Kaveri vie isomman lapsensa naapurirappuun hoitoon, kun vauva syntyy... Miten käy ystävyyden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei voi ymmärtää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei voi ymmärtää

Vieras
Kaveri saa pian toisen lapsensa ja on aina puhunut, että hoitaa molemmat lapset kotona. Nyt isompi meneekin hoitoon, kun "Ville" viihtyy siellä hyvin. Eikö muka kotona viihdy! Arvomaailmamme ei tunnukaan kohtaavan, taitaa tulla särö väleihin...

Ei millään pahalla mutta kateellisuudeltahan tuo vain osaltasi kuulostaa.. parempi kai viedä hoitoon jos esikoinen tarpeeksi iso ja tämä äiti tietää ettei pärjää kahden kanssa kotona.

Itse hoidin kotona..

Elämäntilanteet ja ajatukset ihmisillä muuttuvat, eikös se ole ihan sallittua?! Mulla ei tuollainen vaikuttaisi ystävyyssuhteeseen millään tavalla, koska sen ystävän oma asiahan se on miten lapsensa hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ymmärrä, miksi terveet vanhemmat eivät hoida lapsiaan kotona. Mut kukin tyylillään.

joskus on lapsellekin parempaa olla hoidossa. eikä se hoito aina tarkota joka päivä 8h. ;)

Parempaa,miten niin? Jos esim. vanhemmat ovat itse kasvatusalan ammattilaisia.

En ymmärrä, miksi terveet vanhemmat eivät hoida lapsiaan kotona. Mut kukin tyylillään.

joskus on lapsellekin parempaa olla hoidossa. eikä se hoito aina tarkota joka päivä 8h. ;)

Olisikohan tuossa ollut mukana sana "joskus"...? Se on vähän eri juttu kuin "aina".

Sitäpaitsi on niitäkin tilanteita joissa päivähoito pystyy tarjoamaan lapselle jotain selllaista mihin lto-äiti ei kotona kykene.

lapsi tarvii usein muuta seuraa ja virikkeitä ku vanhempiaan, vaikka ovatkin käyny vaikka mitä kursseja. :D

Mulla kaveripiirissä lähes kaikilla isommat lapset hoidossa ja äiti vauvan kanssa kotona.
Mulla itsellä kaikki lapset kotona, ja en kyllä ole halunnut laittaa hoitoon, musta se olis surkeaa lapsille et mä tyrkkäisin ne pois jaloista et voin olla rauhassa vauvan kaa.
MUTTA: ei se oo mun ystävyyssuhteisiin vaikuttanu, eiköhän nuo mun kaverit itse tiedä mikä niiden perheille sopii parhaiten, enkä mä kulje niillä arvostelemassa et onpas kauheeta kun teidän isot lapset on hoidossa.
Toki jos asiasta on tullut puhe, olen todennut etten mä raaski laittaa isompia hoitoon, musta on kiva kun nekin on kotona ja yhdessä touhutaan, mut siis se on vaan mun kokemus ja mun valinta, muut tekee omat ratkaisunsa.
Aluks jotkut kovasti puolustelivat ratkaisujaan mulle, mut kun tajusivat etten mä oo kivittämässä niin sekin on jääny ja ihan normaalisti jutellaan myös hoitoasioista vaikka eri lailla tehdäänkin.