Mitä mieltä? Lapset oli kaverilla hoidossa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla oli illalla pakollinen meno. Mies oli töissä. Isommat lapset jäi kotiin ja nuo muutama nuorempi meni kaverin luo hoitoon. Ovat jo ala-asteella.
En voinut pitää puhelinta auki. Mutta kun tulin kotiin niin tuo toinen hoitoon menneistä lapsista oli jo kotona. On sen verran lyhyt matka että osaa kulkea itse. Eli ei siinä mitään.
Mutta selvisi että oli ollut siellä kaverin luona vain reilun puoli tuntia ja tullut itkun kanssa kotiin kun muut siellä kiusannu. Oli sit noille isommille sisaruksille kiukutellu ja raivonnu koko illan. Kaveri ei ollut tietoinen koko asiasta kun kysyin.
Ja just tuon takia vein kaverille nuo pienemmät kun en luottanut siihen että osaavat olla koko illan tappelematta täällä.

oliko lapsi siis kertonut kaverillesi et on lähdössä kotiin kun häntä kiusataan?

aikuinen ei olisi saanut päästää lasta kotiin, vaan hänen olisi pitänyt selvittää tilanne.Mut lapsikaan ei olisi saanut lähteä kotiin jos oli sovittu että siellä kaverin luona ollaan.

ikävä tilanne kaikille osapuolille :/

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
No en kyllä toiste jättäisi tuollaiselle hoitoon ja asiasta sanoisin.

Kaverista ei mitään outoa että tulee välillä tappelua. Kyllähän nuo kulkee päineen tuolla kaverilla ja heidän lapset täällä mutta ite oon aika tiukka noista menemisistä sillon kun en ole ite kotona.
Kait se oli kaverista ok et tyttö tuli kotiin kun nuo isommat oli kuitenki kotona (10v ja 12v).

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
oliko lapsi siis kertonut kaverillesi et on lähdössä kotiin kun häntä kiusataan?

aikuinen ei olisi saanut päästää lasta kotiin, vaan hänen olisi pitänyt selvittää tilanne.Mut lapsikaan ei olisi saanut lähteä kotiin jos oli sovittu että siellä kaverin luona ollaan.

Ei ollut kertonut aikuisille mitään. Ilmeisesti olleet pihalla ja siellä tullu riitaa. Sain käsityksen että olivat porukalla kiusanneet tuota meidän tyttöä jostain syystä. En tiedä missä vaiheessa kaveri sai tietää että tyttö oli lähteny kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei ollut kertonut aikuisille mitään. Ilmeisesti olleet pihalla ja siellä tullu riitaa. Sain käsityksen että olivat porukalla kiusanneet tuota meidän tyttöä jostain syystä. En tiedä missä vaiheessa kaveri sai tietää että tyttö oli lähteny kotiin.

tuossa tapauksessa mä olisin enemmän näreissäni lapselle kuin sille kaverille.
ei koululainenkaan saa tuolla tavoin kotiin lähteä vaikka kuinka harmittaisi.
toivottavasti kaveri oli sentään kysellyt tytön perään kun oli poistumisen huomannut, mä olisin varmaan mennyt hakemaan sen tytön takaisin..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

tuossa tapauksessa mä olisin enemmän näreissäni lapselle kuin sille kaverille.
ei koululainenkaan saa tuolla tavoin kotiin lähteä vaikka kuinka harmittaisi.
toivottavasti kaveri oli sentään kysellyt tytön perään kun oli poistumisen huomannut, mä olisin varmaan mennyt hakemaan sen tytön takaisin..

Joo kyllä minä pidin tytöllekin puhuttelun. Mutta ois niistä nyt joku muukin voinut käydä sanomassa, vaikka tuo oma veli. Lähinnä se että vois vähän enemmän seurata noita lasten touhuja. Tyttö varmaan ollu aika alakynnessä kun kaverin kolme lasta ja sit tuo veljensä ollu kaikki sitä vastaan.

Yhteistyössä