viedä lasta hoitoon.

Niin. Kyllä on hyvä, että miehelläsi on harrastuksia. Ne antavat voimaa arkeen, työhön ja jopa kotiin. Mutta liika on liikaa silti.

Kysypäs voisiko hieman vähentää? Jos ei vähennä urheilustaan, niin voiko vähentää muista pippaloista, saunailloista yms.? Ja voisiko tulla joku päivä sillain kotiin, ettei käy yhtään missään. Olisi vain teidän kanssanne?

Kyllä jossain olisi hyvä raja olevan. Suhdehan siinä kärsii, jos siihen ei ole ollenkaan aikaa. Mutta toisaalta se voi olla osittain sitäkin, että koet kovin pahaksi kun mies ei olekaan kuin 3-4h päivässä teidän kanssaan kun kaikki muu menee miten menee, koska olet itse 24h kotona. Olisiko paha, jos alkaisit harrastaan itse jotain? Vauvauintia, vauvamuskaria.. käyt vauvapiireissä ja ties missä?

Meillä on kaksi lasta, 4 ja 2v ja on sovittu että vanhemmat saa yhtä paljon vapaa-aikaa arkisin, ja viikonloput ollaan yhdessä perheen kesken jos nyt ei jotain erityistä menoa ole toisella, mutta sitten vastaavasti toinen saa mennä toisen kerran. Mun harrastusillat on maanantai ja torstai, miehen tiistai ja keskiviikko. Lapsille on äärimmäisen tärkeää isin kanssa yhdessä vietetty aika ilman että minä äiti olen paikan päällä.

Käyn itse välillä sauvakävelemässä ja myös muskarissa käydään lapsen kanssa. Mies ei vaan tajua miltä minusta tuntuu. Eihän nyt saunailtoja ja muita pippaloita voi väliin jättää. Ja jos ei saa käydä treeneissä 3 kertaa viikossa, niin ei kuulemma kannata sitten harrastaa ollenkaan kun ei pysy kunnossa. Vielä raskaus aikana mies lupasi että lopettaa pelaamisen toisessa joukkueessa( pelaa siis samaa lajia 2 eri juokkueessa) mutta ei oo tapahtunu vielä tähän päivään mennessä. Silloin jäisi 1 treenit viikossa pois ja osa viikonloppu peleistä. Seki nolisi jo mielestäni hyvä..

Käyn itse välillä sauvakävelemässä ja myös muskarissa käydään lapsen kanssa. Mies ei vaan tajua miltä minusta tuntuu. Eihän nyt saunailtoja ja muita pippaloita voi väliin jättää. Ja jos ei saa käydä treeneissä 3 kertaa viikossa, niin ei kuulemma kannata sitten harrastaa ollenkaan kun ei pysy kunnossa. Vielä raskaus aikana mies lupasi että lopettaa pelaamisen toisessa joukkueessa( pelaa siis samaa lajia 2 eri juokkueessa) mutta ei oo tapahtunu vielä tähän päivään mennessä. Silloin jäisi 1 treenit viikossa pois ja osa viikonloppu peleistä. Seki nolisi jo mielestäni hyvä..

Nuo saunaillat ja pippalot kyllä tuossa kohtaa mielestäni jo kuuluu karsittavien joukkoon, mikäli sinusta tuntuu pahalta.

Mutta ymmärrän miestäsi toisaalta tossa asiassa, ettei vähempi treenimäärä ole riittävä, sillä hän puhuu kyllä ihan totta. Mutta miehesi teki kyllä väärin luvatessaan lopettaa toisessa joukkueessa käymisen, joten siltä osin sinulla on oikeus vaatia hänen päätään vadille.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:

Nuo saunaillat ja pippalot kyllä tuossa kohtaa mielestäni jo kuuluu karsittavien joukkoon, mikäli sinusta tuntuu pahalta.

Mutta ymmärrän miestäsi toisaalta tossa asiassa, ettei vähempi treenimäärä ole riittävä, sillä hän puhuu kyllä ihan totta. Mutta miehesi teki kyllä väärin luvatessaan lopettaa toisessa joukkueessa käymisen, joten siltä osin sinulla on oikeus vaatia hänen päätään vadille.

