Mitä migreenilääkettä olet käyttänyt raskauden aikana??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maxalt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maxalt

Vieras
Minulla ei siis tehoa Panadolit, Panacodit sun muut "lievät", tämä nähty jo monen raskauden aikana.

Nyt sain juuri estolääkkeeksi Bisoprolol ratiopharm 2,5mg, sitä puolikas aluksi. Näytti tehoavan paremmin kuin Propral jota olen syönyt vuosikaudet.

Sain myös Sumatriptanin tilalle (joka ei siis auttanut)
Maxalt Rapitab:in, 10mg, ja se tehoaa todella hyvin!! Olin aivan, että hui kauhea, vuosikausia kärsinyt pahoista kohtauksista ja nyt vasta annettiin lääke, joka oikeasti tehoaa!!!

Mutta nytpä olenkin raskaana, en ollut silloin vielä kun nämä uudet lääkkeet sain.
Kaksi Maxalt R:ää ehdin ottaa...

Kysyisinkin, onko joku joka on käyttänyt tuota Maxalt R:ää raskauden aikana ja siitä ei ole ollut mitään haittaa raskaudessa ja vauvakin syntyi terveenä/on terve.

Tai mikä lääke tehosi raskausaikana migreeniisi?

Mulla oli maxalt jne käytössä ennen raskautta mutta sen aikana ehdottomasti vain panadol/panacod. Ei mitään noita migreenilääkkeitä. Oli tosi hupaisaa kärvistellä. Mutta en tohtinut uhmata lääkäreiden kieltoja.

No ei varmaan Panacod ole lievä, mutta mun tapauksessani ei mitään apua ole ollut migreenikohtauksiin.
Puuttuukohan siitä sitten joku aine mitä tarvittais migreenikohtaukseen...

Tai: oletko löytänyt akupunktiosta apua migreeniin? Tai jostain muusta erilaisesta keinosta?

Minä kauhulla odotan migreenikohatuksia, mulla ne raskauden aikana johtaa usein päivystykseen ja tiputuksene, mitä järkeä siinäkin on??

Et missään nimessä ota Panacodia "vahvempaa". Neuvottelet AINA gynesi kanssa ennenkuin kokeilet mitään. Mielestäni Panacod on todellakin vahva lääke raskauden aikana, älä missään nimessä vaaranna sikiötä palstatohtoreiden luvalla..haloo!

hoitsu: eihän täällä kukaan ole kehottanutkaan ottamaan mitään vahvempia lääkkeitä.

Enkä aio ottaa Maxaltia enää, ennenkuin olen saanut soitettua sille lääkärille, ne on vaan nuo soittoajat...!
Kysyin vaan kokemuksia ja vähän kauhulla ajattelen noita kahta Maxalt R:ää jotka ehdin ottaa kun en tiennut raskaudesta. Ihan ekoilla viikoilla 1-4 olen ne naamaani vetänyt...

Yhteistyössä