Mitä mieltä kerjäläisistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niitä on oikeesti Helsingissä ihan liikaa. Tekee pahaa kävellä niiden ohi, kun niitä on jokapaikassa ja jos rahaa niille annat, niin mistä voit tietää mihin sekin raha sitten menee...

Hkiläisenä ne ärsyttää. Muistan nuorena ja sinisilmäisenä kuinka ne huijasi rahaa kaljaan. Mutta noi romanikerjäläiset tuovat rikollisuuden tullessaan vahvana joten en dikkaa niistä. Saattavat olla uhreja mutta joku rikollinen niillekin sen lentolipun tänne aina järjestää.

Ei voi olla... mitä mielipiteitä!

Kerjäämistä ei missään tapauksessa saa kieltää. Se olisi epäinhimillistä. Köyhyys ei ole rikos, eikä etenkään avun pyytäminen.

Järjestäytynyt rikollisuus kerjäämisen yhteydessä on saatava kuriin.

Suomi on äärimmäinen poikkeus maailmassa koska Suomessa ei ole pitkään aikaan ollut kerjäläisiä. 99,5% maailman maista kerjääminen on normaali ilmiö.

Itse en anna rahaa kerjäläisille.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
musta tuntuu,että noi on jotenkin järjestäytyneitä...ainakin täällä Turussa.

Olen keskustassa töissä, olen aamuisin nähnyt kuin heitä tuodaan isolla tila- autolla, torin parkkipaikalla vaihtavat vaatetta huonompiin.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
ärsyttää ja varsinkin joidenkin agressiivisuus, tarkutaan kädestä/hihasta kiinni,Saa olla tarkkana ettei lompakko lähe samalla

niinpä.- Lapsien kanssa jos olen yksin liikenteessä ne ovat jopa pelottavia.

Muistan kerran yhden kerjäläismummon ( varmaan joku 70v ) joka helteessä roikutti pikkuvauvaa käsissään ja huusi rahaa sille. Huhh
Sanoin ettei jos häivy niin soitan poliisin. Häipyi.

Ärsyttää! Ihan oikesti rutiköyhillä ihmisillä ei olisi edes varaa matkustaa Suomeen kerjäämään. Sitäpaitsi, suuri osa niistä tuskin vain kerjää. Kerjääminen on vain osa bisnestä, rikoksia tehdään taatusti sen ohella.

ärsyttää ja varsinkin joidenkin agressiivisuus, tarkutaan kädestä/hihasta kiinni,Saa olla tarkkana ettei lompakko lähe samalla

jep. N.vuos sitten olin bussipysäkillä, ja siihen tuli näitä kerjäläisiä(mies ja lapsi), mikä ihmeellisintä:miehellä ja lapsella oli uudet vaatteet sekä miehellä kultahampaita. Mulla oli sitten kädessä suht uus kännykkä, ja tulivat multa kinumaan rahaa-antaa raha.. no en antanu! Mies vielä osotti mun kännykkää, ja sanoi uudestaan antaa,antaa. Jokaselta bussipysäkillä seisovalta ihmiseltä kerjäsi. Kun kukaan ei antanu sen lapsi näytti keskaria ja syleskeli ihmisiä päin :o tässä yksi härskeimmistä kokemuksista...

Ärsyttää!

Meillä yksi tuppas jo kotiovellekin! Jotain oli myymässä, näytti vielä pienen lapsensa kuvaa.
Mies onneksi avasi oven, sanoi vaan että on meilläkin lapsi ja löi oven kiinni!

Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:

niinpä.- Lapsien kanssa jos olen yksin liikenteessä ne ovat jopa pelottavia.

Muistan kerran yhden kerjäläismummon ( varmaan joku 70v ) joka helteessä roikutti pikkuvauvaa käsissään ja huusi rahaa sille. Huhh
Sanoin ettei jos häivy niin soitan poliisin. Häipyi.
Tosi pelottavalta vaikuttaa tuollainen 70-vuotias kerjäläismummo...

Mun mielestä kerjäläiset tuovat tervetullutta epämiellyttävyyttä elämään. Emmepähän voi me hesalaisetkaan enää kuvitella että maailman köyhyys ei kosketa meitä eikä kuulu meille.

Ärsyttää! Saa kieltää!

Onhan alastomuuskin julkisilla paikoilla kielletty että jos noin luonnollisia asioitakin saa kieltää niin toki järjestäytyneen rikollisuuden läpitunkeman kerjäämisenkin saa kieltää!

...ja sitten ne ruusuja myyvät |O

tulevat automaatille kinuamaan setelirahaa |O ei kelpaa mikään kolikko. Yks tällanen riesa mummo poistettiin poliisien toimesta häiritsemästä ihmisiä. kukka käteen ja jos ei mielusta rahaa löydy niin kukkapois ja naamanurinpäin. Luulis että oikeassa puutteesa ei oo vara halveksia sitä mitä jollakulla on antaa.

Ärsyttää. Tosin istuvat kerjäläiset ei ärsytä läheskään niin paljoa kun tämä nuorempi sukupolvi joka tulee terassille pummaamaan rahaa kun toiset syö :snotty:

*Helsingissä on muuten tällä hetkellä parisen sataa kerjäläistä.

Alkuperäinen kirjoittaja äklis:
vaikka ärsyttääkin. häiritsevä käytös ja rikollinen toiminta on jo kiellettyä.eli mitään lakia ei tarvita.

eikös joskus ole kauppojen ja kerrostalojenkin ovissa kylttejä:kerjääminen ja kaupustelu kielletty... ei ole vähäänaikaan näkyny..

ärsyttää!!! jos istuvat hiljaa jossain kerjäämässä ni siinähän ovat. mutta jos agressiivisiksi käyvät niin PRKL! tälläsiin agressiivisiin en oo viel ite törmänny, onneks.
nämä feissarit, vai mitä onkaan, joita on 100m matkalla noin 4 ja jokainen niistä alkaa kyselemään oisko hetki aikaa ja blaa, ei ole!eräs munkki tai muu sellanen, tarttu mua oikein kädestä sen jälkeen kun olin sanonu et ei kiitos. hitto vie..nää ärsyttää myös!

vaikka ärsyttääkin. häiritsevä käytös ja rikollinen toiminta on jo kiellettyä.eli mitään lakia ei tarvita.

Tarvitaanpas. Jos tuota kerjäämistä ei kielletä niin ei tarvitse kovin montaa vuotta odottaa kun meillä on tällä enemmän kun tarpeeksi kerjäläisiä asumassa jossain hökkelikylissä.

eikös joskus ole kauppojen ja kerrostalojenkin ovissa kylttejä:kerjääminen ja kaupustelu kielletty... ei ole vähäänaikaan näkyny..
Kadulla on vähän eri asia.

Entä jos mut ryöstettäisiin tai hukkaisin lompakkoni? Ja joutuisin pyytämään vastaantulijoilta bussirahaa? Syyllistyisin silloin rikokseen?

Äklis on oikeassa: ei kerjäämistä voi kieltää, rikollinen toiminta ja häiritsevä käytös ovat eri asioita.

Ja jokainen matkustellut ihminen tietää että terassikerjääminen on yleinen ilmiö. Suomalaisten on vain opittava sanomaan tiukasti ja asiallisesti että mene pois.

Yhteistyössä