Mitä mieltä. Lapsen hakeminen hoidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ainakin minä (se pirusta seuraava) kelpasin oikein hyvin lapsipuolen kuskaajaksi. Exälle se sopi enemmän kuin hyvin. Ehti itse paremmin omiin rientoihinsa. Minusta hän oli oikein fiksu kun ei alkanut näistä kiukuttelemaan. että miehen ois pitäny olla pois töistä sen takia kun lapsi pitää hakea sieltä tai täältä! Onneksi jotkut on aikuisia!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hip:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Eikö isä voi sopia hoitoaikaa niiksi perjantaiksi, kun hakee lapsen?

Niin. Onko isä jontekin kyvytön hoitamaan asian sopimsta hoitopaikan kanssa?

Äiti sanoo, että hoitosopimus on jo allekirjoitettu (äiti sopinut itsekseen ja allekirjoittanut) ja sitä ei aleta muuttamaan.

Hoitoaikasopimusta voi muuttaa milloin vain, vaikka kerran parissa viikossa (jos esim. vanhemmalla epäsäännölliset kotiintuloajat), joten tuo on vain äidin tekosyy

Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:

Äiti sanoo, että hoitosopimus on jo allekirjoitettu (äiti sopinut itsekseen ja allekirjoittanut) ja sitä ei aleta muuttamaan.

Hoitoaikasopimusta voi muuttaa milloin vain, vaikka kerran parissa viikossa (jos esim. vanhemmalla epäsäännölliset kotiintuloajat), joten tuo on vain äidin tekosyy

Niin onkin tekosyy, mutta hänen mielestään sitä ei oo tarvetta muuttaa.

Mies ei voi lähteä 1,5 h ennen töistä pois ja isovanhemmat eivät asu samalla paikkakunnalla. Eikä muita tuttuja ole kuin minä, siis sellaisia joille voisi lapsen kuskauttaa. Eli ilmeisesti minä jään ainoaksi vaihtoehdoksi ;)

Mies ei voi lähteä 1,5 h ennen töistä pois ja isovanhemmat eivät asu samalla paikkakunnalla. Eikä muita tuttuja ole kuin minä, siis sellaisia joille voisi lapsen kuskauttaa. Eli ilmeisesti minä jään ainoaksi vaihtoehdoksi ;)

No eikö jumalauta se mies voi ottaa yhteyttä sinne hoitopaikkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ---:

No eikö jumalauta se mies voi ottaa yhteyttä sinne hoitopaikkaan?

No mikä vika siinä että nyxä hakee? Pääsee lapsi ja hoitajaki aikanaan viikonlopun viettoon!

Et ole ainoa vaihtoehto, vaan vaihtoehtoja on tasan tarkkaan 3:

1. Hoitoaikasopimusta muutetaan (ihan sama, onko äidin mielestä tarvetta vai ei: jos työt loppuu klo 16, matkaan menee tunti, niin tottakai on tarvetta sille ylimääräiselle tunnille, eihän pph voi lasta pihallekaan heittää yksinään tunniksi isää odottamaan)

2. Äiti hakee lapsen pph:lta, mistä isä sitten hakee, kun kerkiää

3. Sinä haet lapsen klo 16

Nämä vaihtoehdot kun kerrotte lapsen äidille, niin hän ei voi mitään muuta kuin valita itselleen mieluisin vaihtoehto näistä kolmesta.

Alkuperäinen kirjoittaja itsekin eronnut mutta fiksumpi :D:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
kiusa son pieninki kiusa. :D jos joskus erotaan niin saattasin tehä samoin.. ihan vain kiusakseni :D

Oletpa lapsellinen!!!

Ap, sanokaa lapsen äidille että lapsi haetaan kello 16. Älkää kertoko, että hakijana olet sinä. Antakaa hänen ymmärtää että isä hakee.

Päiväkodista ei voi noin vain hakea lasta jos sinne ei ole annettu kirjallista lupaa siitä, että kyseinen henkilö voi lapsen hakea. Joten tämä menettely ei ainakaan ole sopiva, ilman että siitä neuvotellaan ensin.

Alkuperäinen kirjoittaja lasta ajatellen.:
Musta ois kamalaa jos lapsen pitää olla noin myöhään päiväkodissa, varsinkin perjantaina. On varmaan viimeinen lapsi joka haetaan ja jos se on jatkuva järjestely niin tulee kyllä näkymään lapsen käytöksessä. Eikö isä voisi järjestää töitänsä niin, että voisi lähteä jo aiemmin.

Koska itse olet ollut viimeksi töissä kun realiteetit tuntuu olevan noin hukassa? Tiesitkö että monella on työaika klo 8-16, puolisen tuntia suuntaan tai toiseen. Siihen päälle työmatkat ja mahdollisesti vaatteiden vaihto. Nämä kun eivät sisälly työaikaan ja yleensä työpaikka on eri kuin asuinpaikka. Monissa töissä ei todellakaan ole mahdollisuutta järjestellä niin että vaan lähtisi aiemmin.

Mene minkä tahansa pk:n pihalle katsomaan niin klo 16 on vielä paljon lapsia hakematta, ja jotkut ihan tosissaan haetaan vasta klo 17. Vuoropäivähoidossa olevat voidaan hakea vieläkin myöhemmin. Eikä tuo hakuaika käytöksessä näy, ikävä romuttaa sun harhaluulot.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja itsekin eronnut mutta fiksumpi :D:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
kiusa son pieninki kiusa. :D jos joskus erotaan niin saattasin tehä samoin.. ihan vain kiusakseni :D

Oletpa lapsellinen!!!

Ap, sanokaa lapsen äidille että lapsi haetaan kello 16. Älkää kertoko, että hakijana olet sinä. Antakaa hänen ymmärtää että isä hakee.

Päiväkodista ei voi noin vain hakea lasta jos sinne ei ole annettu kirjallista lupaa siitä, että kyseinen henkilö voi lapsen hakea. Joten tämä menettely ei ainakaan ole sopiva, ilman että siitä neuvotellaan ensin.

Meinaatko et nyxä ei lupaa sais? Eiköhän se lapsen isä sen luvan anna!

Alkuperäinen kirjoittaja Maa kutsuu!:
Alkuperäinen kirjoittaja lasta ajatellen.:
Musta ois kamalaa jos lapsen pitää olla noin myöhään päiväkodissa, varsinkin perjantaina. On varmaan viimeinen lapsi joka haetaan ja jos se on jatkuva järjestely niin tulee kyllä näkymään lapsen käytöksessä. Eikö isä voisi järjestää töitänsä niin, että voisi lähteä jo aiemmin.

Koska itse olet ollut viimeksi töissä kun realiteetit tuntuu olevan noin hukassa? Tiesitkö että monella on työaika klo 8-16, puolisen tuntia suuntaan tai toiseen. Siihen päälle työmatkat ja mahdollisesti vaatteiden vaihto. Nämä kun eivät sisälly työaikaan ja yleensä työpaikka on eri kuin asuinpaikka. Monissa töissä ei todellakaan ole mahdollisuutta järjestellä niin että vaan lähtisi aiemmin.

Mene minkä tahansa pk:n pihalle katsomaan niin klo 16 on vielä paljon lapsia hakematta, ja jotkut ihan tosissaan haetaan vasta klo 17. Vuoropäivähoidossa olevat voidaan hakea vieläkin myöhemmin. Eikä tuo hakuaika käytöksessä näy, ikävä romuttaa sun harhaluulot.

Näin on. Meidän tarhasta viimeiset haetaan klo 17.30 (ihan tavallisessa päiväkodissa)

Yhteistyössä