Mitä mieltä? Ekaluokkalainen tulee poikkeuksellisesti isältään yhden reissun takia vasta yhdeksän jälkeen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekaluokkalaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekaluokkalaisen äiti

Vieras
Normaalisti menee nukkumaan jo klo20 ja tänään sitten venyy se nukkumaanmeno noin kymmeneen.
Laitoin opelle viestin, että mitä on aamusta jos lapsi nukkuisi aamulla hieman pidempään ja tulisi n.1-1,5h myöhemmin kouluun kun voisin viedä kun menen itse kymmeneen töihin.
Ope vastasi, että ei mitään erityistä ole aamusta ja lapsi voi hyvin mennä myöhässä, tekee sitten kotona tehtävät mitkä muut tekee aamulla tunnilla.

No, nyt mun äiti haukku mut pystyyn kun opetan lapseni lintsaamaan ja koulusta ei saa olla pois kun sairauden takia....!

Lapsella olis tosi pitkä päivä huomena ja vähillä unilla siitä ei sitten tule mitään. Ja kun kuitenkin poikkeustapaus eikä mitenkään jatkuvaa!!

No mä en kyllä ois tehny samoin. Kympiltä nukkumaan ja aamulla normaaliin aikaan ylös, ei se parin tunnin heitto voi niin paljoa vaikuttaa

Ja kuka koululainen menee 8 jo nukkumaan :O

En tekisi noin. Kyllä sen satunnaisen vähäunisuuden jaksaa. Mitä siitä tulisi jos kaikki vanhemmat tekisivät noin, aina olisi joku pois koulusta ja opetus jurraisi paikoillaan.

Ei ne ekaluokkalaisen päivät niin kovin pitkiä ole.... Mun tyttö on nyt menossa nukkumaan, nukahtaa siis joskus yhdeksän aikaan. Joskus on valvonut kymmeneen ja silti ollaan herätty aamulla kouluun. Mä en missään nimessä antaisi olla koulusta aamulla pois tuollaisen takia. Sitten menee päikkäreille tai huomenillalla aikaisemmin nukkumaan.

huomena ei ole mahdollisuutta levätä iltapäivällä, pääsen hakemaan lapsen ip:stä viideltä ja sitten on meno mitä ei voi perua.
mä ajattelin että ei maailma kaadu jos nukkuu nyt erityistilanteessa aamulla pidempään, ollut muutenkin huonoilla unilla koko viikonlopun.
mun lapsi tosiaan menee kahdeksalta sänkyyn ja nukahtaa melkein heti, eli tarvitsee sen unen.

Musta tuo ei vaan ole sellainen asia, minkä vuoksi antaisin lapsen olla pois koulusta. Enkä usko että meidän opettajakaan tykkäisi. Eri asia jos olisi vaikka joku matka, josta tultaisiin keskellä yötä kotiin, niin sitten pyytäisin lomaa vielä sen tulopäivän. Mutta pari tuntia sinne tai tänne...

Alkuperäinen kirjoittaja ekaluokkalaisen äiti;28337115:
huomena ei ole mahdollisuutta levätä iltapäivällä, pääsen hakemaan lapsen ip:stä viideltä ja sitten on meno mitä ei voi perua.
mä ajattelin että ei maailma kaadu jos nukkuu nyt erityistilanteessa aamulla pidempään, ollut muutenkin huonoilla unilla koko viikonlopun.
mun lapsi tosiaan menee kahdeksalta sänkyyn ja nukahtaa melkein heti, eli tarvitsee sen unen.

Tuolla tavalla opetat lapsellesi asenteen ettei ole pakko jos ei jaksa, ja voi jäädä nukkumaan jos väsyttää. Mitäpä luulet tulavisuuden tuovan tulleessaan tuolla menolla?
Elämä nyt sattui olemaan sitä vastuuta ja velvollisuuksien hoitamista. Näin se vaa menee. Aiheutat lapsellesi ongelmia tulevaisuuteen tuolla tapaa.

