Mitä mieltä - lapsen yöllinen pottailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Eli lapsi 2,5 vuotias ja yövaippakin otettu pois. Joka yö ei tarvitse herätä pissalle. Niinä öinä kun tarvitsee, hän huutaa sängyssä pissahätää ja odottaa että kannan hänet potalle. Yksi kerta pissasi sänkyyn, kun pyysin häntä itse tulemaan pois sängystä. (potta sängynvieressä)
Mitä mieltä ootte, nostanko hänet yöllä pissalle?

Ilman muuta. Meillä on tyttö ollut tosi pienestä "kakkakuiva" ja kyllä mä yritin heti alun pitäen katsoa, että oli tilanne mikä hyvänsä, niin pääsee pottaan HETI kun sanoo haluavansa. Kai se lapsi lopettaa sanomasta, jos ei pääse kun hätä on..

Nyt käy yleensä itse yöllä pissalla (ikä 2v1kk) silloin harvoin kun tulee hätä, mutta jos on tosi pimeää tai muuten vaan pelottaa, niin saattaa herättää seuraksi ja pyytää samalla maitoa. Ja ihan ilman muuta nousen, pissahätä on ihan perustarve.

Nosta ihmeessä, liian pieni hallitsemaan itseään vielä tuossa iässä ja yöllä. Meillä saman ikäinen nostetaan joka yö potalle vanhempien mennessä nukkumaan eikä se taida edes herätä siihen. Varmuuden vuoksi vaan kun joskus tulee pisuvahinkoja tai sitten herää joskus viideltä kauheaan hätään eikä nukahda uudestaan. Noin pienen kanssa ei tarvii olla niin kauhean jämpti näissä asioissa, isomman kanssa vasta kannattaa miettiä näitä juttuja vakavammin.

Yhteistyössä