Samaa mieltä Voi jatkaa harrastusta, mutta saunaillat ja illanvietot noin muuten karsia pois ja kerran kuussa kahessa osallistua.

Meillä on ihan sama juttu :headwall: mies pelaa sählyä, käy tuomaroimassa ja siihen "tietysti" vielä punttitreenit ja lenkit päälle. Välillä ottaa aivoon ihan suunnattomasti. Isi käy kotona töiden jälkeen kääntymässä, ja tulee illalla takasiin kun poika on jo nukkumassa.

Auttaisikohan jos näyttäisin tämän keskustelun miehelle. Huomaisi että muutkin ovat samaa mieltä kanssani. Niin ja tosta toisessa joukkueessa pelaamisesta.. Mies sanoi että ei tarvinnutkaan lopettaa, kun meillä oli helppo vauva joka nukkui/nukkuu hyvin yöt yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Meillä on ihan sama juttu :headwall: mies pelaa sählyä, käy tuomaroimassa ja siihen "tietysti" vielä punttitreenit ja lenkit päälle. Välillä ottaa aivoon ihan suunnattomasti. Isi käy kotona töiden jälkeen kääntymässä, ja tulee illalla takasiin kun poika on jo nukkumassa.

Juurikin.. Ihan sama tilanne ja sama lajikin..

Tuossa ap:n tapauksessa minusta jää liian vähän perheen yhteistä aikaa. Jo aivan pienille vauvoillekin on tärkeää, että molemmat vanhemmat ovat yhtä aikaa hänen kanssaan. Toki vanhempien oma aika on tärkeää, ja lapsi viihtyy varmasti vain toisen vanhemman kanssa, mutta miten sitä oppisi olemaan perhe ellei yhdessä olemalla.

Pakko sanoa, etten ymmärrä ollenkaan sinunlaisiasi naisia, jotka antaa tilanteen mennä tuohon pisteeseen. Mitä pirttihirmumaista muka on siinä, että vaatii toista osallistumaan perheen arkeen samalla tavalla? Aikuista ihmistä ei tietenkään voi mihinkään pakottaa, mutta kyllä sinun pitäisi tehdä selväksi, että kun perheessä kerran on lapsi, niin sitten mennään sen mukaan ja asia koskee molempia. Mutta tää siis mun mielipide ja palataan siihen sinun ongelmaan;

Teepä kuule näin; kirjaa esim. kahden viikon aikana ylös kaikki se aika, joka hänellä menee omiin menoihinsa ja myös se, joka vastaavasti sinulta menee omiisi. Lyö hänelle eteen selkeät luvut paljonko hänellä on omaa aikaa ja paljonko sinulla. Kysy onko tämä hänen mielestään reilua. Sitten keskustelette asiasta ja kerrot hänelle, että vastaisuudessa lukujen on oltava erilaisia ja hän voi itse miettiä mistä päästä järjestää lisää aikaa sinun menoihisi.

Kirottu salibandy!!
Meillä keskustellaan tästä aiheesta toistuvasti. Meis pelasi viime vuonna toisessa kaupungissa, jalomielisesti lopetti siinä joukkueessa kun vauva ilmoitti tulostaan.
Ymmärrän kyllä, että jokaisella saa olla oma tärkeä juttu, joku henkireikä, mutta ei nyt ihan joka ilta sentään tarvitse olla harrastusten parissa..

Teepä kuule näin; kirjaa esim. kahden viikon aikana ylös kaikki se aika, joka hänellä menee omiin menoihinsa ja myös se, joka vastaavasti sinulta menee omiisi. Lyö hänelle eteen selkeät luvut paljonko hänellä on omaa aikaa ja paljonko sinulla. Kysy onko tämä hänen mielestään reilua. Sitten keskustelette asiasta ja kerrot hänelle, että vastaisuudessa lukujen on oltava erilaisia ja hän voi itse miettiä mistä päästä järjestää lisää aikaa sinun menoihisi. [/quote]

Tässä ideaa.. täytynee kokeilla... :)

Nyt oon myös alkanut miettimään sitä että kun minun on tarkoitus mennä tammikuussa töihin, niin miten sitten jaksan ensin työpäivä ja sitten ilta lapsen kanssa kotona. Mies kehtasi vielä sanoa että toivottavasti mulla ei oo paljoo iltavuoroja että hän pääsee pelaamaan. Tai sitten täytyy hommat lapsella hoitaja. Sanoin miehelle, että lapsi on päivän hoidossa niin sitä ei todellakaan enään illaksi viedä/jätetä hoitiin..

