Mitä mieltä, jos 23-vuotiaana on lapset tehty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itsellä oli vielä alkuvuodesta sellainen olo, että jos tämä perhe olisikin tässä. Tai sitten olisi ainakin pitempi väli. Mutta toisin kävi, kolmonen on tulossa jouluksi :) Ja ikää minulla silloin 24v. Ja ihan innolla odotamme uutta tulokasta, ei sitä sitten tiedä tulisiko neljäs sitten joskus..

Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Jos mies pysyy rinnalla niin mikäs siinä. Mut jos mies lähtee seuraavan viiden vuoden sisällä niin voipi olla haasteellista löytää uusi, oman ikäinen kumppani (jos siis sellaista edes tahtoo). Nuo alle kolmekymppiset äijät kun ei hirveesti innostu "koko paketista"..

Naurettava väite!

Alkuperäinen kirjoittaja Säälittävä provo:
Jos mies pysyy rinnalla niin mikäs siinä. Mut jos mies lähtee seuraavan viiden vuoden sisällä niin voipi olla haasteellista löytää uusi, oman ikäinen kumppani (jos siis sellaista edes tahtoo). Nuo alle kolmekymppiset äijät kun ei hirveesti innostu "koko paketista"..

Naurettava väite!

Jaa, yhtään tapausta en tiedä. Tosin en tunne yhtään alle 27-v äitiäkään. Enkä itse ottas miestä (edes 35-vuotiasta) jolla on jo lapsia kun itselläni ei ole. Niillä harvoilla tutuilla kolmekymppisillä miehillä, jotka vapailla markkinoilla vielä on, ei myöskään ole lapsia eivätkä ensi hädässä lapsia omaavaa naista ottaiskaan. Kaikilla meillä oli vielä 26-vuotiaina opinnot enemmän vähemmän kesken eikä lasten tekoon ajatustakaan. Itselläni ei vieläkään. Joten en tosiaan tiedä tästä 20-25-vuotiaiden lapsiperhe-elämästä/sinkkuuntumisesta/parinmuodostuksesta vanhemman roolissa mitään. Eikä kyllä haittaakkaan pätkääkään. Tällä palstalla vaan vahvistuu tunne oman valintani paremmuudesta.

Meillä lapsi luku tuli täyteen ollessani 19-vuotias, silloin syntyi kuopuksemme. Mieheni ei halua enempää ja nyt vuosien kuluessa olen tullut itse samaan tulokseen, ikää minulla tällä hetkellä 25-vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Säälittävä provo:

Naurettava väite!

Jaa, yhtään tapausta en tiedä. Tosin en tunne yhtään alle 27-v äitiäkään. Enkä itse ottas miestä (edes 35-vuotiasta) jolla on jo lapsia kun itselläni ei ole. Niillä harvoilla tutuilla kolmekymppisillä miehillä, jotka vapailla markkinoilla vielä on, ei myöskään ole lapsia eivätkä ensi hädässä lapsia omaavaa naista ottaiskaan. Kaikilla meillä oli vielä 26-vuotiaina opinnot enemmän vähemmän kesken eikä lasten tekoon ajatustakaan. Itselläni ei vieläkään. Joten en tosiaan tiedä tästä 20-25-vuotiaiden lapsiperhe-elämästä/sinkkuuntumisesta/parinmuodostuksesta vanhemman roolissa mitään. Eikä kyllä haittaakkaan pätkääkään. Tällä palstalla vaan vahvistuu tunne oman valintani paremmuudesta.
tiesitkö että yhtäpaljon kuin on yksinhuoltaja tai oikeammin yhteishuoltaja äitejä niin samanverran on myös niitä yh-isejä! uusperheitäkin on nykyään aika paljon. Ja eikös se ole hyä että olet tyytyväinen omaan elämääsi? Me nuoret perheet olemme myös tyytyväisiä omaamme.

