mitä mieltä miehestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmm...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Multa jäi nyt kokonaan noteeraamatta tuo aloittajan pettämisjuttu. Siis täytyy kyllä sanoa että ymmärrän miehesi haluttomuutta olla sulle hyvä. Mä en olis hetkeäkään hyvä mun miehelle enää jos se mua pettäs.

Tuon huomaaminen vain vahvistaa kehoitustani eroamiseen. Eroa, teet sekä itsellesi että miehellesi palveluksen.

Täällä on hyvä neuvoa anonyyminä. Koskaan kukaan ei ole eroa minulle suositellut päin naamaa. Vaikea erota menneisyyden takia ja kun lapsia liittyy eroon. Näillä mennään. Läheiseni eivät halua auttaa ja eivät usko että pärjäisin lasten kanssa. Pettämistä olen käynyt läpi itse ja siinä on aina molemmissa vikaa. Ei mieskään puhdas pulmunen ole. Mutta meillä lapsia niin pakko unohtaa ja elää vaikka seksittömässä liitossa.

Suhde ei silloin kunnossa. Näin minulle on terapiassa sanottu... En sitten tiedä. Kyllä mä aikamoisen myllyn ja itseni syyllistäminen olen käynyt läpi. Mies on anteeksi antanut. Se on taakka jota on kannettava.

Pisti korvaan tuo, että mies ei eron jälkeen näkisi lapsia. En tiedä, tarkoittaako sitä, mutta ei kuulosta kovin kaksiselta mies, joka tuollaisella uhkailee, saatikka jos oikeasti tarkoittaa sitä, ettei haluaisi omien lastensa elämässä olla.

Toisaalta ymmärrän sua, kun oma mies on tuota seksiosaa lukuunottamatta (meillä riitaa siitä, että haluaisi joka päivä, minä en) aika samanlainen. Ei tee kotona oikein mitään ja puhuu minulle rumaan sävyyn. Hänessä ei ikinä ole vikaa jne. Mutta tiedän, että jos ero tulisi, mies todellakin tapaisi lapsiaan.

Mulle herää jatkokysymys; mitä mieltä naisesta, joka katselee tuollaista miestä?

Rankkaa parisuhteensa ja sen mukana tulevat positiiviset asiat niin korkealle että nuo "vähäpätöiset" asiat ovat vain se välttämätön paha. Yrittää pelastaa suhteensa eikä tee typeriä äkkipikaisia päätöksiä.

Moni omaa napaansa tuijottava heitukka olisi jo pakannut lapsensa ja kamppeensa...

[QUOTE="vieras";27338944]Kellä on aikaa silittää vaatteita? :o eikö se oo aivan kamala homma?[/QUOTE]

Juuri niin. En ite silitä koskaan,paitsi jonkun kauluspaidan jos ollaan juhliin lähdössä. Entä millainen on sun viikkosiivous? Kaikki matot pihalle tampattavaksi jne.? Voit vähentää omaa työtaakkaasi tinkimällä noista.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27340292:
Onko todellakin näin? Jos toinen pettää, niin aina on vikaa molemmissa? Vaikea uskoa.

Juu ei varmasti aina, ei lähellekään. "Tuomitsen" pettämisen jyrkästi, ja olen sitä mieltä, että teoistaan tulee kantaa vastuu. Eikä pettäminen ole ratkaisu mihinkään, koskaan.

Ap:n tapauksessa (josta toki kuulemme vain puolet) on kuitenkin (näillä tiedoilla) helppo uskoa, että miehen käytös on osaltaan ajanut luotaan pois ja siten tehnyt pettämisestä houkuttelevaa: Ei seksiä, haukkumista, haluttomuutta keskustella - tai edes lukea kirjettä. On mielestäni myös pöyristyttävää sanoa, että jos ero tulee, lapset jäävät. Sehän murjoo ap:ta paikalleen (kummallekin) p*skaan suhteeseen, sillä kukapa haluaisi lapsiltaan isän viedä.

Meillä oli samanlainen tilanne, kun esikoinen oli vielä pieni. Mies ei suostunut edes keskustelemaan saati sitten hetkeäkään harkinnut tulevansa mun kanssa terapiaan tai mihinkään muuallekaan. Seksiä harrastettiin vain muutaman kerran vuodessa, sekin aina mun alotteestani. Suurimmaksi osaksi mun lähentely-yritykset kyllä torjuttiin. Puolen vuoden seksittömyyden jälkeen hyppäsin vieraaseen sänkyyn, eikä mies tiedä vieläkään. En aio kertoa, kun siitä on jo niin kauan.

Pettämiseni jälkeen tilanne kärjistyi niin pahaksi, että mies meinasi käydä käsiksi, kun hermostui niin pahasti mun "ainaisesta valituksesta", jolloin sanoin että herra on hyvä ja lähtee, tossa on ovi. Reaktio oli aika yllättävä, kun sanoin että oon tosissani etten jaksa enää katsella tollasta ja että turhaan se täällä asuu jos ei sitä edes kiinnosta. Vasta siinä kohtaa mies ymmärsi, että hänessäkin vois olla jotain vikaa, itki ja aneli etten jättäisi. Lupasi muuttua ja muuttui. Pari vuotta sen jälkeen mentiin naimisiin ja saatiin toinenkin lapsi, mutta mies on edelleen muuttunut. :)

Jos on kotona oppinut lapsena siihen, ettei hellyyttä osoiteta lähes ollenkaan (tai erittäin satunnaisesti), äiti hoitaa kodin ja töiden ohella lapsetkin, ei voi miehen olettaa tekevän muutoin ellei tee ihan tosissaan selväksi ettei sellanen peli vetele. Meillä miehen äiti on todella dominoiva ja muutenkin sellanen, etten ihmettele miksi mies aluksi alkoi käyttäytyä niin ku käyttäyty.

Summa summarum: Jos mies rakastaa sua, niin luulisi ihan tosissaan että sen käytös voisi muuttua, jos herra niin itse haluaisi. Sen vaan pitäisi saada haluamaan sitä. Entäs jos sanotkin, että jos ei tahti muutu niin sinä lähdet ja lapset jäisi hänelle? Lapsellista uhkailua tietysti, mutta jos sillä miehellä on sydän paikallaan ja jos ei ihan tosissaan eron jälkeen mukamas niitä lapsia tahtoisi tavata niin luulis jotain tapahtuvan.

Yhteistyössä