Mitä mieltä, kaveri laittaa vajaa 2v lapsensa hoitoon, kun sen pitää oppia tapoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaverilla on vähän reilu 1,5v lapsi, joka on varsinainen draamaqueen (poika tosin) ja se saa nykyään kuulemma varsinainen raivokohtauksia, elikkä kun ei saa mitä haluaa, niin heittäytyy maahan polvilleen ja huutaa. Kaverini ei kestä tätä, kun lapsi ei osaa käyttäytyä, vaan ilmoitti juuri, että kun kotihoidontuki päättyy kohta, niin lapsi saa luvan mennä hoitoon, että oppii tapoja. Heille on loppuvuodesta syntymässä toinen lapsi ja näillä näkymin siis isompi on hoidossa ja äiti pienemmän kanssa kotona.

Kaverini on aika lyhytpinnainen ja se odottaa että kun hän jotain sanoo, niin toisen pitää totella heti, eikä niskuroida vastaan.

Itsellä sama tilanne kuin kaverilla, että toinen syntyy loppuvuodesta ja esikoinen on nyt vajaa 2v, mutta en minä ajatellut laittaa tuota lasta hoitoon, kyllä minä sen kanssa selviä tukijoukkojen voimalla. Kaverilla on myös erittäin vahvat tukijoukot, vielä paremmat kuin minulla oikeastaan ja lapsien isä on paljon kotona lasten kanssa, sillä kun on sen laatuinen työ, että on pitkiä vapaita.

En minä sinällänsä arvostele, omapahan on asiansa mitä tekee, mutta sanoin vaan että itse en noin tee, koska periaatteessa minä en usko että tuo hoitoon laittaminen auttaa noihin uhmakohtauksiin mitään, enempi se varmaan vaan lisää niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Kotihoidontuki lakkaa vasta kolmevuotiaana.
Mutta musta on typerää laittaa laspi hoitoon siksi, että äiti haluaa jonkun muun opettavan lapsensa tavoille.

Tässä tapauksessahan se loppuu kun kaveri jää äitiyslomalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta musta on typerää laittaa laspi hoitoon siksi, että äiti haluaa jonkun muun opettavan lapsensa tavoille.

Ok, en lukenut kunnolla näemmä ekaa viestiä.
...enkä muuten tiennyt, että kotihoidontuki loppuu kun seuraava syntyy.

Voi olla että jopa pahenee kotona uhmat, varsinkin kun vauva syntyy niin tuntee joutuneensa syrjään.
Toisaalta taas parempi hoidossa jollei hermot kestä.
Herää vaan kysymys miksi tehdä toinen jollei kestä ensimmäistäkään..

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Jos äidillä ei hermot riitä niin lapsen on parempi oppia tapoja niiden ihmisten seurassa, jotka saavat palkan siitä pitkästä pinnasta.

Just niin.

Minustakin olisi mukavaa että joku muu opettaisi meidän kaksoset syömään itse ja käymään vessassa omatoimisesti. Tutistaluopumistaistelukin on luvassa.

Mulla ei riitä puhtia näihin. :(

Eiköhän vähän alta kaksi vuotiaan kuulukin koetella rajojaa. Äidille tietenkin kiukutaan kun hän on läheinen ja paikalla. En usko, että hoidossa opitaan tapoja, vaan kiukuttelu ja omien rajojen kokeileminen jatkuu ihan samalla tavalla kotona. Niin sen vain kuuluu tuossa iässä mennä. En siis laittaisi tuollaisen syyn takia hoitoon. Itselläni eskoinen nyt 1,8kk ja toinen syntyy syksyllä. Vanhempi jatkaa kotihoidossa, mikä on mielestäni meille ainoa oikea ratkaisu. Ymmärrän kuitenkin myös toisia ratkaisuja varsinkin jos hoitopäivät ovat kohtuullisia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ok, en lukenut kunnolla näemmä ekaa viestiä.
...enkä muuten tiennyt, että kotihoidontuki loppuu kun seuraava syntyy.

Ei ne tulot siinä varmaan tipu kun äitisyloma alkaa ettei sinällään varmaan vaikuta asiaan?

Ehkä lapsen on sitten parempi olla hoidossa kuin lyhytpinnaisen ja lapsen kehitystä ymmärtämättömän äidin kanssa kotona. :( Kunhan tuo äiti vain osaisi sitten pitään suunsa kiinni lapsen aikaan, ettei siis syyttäisi lasta itseään hoitoon joutumisesta (eihän lapsi uhmalleen mitään mahda). Tosi asia taitaa vain tuossa tilanteessa se että kun lapsi tajuaa että äiti on vauvan kanssa kotona, niin uhmailu ja kiukuttelu äidille vain pahenee...