[QUOTE="kfkfkf";28337064]No mä en kyllä ois tehny samoin. Kympiltä nukkumaan ja aamulla normaaliin aikaan ylös, ei se parin tunnin heitto voi niin paljoa vaikuttaa

Ja kuka koululainen menee 8 jo nukkumaan :O[/QUOTE]

Meillä ekaluokkalaiset menivät nukkumaan klo 20. Mutta vaikka yksi ilta menisi myöhempään, niin kyllä lapsi jaksaa herätä normaaliin aikaan. Siinä ei pitäisi ongelmaa. Hankalampaa on, jos joutuu poikkeuksellisesti heräämään normaalia aikaisemmin, mutta siitäkin lapset selviävät hyvin.

niin tämä on poikkeustapaus. isänsä viestitti että lapsi on nukkunut todella huonosti koko viikonlopun ja on aivan väsynyt.
lapsi ei ole koskaan ennen ollut pois koulusta muuta kun sairauden takia. ja kun mullakin poikkeuksellisesti huomena vasta kymmeneen meno, niin annan lapsen nukkua. opellekin oli asia aivan ok.

Yhden päivän ekaluokkalainenkin jo seisoo vaikka päällään. Aamulla normisi kouluun ja seuraavana iltana kunnon yöunet.
Korkeintaan voisin opelle laittaa viestiä että näin kävi nyt, emme ota tavaksi mutta "ymmärtää" jos lapsi on väsynyt. Tämänkin salaa lapselta.

musta tuo on ok. Kerroit, että varmistit asian opettajalta. Ja tämä kuitenkin yksittäinen kerta, eikö?
Jos lapsi liian väsynyt, niin ei siitä oppimisestakaan mitään tule.
Ja meidän tokaluokkalainen myös nukahtaa yleensä kasin paikkeilla.

Mun poika ku oli ekalla ni kukkuili välillä vielä 11 jälkeen (jano, pissahätä, milloin mikäkin) ja silti meni normaalisti aamulla kouluun. Ei ois tullu mitään jos jokaisena kertana oisin opelle laittanu viestiä että tulee myöhässä.

[QUOTE="...";28337207]Mä en enää ihmettele yhtään miks lapset/nuoret on nykyään niin helvetin omituisia.[/QUOTE]

Saa nuorista aina ihmetellä että mistä äitä vetelyksiä oikein tulee..
Noh vastaushan selvisi tänään... Kaksplussa mitäs nyt palstan äitien kotonta tietenkin..

Miksi lapselle pitää olla tyly, jos on väsynyt? Joskus aikataulut menevät siten, että väsyä kasaantuu. Eikös tässä tilanteessa ole kyse huolenpidosta ja rakjaudesta eikä lintsaamiseen kannustamisesta ja väliinpitämättömyydestä?

[QUOTE="kfkfkf";28337211]Mun poika ku oli ekalla ni kukkuili välillä vielä 11 jälkeen (jano, pissahätä, milloin mikäkin) ja silti meni normaalisti aamulla kouluun. Ei ois tullu mitään jos jokaisena kertana oisin opelle laittanu viestiä että tulee myöhässä.[/QUOTE]

mutta tää onkin ihan eri asia?!
ovat olleet reissussa, ei tapahdu usein.

[QUOTE="vierailija";28337217]Miksi lapselle pitää olla tyly, jos on väsynyt? Joskus aikataulut menevät siten, että väsyä kasaantuu. Eikös tässä tilanteessa ole kyse huolenpidosta ja rakjaudesta eikä lintsaamiseen kannustamisesta ja väliinpitämättömyydestä?[/QUOTE]

Vlittäminen ja rakastaminen on nimenomaan rajoja ja sääntöjä ennen kaikke? Sitten vasta hellyys ja muu huolenpito.
En enää oikeasti yhtään enää ihmettele kuinka niitä häiriköitä oikein syntyy..

No huhhuh, onpa paha jos ekaluokkalainen menee pari tuntia myöhemmin kouluun. Siellä tuskin edetään siihen tahtiin, että parin tunnin aikana jää pahasti jälkeen, joten mitään harmia ei lapselle varmaan poissaolosta seuraa.

T. Ope

• Tykkää
Reactions: fortunate

Yhteistyössä