Mitä mieltä äidistä joka vauvan saatuaan alkaa heti tehdä toista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ystäväni potee ikuista vauvakuumetta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Ihan o.k että haluaa tehdä muksut peräkanaa mutta on sellaisiakin ihmisiä jotka saavat liudan lapsia vain siksi että vauvat ovat niin ihania eikä taaperot ja koululaiset niinkään...

Peesi! Itsekin tunnen ihmisiä, joilla täytyy aina olla imeväisikäinen. Tuntuu, että siinä vaiheessa, kun imetys alkaa loppua, niin uusi lapsi ja entisellä nyt ei enää niin väliä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Mietin vaan...:
Voihan se olla, jatkuva vauvakuume on myös merkki jonkin tärkeän asian puuttumisesta. Odottavaa äitiähän ekstra-huomioidaan joka taholla ja huomio loppuu melkein kuin seinään kun vauva syntyy. Muistelen lukeneeni jonkun psykologin ajatuksia, että vanhemmat paikkaavat omia lapsuuden puutteita lapsissaan...

Näin minäkin oon aatellut. Raskaus antaa näille naisille huomiota, elämän tarkotuksen.

No silloin kun on raskaana, sen kuuluukin olla elämän tarkoitus. Mutta toisaalta ei ole oikein hankkiutua siksi raskaaksi, että elämästä puuttuu jotain. Ja tosiaan ne lapset ja tarpeet muuttuu, kun kasvavat. Eri tavalla tarvitsevat huomiota, aikaa, ihan rahaakin kuluu enemmän.

No, muttta, mulla nyt ei ole kun? kolme lasta, eikä enempää tule, vaikka tavallaan voisin aina ottaa uuden vauvan.Mutta tähän päättyy meillä.

minä tein lapset niin että olisi kohtalainen ikäero, eli ny 4, 6 ja 8.v itse olin lapsena tosi yksinäinen ,kavereita oli mut sisarusten kanssa suuret ikäerot. jokaisella oma tyyli, nyt meillä vauvakuumeet jo ohi

Alkuperäinen kirjoittaja vauvakuumeinen:
Näitä keskusteluja kun lukee, niin tunnen usein kateutta kuinka helposti "kaikki" raskautuvat. Monet jopa valittavat että ovat TAAS raskaana. Siksi ette varmaan voikaan ymmärtää muunlaisia tarinoita. Tässä esimerkki miksi "joku alkaa heti tehdä uutta vauvaa":

25-vuotiaana jätin ehkäisyn pois ja yritin raskautua. 4 vuotta meni, lopulta se johti eroon koska silloinen mies ei ollut valmis lapsettomuushoitoihin. Onneksi niin, koska eron jälkeen tapasin nykyisen, ihanan, elämäni rakkauden. 2 vuotta yritimme raskautua ja jonotimme lapsettomuushoitoihin. Raskaus saatiin lopulta alulle monen rankan keskenmenon jälkeen. Nyt olen siis 34 vuotias ja onnellinen 1-vuotiaan vauvan äiti. Lapsettomuuteen erikoistunut gyneni neuvoi, että moni on hedelmällisin raskauden jälkeen ja keho "muistaa" raskauden joten raskaus voi alkaa helpostikin. Annoimme heti uudelle raskaudelle mahdollisuuden. 3 kertaa olen jo plussannut ja saanut keskenmenon, nyt näyttää siltä että tämä 4. raskaus jatkuisi ja saisimme uuden vauvan ennen kuin esikoinen 2v.

Monet tuttavat ovat päivitelleet, että nauttisitte nyt vauva-ajasta. Mutta eivät ajattele että ehkä meillä ei raskaudet ala niin helposti. Miksi aina pitää arvostella muita?? Sitä en täällä palstalla ymmärrä! Aina, jos joku elää tai tekee eri tavalla kuin itse, se on tuomittavaa.

Meillä hieman sama syy miksi viidettä lasta aiotaan yrittää pian nelosen perään. Koska nelonenkin sai alkunsa hoidoilla ja me emme ole enää nuoria..

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Semmonen äiti on white trash -porukkaa.

Ja palstan mukaan laakereillaan lepäävä laiskimus joka elää miehensä siivellä ja vain räkii kattoon ja väistelee alastulevia.

Mutta niinhän se oikeastikin on. Ainakin täällä meillä päin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Semmonen äiti on white trash -porukkaa.

Ja palstan mukaan laakereillaan lepäävä laiskimus joka elää miehensä siivellä ja vain räkii kattoon ja väistelee alastulevia.

Mutta niinhän se oikeastikin on. Ainakin täällä meillä päin.

Toivotan tervetulleeksi meille :wave: Olis välillä ihanaa vain oikasta sohvalle tekemättä mitään :wave: Nytkin siivoilen tietokonepöytää samalla ja pyyhin pölyjä pois siivouspäivän ohella jos joku vetää tähän sen kortin että nytkin palstailet.

Kiva kuulla että olen sitten white trash porukkaa, kun on lapsia pienellä ikäerolla.

Itse olen ainakin halunnut aina kuusi lasta, tosin nyt jää viiteen. Ja kaikki mielellään alle 30 vuotiaana. Pakostikin joutuu siihen tilanteeseen että pieni ikäero tulee. En ole koskaan ajatellut itseäni sellaisena joka "tekee" vauvoja sen takia että olisi aina vauva, vaikka vauvakuumetta podenkin koko ajan.
Minusta on hienoa katsella miten lapsista kasvaa oikeita ihmisiä ja millaiseksi niiden luonteet ja ajatukset muovautuu.

Se on kyllä kummallista että aina pitää olla arvostelemassa muiden valintoja ja elämää. Mitä pahaa siinäkään on jos vaan haluaa vauvan, kunhan vaan pitää huolta myös muista lapsista? Antaa kaikkien kukkien kukkia.

meillä eka sai alkunsa ivf:sti ja monenvuoden odottamisen jälkeen. ei käytetty ehkäisyä koska oltiin mukamas niin varmoja että me ei saada toista ilman hoitoja... ja kas kummaa nyt on tulossa toinen ja ikäeroa heille tulee 1.2vuotta.. ei olla vielä kerrottu, koska varmasti saadaan samanlaisia kommentteja. ja osalle olen sanonut esikoisen keinohedelmöityksestä joka kuitenkin on tosi vaikea paikka. Älkää tuomitko ennenkuin olette satavarmoja.

Yhteistyössä