F
fjkf
Vieras
...ja siis tarkoitin, että kotona kova kuri jne.. Purkautuu koulussa noin ja lapsi voi pelätäkin, kovastikin, jäävänsä kiinni.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Joskus ankarasta kurista, suurista vaatimuksista, yleisestä empatiakyvyn puutteesta jne. EIKÄ, kuten usein luullaan, suinkaan _kurittomasta_.
Lapsi ei voi kovakurisessa, liian ankarassa ympäristössä "olla".
Lapsi selviytyy tuollaisella "valeminä"-käytöksellä.
Mutta miten teillä, sen tiedät sinä, en minä.
no en tiedä,meillä isä on se joka komentaa ja pitää järjestystä yllä ja mielestäni välillä liian ankarakin,minä taas olen se syli johon voi tulla ja mulle lapsi yleensä kertoo asioitaan..
Mulla ei ollut mahdollisuutta käyttäytyä kotona/koulussa (mm. kovan kurin takia) ns. huonosti. Mutta käytös oli muualla, ajoittain, järkyttävää.
Tuskinpa uskoivat "mussustaan" ja pelkäsinkin, että saavat tietää.
no en tiedä,meillä isä on se joka komentaa ja pitää järjestystä yllä ja mielestäni välillä liian ankarakin,minä taas olen se syli johon voi tulla ja mulle lapsi yleensä kertoo asioitaan..
Kyllähän lapset joskus "testailee" ja on paljon opettajia, ketkä kokee jopa tulevansa kiusatuksi.
Yhdellä lapsella voi olla ongelmia yhden opettajan kanssa, vaan ei muiden.
Siksipä aloittajan kannattaa kysellä muidenkin opettajien mielipiteet, jos lapsella sellaisia on.
Nän pikaisesti luettuna, JOS ap:n kaikki jutut pitävät paikkansa, niin vaikuttaa siltä, että opettaja ylireagoi, kun ei yksinkertaisesti saa luokkaa kuriin. Noihin kepillä lyömisiin pitäisi suhtautua äärimmäisellä vakavuudella ja pistää molemmat pojat vastuuseen tilanteesta. Ottaisin yhteyttä paitsi opettajaan, myös rehtoriin, sekä koulun oppilashuoltoryhmään ja haluaisin kuulla asialle perinpohjaiset perustelut. Toimiiko koulussanne KiVa-koulu -systeemi? Lisäksi ottaisin yhteyttä muiden oppilaiden vanhempiin, millaisia kokemuksia heillä on ko. opettajasta. Puskaradio toimii, ja kertoo usein enemmän, kuin pelkän opettajan haastattelu. Opettajalla on ilmoitusvelvollisuus, mutta se ei tarkoita, että opettaja olisi aina oikeassa. Itsekin parhaillaa siivoilen edellisen opettajan ylireagoinnista, oppilaiden haukkumisesta ja epätasa-asrvoisesta kohtelusta johtuvia sotkuja. Huonojakin opettajiakin on, uskokaa pois..
Ja voi kuulkaa teitä rakkaat palstamammat: nykyään erittäin monet lapset ihan järjestään hyppivät aikuisten silmille, jopa sellaisetkin, jotka ovat kotona kunnolla. Opettajan on itse otettava se auktoriteettiasema ja laitettava oppilaat ruotuun, eikä pelkästään itkeä vanhemmille, että kun se teidän poika ei osaa olla hiljaa tunnilla. Eli kyllä, se auktoritettikisa käydään aina, joka ikisen uuden porukan kanssa - se ON opettajan tehtävä. Menkää vaikka kärpäseksi kattoon katsomaan.
Mistähän johtuu, että tällaisia "testailijoita" on nykyään paljon enemmän, kuin esim. 20 vuotta sitten? Ainahan joka luokassa joku vilkkaampi vilpertti tuolloinkin oli, mutta ei jumaliste meidän kouluaikana kukaan hyppinyt opettajan silmille. Olisikohan vanhempien syytä katsoa peiliin, ja myöntää, että se meidän ihana muru-mussukka saattaa ihan oikeasti olla koulussa pikkuterroristi. Eikä heti kyseenalaistaa opettajan sanomisia. Ottakaa huoli vakavasti ja keskustelkaa opettajien kanssa asioista avoimemmin!
No totta munassa opettajan on otettava auktoriteettiasema heti alussa, tai peli on menetetty. Mutta onko nykyään opettajissa enemmän nössöjä, vai onko lasten kasvatuksessa jotain pielessä, kun nämä ongelmat ovat räjähtäneet käsiin? .