Mitä mieltä alkoholin käytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juoppoko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näissä ketjuissa on ihan sama minkälaisia määriä mies juo kunhan se juo. Palstajeesukset ilmaantuvat parvena näihin ketjuihin lynkkaamaan miehen ja tuomitsemaan alkoholistiksi, AINA. Ja näitä ketjuja on täällä joka päivä joissa nutturat kireällä ja suu vaahdossa spekuloidaan tuntemattomien ihmisten parisuhteen kohtaloilla muutaman kaljan takia.

Muutamasta kaljasta illassa ei tule normaalille miehelle edes pöhnää. Mutta palstajeesuksen mieshän on toki joko absolutisti tai juo korkeintaan sen yhden ykkösoluen juhannusaattona lapsilta piilossa.

[QUOTE="vieras";28632053]Minusta erityisesti perheellisen jatkuva tossuttelu on niin vastenmielinen ja haitallinen tapa, että sen voi kiletää ilman että tarvitsee todistella mitään alkoholismeista ja muista. Lasten seurassa EI nautita alkoholia eikä varsinkaan humalluta. Arjen pitää olla normaalia ja turvallista.[/QUOTE]

Aamen. Mä en voisi tehdä lapselleni tuota. Että kodissa olisi alkoholin ongelmakäyttöä.

Näissä ketjuissa on ihan sama minkälaisia määriä mies juo kunhan se juo. Palstajeesukset ilmaantuvat parvena näihin ketjuihin lynkkaamaan miehen ja tuomitsemaan alkoholistiksi, AINA. Ja näitä ketjuja on täällä joka päivä joissa nutturat kireällä ja suu vaahdossa spekuloidaan tuntemattomien ihmisten parisuhteen kohtaloilla muutaman kaljan takia.

Muutamasta kaljasta illassa ei tule normaalille miehelle edes pöhnää. Mutta palstajeesuksen mieshän on toki joko absolutisti tai juo korkeintaan sen yhden ykkösoluen juhannusaattona lapsilta piilossa.

Ehkä siksi kun jatkuva (jokapäiväinen) juominen on yököttävää, kuka sellaista haluaa edes nurkissaan katsoa..

[QUOTE="vieras";28632081]Yököttävää on myös jokapäiväinen jeesustelu ja nalkutus, kuka sellaista haluaa edes nurkissaan katsoa?[/QUOTE]

No mutta problem solved. Kukin etsiköön itselleen kaltaisensa puolison.

• Tykkää
Reactions: Littledeath
Ja kuka sellaista haluaa edes tehdä? Siksipä juuri täyttelinkin vuokra-asuntohakemuksen. Kun kerran minun naputus kuitataan nykyisin sillä, että aina ei voi saada kaikkea mitä haluaa niin sitten hankin haluamani eli päihteettömän kodin lapsille toisella tavalla.

Minusta tuollaiset juopot saisivat naida jonkun samanlaisen jatkuvaa janoa valittavan kaljaeukon, jonka perään pitäisi katsoa, että osaa huolehtia lapsista. Ehkä se opettaisi arvostamaan niitä nalkuttavia vaimoja.

Jos on jano, miksi ei juoda vettä?
- Kalja maistuu paremmalta.

Jos tekee mieli olutta, miksi ei juoda alkoholitonta?
- Ei maistu samalta
Makuun tottuu, monikaan ei pidä oluesta ekalla maistikerralla.
- Nii mutta...

Se on selkee, että kaljaa juodaan sen sisältämän alkoholin vaikutuksen vuoksi. Vituttaa kaiken maailman kiertely-kaartelu selitykset. Ja selityksenä ei riitä, ettei tule känniin, sillä elämä ylipäätänsä ei ole mustavalkoista. Hiprakkahakuisuus riittää, mut miksei sitä myönnetä? Minä en juo kaljaa muun kuin sen sisältämän alkoholin ja sen aiheuttaman vaikutuksen vuoksi. Selittäkää minulle ihmeessä miksi muuten sitä ihmiset joisi/ lipittäisi jopa pitkin päivää?

"Siis luuleksä että se tarkottaa että mulla on joku ongelma jos otan yhen tai kaks kaljaa illassa? Ei se tarkota että olisin mikään alkoholisti vaikka sun suvussa on alkoholisteja".
Sanoin että pelkään hänestä tulevan alkoholisti ku hänenki suvussa on. Vastaus oli: "Joo mut ei mun vanhemmat sentään ollu alkoholisteja."..?!

Alkoholismi voi (taipumus siihen) periytyä myös "sukupolven yli" eli esim. isoisä juo, hänen poikansa ei juo, vaan pojanpoika taas juo. Kuten mun ex-ukon tapauksessa. On hyvin tyypillistä alkoholistille selitellä juomistaan siten että "muut juo enemmän". Ainakin miehes on ongelmajuoja...sehän tarkoittaa alkoholistia josta vielä välitetään.

Alkoholismi voi (taipumus siihen) periytyä myös "sukupolven yli" eli esim. isoisä juo, hänen poikansa ei juo, vaan pojanpoika taas juo. Kuten mun ex-ukon tapauksessa. On hyvin tyypillistä alkoholistille selitellä juomistaan siten että "muut juo enemmän". Ainakin miehes on ongelmajuoja...sehän tarkoittaa alkoholistia josta vielä välitetään.

Yhteistyössä