Mitä mieltä "laihduttamisesta" raskauden aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Olen eskaana viikolla 30. Olen kerryttänyt painoa nyt reilut 10kg, ja paino tuntuu nousevan kovaa vauhtia. Painonnousu johtuu siitä, että syön aivan totaalisen tarpeettoman suuria määriä ruokaa, siis aterialla saattaa mennä 3 lautasellista, lisäksi mätän herkkuja koska kaikki makea himottaa aivan suunnattomasti. Eilen illalla havahduin siihen, että takapuoleni on levinnyt aivan mielettömästi ja suorastaan masennuin tästä asiasta.

Tänään aloitin pitämään ruokapäiväkirjaa. Päätin lopettaa herkkujen mättämisen ja pitää huolta siitä, ettei annosmäärät ole niin jumalattomia, mitä ne ovat tässä viimeaikoina olleet. Pyrin nyt syömään sen kaksi lämmintä ruokaa, aamupalan, välipalan ja iltapalan näiden lisäksi. Jätän pois valkoisen leivän ja pyrin syömään paljon salaatteja, vihanneksia ja hedelmiä jne. Tiedän itsestäni, että pystyn tähän kyllä ja vielä melko vaivattomasti. Omaan aika hyvän itsekurin kun jotain päätän.

Nyt kuitenkin mietin, että paino todennäköisesti putoaa jonkin verran tällä ruokavaliomuutoksella. Onkohan siitä jotain haittaa, jos kuitenkin pidän huolen riittävästä ravinnonsaannista. Joka puolella puhutaan, ettei saa laihduttaa raskauden aikana, mutta kyseessähän ei siis ole laihduttaminen vaan ruokavalion muuttaminen terveelliseksi oman hyvinvoinnin vuoksi. Ei kai siitä voi mitään haittaa olla, jos tällaisen takia paino vähän putoaisikin?

No mä oon rv 32+ ja mä olen reilusti ylipainoinen ollut jo raskauden alusta. Mä olen koko ajan terkkaillut syömisiäni ja pitänyt kurissa naposteluhimon yms. Mun paino putos alkuun jonkun 3-4 kg ja nyt on tullut 6kg lisää, eli tavallaan pari kiloa painan enemmän kuin ekalla neuvolakerralla. Kyllähän se vauva saa kaiken tarvittavan kun vaan syöt normaalisti, laatua tarkkaillen ja jätät herkut pois. Etkä siis ala millekään kitudieetille. Sillainhan meille ylipainoisillekin suositellaan jo heti ekasta neuvolakerrasta.

Uusimmat

Yhteistyössä