Ei siinä mitään, on jos on. Mutta näin vanhempana naisena sanoisin, että tuskin kukaan 35-v nainen ottaa kauhean tosissaan mitään, mitä on ajatellut 23-vuotiaana. Siinä ehtii tapahtua niin paljon. Joten kovasti uhoamista aiheesta pitäisin hassuna.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei siinä mitään, on jos on. Mutta näin vanhempana naisena sanoisin, että tuskin kukaan 35-v nainen ottaa kauhean tosissaan mitään, mitä on ajatellut 23-vuotiaana. Siinä ehtii tapahtua niin paljon. Joten kovasti uhoamista aiheesta pitäisin hassuna.

jos itse on ollut ihan typerä teinipissis vielä 23vuotiaana niin se ei todellakaan tarkoita sitä että kaikki muutkin sen ikäiset ovat. itse olen nuorena lapset saanut ja silloin kun ikätovereitani katselin niin ei käynyt ollenkaan kateeksi heidän touhunsa, he käyttäytyivät edelleen sillä tavalla kuin minä käyttäydyin yläasteella, ei mitään vastuuta elämästä saati toisten elämästä. monet myös munailee oikein olan takaa opiskeluaikoinaan, tulee rikosrekisteri,luototiedot menevät ym. ym. huomataan opintojen jälkeen että ollaankin aivan väärällä alalla ja sitten aletaan opiskelemaan uutta alaa.
sain esikoiseni ollessani 19 ja kuopuksen ollessani 21, ennen esikoisen syntymää oli amislukio takana ja hyvät paperit taskussa, sitten kun lapset menivät päiväkotiin niin jatkoin opintojani, ja valmistuinkin hyvissä ajoin, minä maltoin pysyä kotona lukemassa lasten kanssa kun opiskelutoverit riekkuivat milloin missäkin bileissä. nyt minulla on hyvä työ, lapset ovat ehtineet jo alasteen loppupäähän ja talovelkakin on miltei maksettu, sama mies on pysynyt rinnalla ja toivon mukaan pysyy loppuelämän, ja nyt taas palaan ikätovereihini jotka ovat vaihtaneet miehiä kuin sukkiaa´n ja olleet baareilemassa monet vuodet, heistä yksi on kuollut, toinen eronnut pienen vauvan äiti, kolmas sitten kärsii lapsettomuudesta, ja niin edelleen. eli ei se elämä aina niilläkään ihmisillä hyvin mene jotka malttavat vauvakuumeilun ja odottavat sen 10vuotta ennen kuin tekevät suuriä päätöksiä. Ja mikä yhdistääkään miestä ja naista enemmän kuin lapsen syntymä ja sen pienen nyytin kasvun ja kehityksen seuraaminen yhdessä.

Mitä sillä iällä on väliä milloin ne lapset on tehty. Eikö se lapsiluku se tärkein ole. Meille ei tule enempää kuin kaksi lasta. Mielestäni isotkin lapset vaativat aika paljon, enkä halua tehdä lisää lapsia heti kun raskas vauva-aika helpottaa. On myös muita syitä. Sähän olet jo kokenut sen, minkä joku kokee vasta 30v. eli kaksi vauva-aikaa. Ehkä on aika mennä eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja näin on.:

jos itse on ollut ihan typerä teinipissis vielä 23vuotiaana niin se ei todellakaan tarkoita sitä että kaikki muutkin sen ikäiset ovat. itse olen nuorena lapset saanut ja silloin kun ikätovereitani katselin niin ei käynyt ollenkaan kateeksi heidän touhunsa, he käyttäytyivät edelleen sillä tavalla kuin minä käyttäydyin yläasteella, ei mitään vastuuta elämästä saati toisten elämästä. monet myös munailee oikein olan takaa opiskeluaikoinaan, tulee rikosrekisteri,luototiedot menevät ym. ym. huomataan opintojen jälkeen että ollaankin aivan väärällä alalla ja sitten aletaan opiskelemaan uutta alaa.
sain esikoiseni ollessani 19 ja kuopuksen ollessani 21, ennen esikoisen syntymää oli amislukio takana ja hyvät paperit taskussa, sitten kun lapset menivät päiväkotiin niin jatkoin opintojani, ja valmistuinkin hyvissä ajoin, minä maltoin pysyä kotona lukemassa lasten kanssa kun opiskelutoverit riekkuivat milloin missäkin bileissä. nyt minulla on hyvä työ, lapset ovat ehtineet jo alasteen loppupäähän ja talovelkakin on miltei maksettu, sama mies on pysynyt rinnalla ja toivon mukaan pysyy loppuelämän, ja nyt taas palaan ikätovereihini jotka ovat vaihtaneet miehiä kuin sukkiaa´n ja olleet baareilemassa monet vuodet, heistä yksi on kuollut, toinen eronnut pienen vauvan äiti, kolmas sitten kärsii lapsettomuudesta, ja niin edelleen. eli ei se elämä aina niilläkään ihmisillä hyvin mene jotka malttavat vauvakuumeilun ja odottavat sen 10vuotta ennen kuin tekevät suuriä päätöksiä. Ja mikä yhdistääkään miestä ja naista enemmän kuin lapsen syntymä ja sen pienen nyytin kasvun ja kehityksen seuraaminen yhdessä.

niin kaikella on kääntöpuolensa. toiselle sopii toinen ja toiselle toinen. ei se ikä ei se koko vaan se rakkaus!

Alkuperäinen kirjoittaja jestas:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
mä sain kolmannen lapsen 19vuotiaana ja vahvasti ollaan miehen kanssa sitä mieltä että meidän lapsiluku on täynnä :heart: nuorin on reilu 2vuotias nyt :)

Huh, ootko noin kakara vasta.. oon kuvitellu ihan eri ikäseksi. En kyllä muista mitä oot kirjotellu, mut nikin muistan.
:/

:o no kiitos :/

Alkuperäinen kirjoittaja näin on.:

Älähän hermostu. En ollut typerä teinipissis 23-vuotiaana, olin itse asiassa jo yliopistosta valmistunut maisteri, ja ensimmäisen lapseni sain 24-vuotiaana. Silti sitä vanhenee ja muuttuu, ja kyllä ystävilläni on ihan sama juttu, 23-vuotias ei tiedä, millaista on olla 35-vuotias. Ja että tämän ikäisilläkin esiintyy vaikkapa sitä vauvakuumetta. Itselläni on 4 lasta, osa nuorena saatuja, osa vanhempina, vaikka välillä luulin, että kaksi riittää.

Mä oon nyt 25.v esikko 1,5.v ja pikkukakkonen syntyy hetkenä minä hyvänsä. Meidän lapset on ainakin tällätietoo tässä. Tosin eihän sitä sata varmaksi tiedä, jos vaikka vauva kuume vielä iskee, mutta nyt ainakin tuntuu siltä, että nämä kaksi riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja 83:
Olen nyt 25v ja esikoisen sain 21-vuotiaana, kuopuksen 23-vuotiaana. Nyt tuntuu siltä että lapset on tässä, että ei enää viitsi vauvarumbaan alkaa (joka ei meillä ole kummankaan kohdalla ollut todellakaan mitään helppoa). Nyt alkavat lapset olla sen ikäisiä 2 ja kohta 4, että heidän kanssa pystyy jo kivasti matkustelemaan (mikä on meille tosi tärkeä "harrastus"), joten tuntuu ettei enää viitsi uutta vauvaa yrittää, ehkä ollenkaan. Toisaalta tietenkin mieli voi muuttua, aikaa vauvan tekoon on vielä hyvinkin 10 vuotta, periaatteessa enemmänkin, että sittenhän sen vasta näkee iskeekö vauvakuume.

ihan ok, noin mäkin luulin tuon ikäsenä, mutta siten melkein 10v päästä taas alkoi kuumetta puskea;)

Yhteistyössä