Mitä mieltä? Ekaluokkalainen tulee poikkeuksellisesti isältään yhden reissun takia vasta yhdeksän jälkeen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekaluokkalaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mustakin toi on täysin ok.
Ja kyllä rajoja voi asettaa vaikkei tylyttäisikään. Taitoa kyllä vaatii. Ap vaikuttaa lapsensa parasta ajattelevalta äidiltä.
T. Toinen ope

Alkuperäinen kirjoittaja ekaluokkalaisen äiti;28337222:
mutta tää onkin ihan eri asia?!
ovat olleet reissussa, ei tapahdu usein.

Mielipiteitähän tässä kyseltiin.

Elämä menee niin, että minä menen aamuvuoroon töihin, kun niin on listaan laitettu, vaikka lomaltapaluulento on perillä vasta puolen yön maissa. Saman haluan lapsellenikin opettaa.

Ekaluokkalainen jaksaa kyllä vähemmilläkin unilla. Ei minkään oman kivan takia voi olla velvollisuuksista pois. Eri asia olisi, jos huonojen unien takana olisi oma tai perheenjäsenen sairaus tai joku muu vakava itsestä riippumaton sattumus. Silloin tuo olisi ihan ok.

• Tykkää
Reactions: Tír na nÓg
Asia muuttuu toiseksi, jos lapsi on ollut koko viikonlopun huonoilla unilla ja on selkeästi väsynyt. Jos tämän olisi maininnut jo eka viestissä, niin mileipiteet olivat varmasti olleet erilaiset. Jos kyse olisi vain siitä, että yhtenä iltana menee normaalia myöhempään, niin silloin ei tarvita erityisjärjestelyjä (ellei lapsella ole jotain muuta erityisyyttä).

[QUOTE="vieras";28337276]Asia muuttuu toiseksi, jos lapsi on ollut koko viikonlopun huonoilla unilla ja on selkeästi väsynyt. Jos tämän olisi maininnut jo eka viestissä, niin mileipiteet olivat varmasti olleet erilaiset. Jos kyse olisi vain siitä, että yhtenä iltana menee normaalia myöhempään, niin silloin ei tarvita erityisjärjestelyjä (ellei lapsella ole jotain muuta erityisyyttä).[/QUOTE]

No miksi oli ollut huonoilla unilla? Reissun takia? Ap?

Herää kysymys, miksi lapsi on ollut niin huonoilla unilla koko viikonlopun? Onko silloin laistettu nukkumaanmenoajoista? Jos on kovin herkkä noista nukkumaanmenoajoista, niin sitten kannattaisi pitää samat rutiinit niin arkena kuin viikonloppunakin.

Minua häiritsi eniten se, että opettajaa oli vaivattu viikonloppuna... Ei tulisi mieleenkään viikonlopun aikana vaivata opettajaa. Itse olisin vastaavassa tilanteessa laittanut aamulla viestin.

Herää kysymys, miksi lapsi on ollut niin huonoilla unilla koko viikonlopun? Onko silloin laistettu nukkumaanmenoajoista? Jos on kovin herkkä noista nukkumaanmenoajoista, niin sitten kannattaisi pitää samat rutiinit niin arkena kuin viikonloppunakin.

No jotain hirveää sen varmaan täytyy olla, tai vähintään isä on huono vanhempi eikö vaan? Kaiva kaiva, kyllä sä jotain vanhemmuudesta huomautettavaa löydät.

Meillä tuossa tilanteessa tulis vasta huomenna kotiin, eikö ois voinut nukkua isällään kunnon yöunet ja mennä vaikka sieltä kouluun tai sitten tiistaina kouluun? Minun lapseni ovat toisinaan isällä esim. to-ma pitkien välimatkojen vuoksi ja ovat siis poissa koulusta ma ja pe. Jotkut asiat nyt vain menevät koulun edelle. Mainittakoon, että molemmat lapset tuovat vain kiitettäviä kokeista ja ovat mallikelpoisia oppilaita muutenkin, opelle + rehtorille asia on ok.

Ei kyllä ois tullu mieleen häiriköidä opettajaa viikonloppuna viesteillä.
Ja tuo kello 22 ei oo vielä niin myöhä ainakaan meidän perheessä, että sais jäädä aamulla lusmuumaan kotia. Eriasia, jos reissusta tulo ois venyny aamuyön tunneille.

Onko ap tosissaan? :O

Meidän lapsella on astma, joka oireilee pahimmin siitepölyaikaan. Silloin saattaa valvoa yöllä tuntikausia astmakohtauksen vuoksi, tai sitten nukkua tosi huonosti yskän vuoksi. Jos on aamulla ihan poikki eikä siis koulukuntoinen, niin jää päiväksi kotiin lepäämään. Mutta pienen/kohtalaisen väsymyksen vuoksi näin ei tehdä, tai tyttö ei koulussa kävisi lainkaan maaliskuun puolenvälin jälkeen ennen syksyä (hiukan kärjistäen). Sitten otetaan ilta rauhallisemmin ja lepäillään, mennään ajoissa nukkumaan ja toivotaan että seuraava yö menee paremmin.

Ap:n tilanteessa lapsi olisi meillä mennyt kouluun.