No mutta ehkä se hoitoon laittaminen antaa äidille lisäpontta kestää niitä kohtauksia hillitysti ja hallitusti? Kun saa hetken aikaa "kerätä itsensä". Toki tuokin on vaihe, menee kyllä ohi, miullakin on oikea torpedo kotona ja löytyy se vauvakin, mutta vielä irvistelen päivähoitoon laittamiselle (mutta on kyllä käynyt mielessä monta kertaa!). Menkööt sitten yhdessä kun sen aika on.

Ps. En tykkää toisten valintojen arvostelemisesta. Aina on joku "kaveri" ja sitten jälkeenpäin haukutaan täällä, tai "ihmetellään". Kaukonäköisyyttä vähän! Kotiäitien suurimpia ongelmia...

Alkuperäinen kirjoittaja bb:

Oma esikoiseni ainakin oli oikea enkeli siihen saakka kunnes kuopus syntyi. Mistäs sitä voi etukäteen tietää minkälaiseksi arki/perheen tarpeet muodostuvat.

Muistakaa, että äidit on roskiksia: niitten kuuluu kestää kaikki, mitä oma lapsi sinne kaataa. Tämä pätee myös murkkuikäisiin ja nelikymppisiin. Nelikyppisissä rupee osat vaihtumaan: äiti kaataa kaiken tyttären niskaan ja sen kuuluu kestää se..:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaverilla on vähän reilu 1,5v lapsi, joka on varsinainen draamaqueen (poika tosin) ja se saa nykyään kuulemma varsinainen raivokohtauksia, elikkä kun ei saa mitä haluaa, niin heittäytyy maahan polvilleen ja huutaa. Kaverini ei kestä tätä, kun lapsi ei osaa käyttäytyä, vaan ilmoitti juuri, että kun kotihoidontuki päättyy kohta, niin lapsi saa luvan mennä hoitoon, että oppii tapoja. Heille on loppuvuodesta syntymässä toinen lapsi ja näillä näkymin siis isompi on hoidossa ja äiti pienemmän kanssa kotona.

Kaverini on aika lyhytpinnainen ja se odottaa että kun hän jotain sanoo, niin toisen pitää totella heti, eikä niskuroida vastaan.

Itsellä sama tilanne kuin kaverilla, että toinen syntyy loppuvuodesta ja esikoinen on nyt vajaa 2v, mutta en minä ajatellut laittaa tuota lasta hoitoon, kyllä minä sen kanssa selviä tukijoukkojen voimalla. Kaverilla on myös erittäin vahvat tukijoukot, vielä paremmat kuin minulla oikeastaan ja lapsien isä on paljon kotona lasten kanssa, sillä kun on sen laatuinen työ, että on pitkiä vapaita.

Et voinut sitten minulle suoraan sanoa, vaan täällä pitää haukkua! >:(

Alkuperäinen kirjoittaja :
ketä kiinnostaa mitä muut tekee. Onko sun pakko arvostella kavereitas täällä. SAno sille päin naamaa jos on jotain asiaa. Tollasseet tyypit vasta ärsyttäviä onkin

En minä arvostele, vaan kysyin täällä ihan muuten vaan mitä mieltä muut asiasta ovat. Tämä on keskustelupalsta ja täällä voi kysyä ihan mitä vaan haluaa, ei se aina tarkoita arvostelua. Itse vaan totesin, että minä en noin tee, koska en koe että se muuttaa sitä asiaa miksikään.

Et voinut sitten minulle suoraan sanoa, vaan täällä pitää haukkua! >:(

No et taida olla mun kaveri, että en minä sinua arvostele.

Alkuperäinen kirjoittaja oma asia:
Alkuperäinen kirjoittaja bb:

Oma esikoiseni ainakin oli oikea enkeli siihen saakka kunnes kuopus syntyi. Mistäs sitä voi etukäteen tietää minkälaiseksi arki/perheen tarpeet muodostuvat.

Kun melkein kaikki lapset tuuppaa olemaan enkeleitä kunnes tulee uhma ja siitä lähtee aikuisen kasvatusvastuu alkuihanuuden jälkeen! ;)

Yhteistyössä