Nyt oon myös alkanut miettimään sitä että kun minun on tarkoitus mennä tammikuussa töihin, niin miten sitten jaksan ensin työpäivä ja sitten ilta lapsen kanssa kotona. Mies kehtasi vielä sanoa että toivottavasti mulla ei oo paljoo iltavuoroja että hän pääsee pelaamaan. Tai sitten täytyy hommat lapsella hoitaja. Sanoin miehelle, että lapsi on päivän hoidossa niin sitä ei todellakaan enään illaksi viedä/jätetä hoitiin..

:o No kyllä on taas erikoinen mies! Nyt voisi palstan miehet tulla antamaan kommenttinsa.

Minusta asiat ovat vinoutuneet. Onko miehellesi pelit tärkeämpiä kuin perhe? Oletteko koskaan yhdessä rauhassa koko perhe? Kaipaako mies silloin muualle?

Sun tarvinnee miehelles saada puhuttua parisuhteen "hoitamisen"tärkeydestä.Kaikkien osapuolien kanssalta on hyväksi,että parisuhteellekkin jää aikaa.Lapsen edun mukaista tuo edellä mainittu.Kirjata omat ,miehen,perheen ja parisuhteelle kuluvat ajat.Laittaa nämä tasapainoon.

No onhan se aika fakta että kun lapsia tulee, niin yhteinen aika vähenee, harmillisesti.

Meillä mies tekee vuorotöitä ja saattaa muuttua aamuvuoro tuplavuoroksi ihan yllättäen, sen lisäksi 4 kertaa viikossa käy salilla huhkimassa 1,5-2 h kerrallaan.

Minä taasen otan oman aikani koirien kanssa, henkireikä pitää olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Miehet hyvät, tulkaa kertomaan mielipide tähänkin ketjuun. Minulla ja muilla on vain naisen näkökulma. Ajattelin jos tulee toisenlaistakin kommenttia.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1194085

Mitäs ihmettä tuossa oli? Jos minun mielipiteeni asiaan haluat? Niin itse en noin tekisi ja myös minun mielestäni mies on liikaa pois. Työn takia poissaolon voin hyväksyä kuten Herra100 joka teki kahta työtä jotta vaimollaan olisi sellainen elintaso kuin vaimon mielestä pitäisi olla. Mutta tuossa harrastukset vievät perheeltä ihan liikaa aikaa minun mielestäni. Mitä odotit kuulevasi? Toisaalta on perheitä joissa vaimo saattaa olla vain iloinen kun mies on poissa kotoa että ei ole aina perseessä kiinni ja vonkaamassa? Mutta jos vaimo tässä kokee tilanteen epätyydyttävänä niin kyllä harrastuksista pitäisi tinkiä.

Noh siinä miehesi on oikeassa että jos 3 kertaa viikossa ei saa harrastaa niin ei kannata ollenkaan. Se on käsittääkseni ihan fyysinen fakta ...sille ei miehesi eikä kukaan muukaan voi mitään. (toki voi sanoa että mikä tahansa liikunta on parempi kuin ei mitään, mutta siitä ei nyt ole kysymys)

Toivoisi että useampi suomalainen mies ja nainen liikkuisi enemmän, minä mukaan lukien =)

Mutta joo, on eriasia harrastaa ja liikkua kuin olla aktiivisesti pois kotoa :Tuntuu tämän tiedon valossa että miehesi kyllä on liikenteessä liikaa, liikaa pois kotoa.

Juokseeko hän ? Oudoksun sitä monissa ihmisissä että käyvät salilla ja pelaavat jotain peliä mutta kunnon perinteinen öljysoran takominen tuntuu jotenkin ´raskaalta´.

Ehkäpä juoksua voisi ehdottaa, siinä kun voi lähteä kotiovelta ja kenties voitte käydä yhdessä ensin kävelemässä kovavauhtisen 3-4 kilometriä lapsen vaunujen kanssa, jonka jälkeen mies jatkaa juoksulenkillä.

Se toimii samalla alkuverryttelynä hänelle.

Yhteistyössä