[QUOTE="Lissu";28337374]Meidän lapsella on astma, joka oireilee pahimmin siitepölyaikaan. Silloin saattaa valvoa yöllä tuntikausia astmakohtauksen vuoksi, tai sitten nukkua tosi huonosti yskän vuoksi. Jos on aamulla ihan poikki eikä siis koulukuntoinen, niin jää päiväksi kotiin lepäämään. Mutta pienen/kohtalaisen väsymyksen vuoksi näin ei tehdä, tai tyttö ei koulussa kävisi lainkaan maaliskuun puolenvälin jälkeen ennen syksyä (hiukan kärjistäen). Sitten otetaan ilta rauhallisemmin ja lepäillään, mennään ajoissa nukkumaan ja toivotaan että seuraava yö menee paremmin.

Ap:n tilanteessa lapsi olisi meillä mennyt kouluun.[/QUOTE]

Lisään vielä että opettajaa olen kyllä tiedottanut, että näin siitepölyaikaan yöunet voi olla astman vuoksi vähissä ja lapsi saattaa olla koulussa väsynyt.

[QUOTE="tiina";28337298]No jotain hirveää sen varmaan täytyy olla, tai vähintään isä on huono vanhempi eikö vaan? Kaiva kaiva, kyllä sä jotain vanhemmuudesta huomautettavaa löydät.[/QUOTE]

Tais olla ihan sun omia ajatuksias nuo ;)

[QUOTE="Laura";28337377]Mä olen reissusta tänään kotona ehkä 02.00- 03.00 ja huomenna alkaa duuni aamulla kahdeksalta.[/QUOTE]

Ja jos pomolle olisi ok, että tulet vasta kymmeneen, niin et varmaan käyttäisi sitä mahdollisuutta, koska pilallehan sun elämä siitä menisi.

[QUOTE="Lissu";28337374]Meidän lapsella on astma, joka oireilee pahimmin siitepölyaikaan. Silloin saattaa valvoa yöllä tuntikausia astmakohtauksen vuoksi, tai sitten nukkua tosi huonosti yskän vuoksi. Jos on aamulla ihan poikki eikä siis koulukuntoinen, niin jää päiväksi kotiin lepäämään. Mutta pienen/kohtalaisen väsymyksen vuoksi näin ei tehdä, tai tyttö ei koulussa kävisi lainkaan maaliskuun puolenvälin jälkeen ennen syksyä (hiukan kärjistäen). Sitten otetaan ilta rauhallisemmin ja lepäillään, mennään ajoissa nukkumaan ja toivotaan että seuraava yö menee paremmin.

Ap:n tilanteessa lapsi olisi meillä mennyt kouluun.[/QUOTE]

Mutta kun ap:n tapauksessa ei ole mahdollisuus lepäillä, vaan lapsen päivä kestää viiteen, jonka jälkeen on vielä pakollinen meno.

Niin siis olen eronnut lapsen isästä jo vuosia sitten ja mulla ei ole mitään nokan koputtamista heidän menemisiinsä kun lapsi on siellä.
Nyt olivat siis reissussa, lähtivät pe heti päivällä ajamaan ja tulevat tänään (tuli viesti että sittenkin kymmenen jälkeen) kotiin.
Lapsi on vaan nukkunut huonosti oudossa paikassa, ollut paljon autossa istumista ja ohjelmaa.

Lapsen opettaja on sanonut vanhempainillassa, että hänelle saa laittaa tekstiviestejä viikonloppuisinkin, että vastaa kun ehtii ja kerkiää. Soittoihin ei vastaile vapaa-aikanaan.

No, mielipiteet tuli selviksi, olen häkeltynyt mikä ongelma tää on näin monelle kun mun mielestä tää on pikkujuttu ja tässä asiassa koen toimivani oikein ja lapsen parhaaksi. Tuskin tämä yksi aamu lapsesta nuorisorikollista tekee kun ei tosiaan tavaksi ota.. :)

[QUOTE="vieras";28337412]Mutta kun ap:n tapauksessa ei ole mahdollisuus lepäillä, vaan lapsen päivä kestää viiteen, jonka jälkeen on vielä pakollinen meno.[/QUOTE]

No meidän on ollut pakko järjestää niin että lapsi pääsee tarvittaessa lepäämään koulun jälkeen. Sukulaiset/kaverit auttavat jos meillä molemmilla menee töissä pitkään. Pakollinen meno on pakollinen, mutta onko se pakollinen molemmille vanhemmille, eikö lapsi voi mennä vaikka isälleen lepäämän siksi aikaa? Keinoja kyllä luultavasti löytyy kun on motivaatio järjestää niitä, itse ajattelen niin että ykkössijalla on lapsen terveys, sitten lapsen koulunkäynti, ja aikuiset järjestävät puitteet niin että kaikki toimii.

Tietysti ap:n tapauksessa kyseessä on satunnainen tapaus ja asia on jo järjestyksessä joten kysymys on lähinnä teoreettinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ekaluokkalaisen äiti;28337454:
No, mielipiteet tuli selviksi, olen häkeltynyt mikä ongelma tää on näin monelle kun mun mielestä tää on pikkujuttu ja tässä asiassa koen toimivani oikein ja lapsen parhaaksi. Tuskin tämä yksi aamu lapsesta nuorisorikollista tekee kun ei tosiaan tavaksi ota.. :)

Niin, mielipiteitähän sä kysyit ja niitä tuli puolesta ja vastaan. Mikään ongelma tää tuskin on kenellekään meistä, kyse kun ei ole meidän muiden lapsesta ;)

Yhteistyössä