mitä mieltä, lapsen huono käytös ja rangaistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja willburry
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

willburry

Vieras
Kertokaapa mielipiteenne: 6 vuotias kiusaa kokoajan pienempää veljeä. Sanoin että en ota riitapukaria mukaan saunaan jolloin lapsi vain huuteli että mähän tuun vaan!! Sanoin että uhmaamalla en ainakaan ota mukaan. Nyt lapsi anelee mukaan ja mä olen sitä mieltä että ei pääse mukaan mutta isä on sitä mieltä että liian kova rangaistus. Mitä mieltä ootte?

Pidä sanasi loppuun asti,äläkä nyt ala perumaan rangaistusta.Siitä lapsi ei opi muutakuin sen,että äiti ei toteuta uhkauksiaan.Jos pysyt lujana,etkä ota mukaan saunaan,niin luulis lapsen ottavan siitä opikseen.

No mun mielestä lapsen kuuluu kyllä päästä saunaan jos muukin perhe menee. Ei se ole mikään rangaistus, että evätään pesulle pääsy. Mä olisin keksinyt jonkun muun uhkailun aiheen.

Pidä sanasi loppuun asti,äläkä nyt ala perumaan rangaistusta.Siitä lapsi ei opi muutakuin sen,että äiti ei toteuta uhkauksiaan.Jos pysyt lujana,etkä ota mukaan saunaan,niin luulis lapsen ottavan siitä opikseen.

No näin mä itse ajattelen kans. Sitäpaitsi se on jo tänään komauttanut haavan veljensä naamaan kun on rähinöinyt. Mutta isä mielestä mä olen kohtuuton ;-/

Pidä mitä lupaat. Tärkeintä on luotettavuus. jos sanot, ettei saunaan tule niin ei tule. Voi tuntua kurjalta, mutta tavallaan tuo turvaa, että pitäydyt päätöksessäsi.
Ja miehesi ei saa arvostella ratkaisuasi lapsen edessä! Voitte keskustella siitä kahden myöhemmin.

Eihän tuo oikeastaan edes ole rangaistus, vaan pakon sanelema juttu. Jos ei osaa käyttäytyä, niin joutuu jäämään pois. Saunassa on vaarallista, jos siellä aletaan tönimään ja riitelemään.

Yhteistyössä