Mitä mieltä äidistä joka vauvan saatuaan alkaa heti tehdä toista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ystäväni potee ikuista vauvakuumetta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ystäväni potee ikuista vauvakuumetta

Vieras
Ystävälläni on kolme lasta jotka ovat tulleet ihan peräkanaa. Hän sai vasta vauvan ja nyt on tekemässä heti neljättä? Tuntuu että hän on aina vauvakuumeessa, vaikka olisi juuri tullut laitokselta uuden vauvansa kanssa, hän sanoo että uudestaan? minäkin toki pidän lapsista, itselläni on yksi ja toinen haaveissa, mutta välillä sitä kaipaa omaa rauhaa ja aikaa.
Mietin vain että kun on ihan juuri saanut vauvan, miten voi sanoa että on vauvakuume ja haluaa heti tulla uudestaan raskaaksi...
kaikkea se minäkin pohdin...

no mä mietin samoja asioita. itseasissa mua ärsyttää jos joku sanoo esim 3kk vauvan kanssa et on vauvakuume??? Sulla on vauva kotona!! ja mun mielestä jokainen vauva ansaitsee olla yksin vauva pienen hetken.. ei sitä että äiti on heti raskaana ja aika menee pahoinvointiin tai että tulee toinen heti perään. mutta kukin tyylillään :)

Jos jaksaa hoitaa neljää pientä lasta (ja opettaa kuivaksi, syömään, pukemaan, ajamaan pyörällä ym.) niin hyvä hänelle ja hatunnosto. Itselläni on kädet täynnä kahden pienen kanssa ja olisin pulassa jos nyt kolmatta pukkaisi..

Ihan o.k että haluaa tehdä muksut peräkanaa mutta on sellaisiakin ihmisiä jotka saavat liudan lapsia vain siksi että vauvat ovat niin ihania eikä taaperot ja koululaiset niinkään...

minäki mietin että miten niille lapsille on sitten aikaa...
tosiaan ystäväni sanoi kun vauva oli 2kk että hänellä on vauvakuume ja hän aikoo tehdä heti perään neljännen lapsen, ja se saa riittää,mutta enpäs usko, koska hän sanoi kolmannen lapsensa jälkeen saman, tämä saa riittää :) eikä siinä mitään vaikka tekisi 10 lasta mutta että heti peräkanaa, en ite ainaskaan haluasi monestakaan syystä. Haluan että esikoiseni saa olla sen pari vuotta ihan ainoa ja sitten voi alkaa harkita toista, kukin tyylillään!

Älykääpiö. Sitä mieltä.

Tiedän itsekin näitä tapauksia, joilla "vauvakuume" vaikka on se vauva sylissä.
Eikö se sillon ole paremminkin raskauskuume.. ei se vauva näy monilla ainakaan sitä kuumetta parantavan, päinvastoin.

Ovat jonkinlaisia pulla uunissa-addikteja.

huomasin sen että hänestä vauvat ovat niin ihania, ihan kuin hän tekisi lapsia siksi että kun se vauva aika vaan on niin mahtavaa, en sitten tiedä. Ja tiedänpä senkin että ystäväni on joka päivä aamusta iltaan koneella, siksikin mietin miten hänellä riittää aika, tai että hän ei puuhastele lastensa kanssa kuiteskaan...ikävää :(

Niin, mulla on 4 lasta 4.5vuoteen ja viides tuli nyt sitten 3.5v ikäerolla entiseen kuopukseen. Ja vaikka onkin näin peräkanaa, niin esikko ehti olla 10kk vauva, kakkonen vuoden, kolmonen 6kk ennenkuin aloin uutta odottaa eikä ne kaikki odotukset suju pahoinvoivana pönttöä haliessa. Kaikista helpoin odotus oli tuo missä vauva oli 6kk kun aloin odottaa, helpompi oli odottaa suht paikallaan pysyvän vauvan kanssa kuin juosta pää kolmantena jalkana ripeäkinttuisen 3veen perässä :wave: Ja jotkut nyt vaan haluaa lapset pienellä ikäerolla tai heti "pois vaivoista" se lapsimäärä minkä haluaa.

Mulla on kaksi tyttöä 11ja puolen kuukauden ikäerolla, ihanat prinsessat :heart: tarkoituksella ei toki tullut tytö tnoin pienellä ikäerolla, täysimetin vielä esikkoa kun pikkukakkonen sai alkunsa, tarkoitus oli tehdä kaksi lasta suhkoht pienellä ikäerolla, joten jätettiin ehkäisy pois, mutta ajateltiin, että siinä menis kauemmin. mut äärettömän onnellinen olen, että tytöt on noin pienellä ikäerolla, niistä on jo hirveesti seuraa toisilleen :heart:

Mutta siis joo, jos lapsia on paljon tosi pienellä ikäerolla, voi äidin jaksaminen nousta kysymykseksi, ja äidin ja lasten välinen laatuaika. mulle on ainakin tosi tärkeetä, että mä tiedän mitkä on mun lasten lempileikit, värit ym. jos niitä pikkulapsia on seitsemän,niin voiko äiti oikeesti muistaa kaiken ja pystyä viettämään tarpeeksi kaksinkeskistä aikaa jokaisen lapsen kanssa..

Ja nyt kun mulla on tuo 3.5v kuopus tuossa vauvan edellä niin kyllä mä sanon että vaikka käytännössä pääsen hänen kanssaan helpolla kun on kuiva, omatoiminen ym. niin kyllä äitin sydämen päälle ottaa paljon enemmän sisarkateuden katsominen mitä se oli vuoden parin ikäisen kanssa joka ei meillä ainakaan ole ymmärtänyt olla mustis. Oma mieli on paljon synkempi nyt kun näkee miten 3.5v reagoi kun ei äitin syli olekaan enää hänelle yksistään.

Alkuperäinen kirjoittaja ajatar:
Mutta siis joo, jos lapsia on paljon tosi pienellä ikäerolla, voi äidin jaksaminen nousta kysymykseksi, ja äidin ja lasten välinen laatuaika. mulle on ainakin tosi tärkeetä, että mä tiedän mitkä on mun lasten lempileikit, värit ym. jos niitä pikkulapsia on seitsemän,niin voiko äiti oikeesti muistaa kaiken ja pystyä viettämään tarpeeksi kaksinkeskistä aikaa jokaisen lapsen kanssa..

Oikeesti :o Siis muistaa jokaisen lempileikit, värit ym. KYLLÄ NE MUISTAA :o :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja ajatar:

Oikeesti :o Siis muistaa jokaisen lempileikit, värit ym. KYLLÄ NE MUISTAA :o :wave:

no se on tosi hyvä jos muistaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
eihän keho ehi palautua synnytyksestä? vai...

Tämäkin on hyvin ihmiskohtasta varmaan. Mulle sanottiin kyllä nelosen jälkitarkastuksessa (ikäerot näet yllä) ettei ikinä uskoisi että olet 4 lasta synnyttänyt näin tiuhassa tahdissa että harva kestää sitä ja jaksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
huomasin sen että hänestä vauvat ovat niin ihania, ihan kuin hän tekisi lapsia siksi että kun se vauva aika vaan on niin mahtavaa, en sitten tiedä. Ja tiedänpä senkin että ystäväni on joka päivä aamusta iltaan koneella, siksikin mietin miten hänellä riittää aika, tai että hän ei puuhastele lastensa kanssa kuiteskaan...ikävää :(

No kaikki ei puuhastele lastensa kanssa, enkä usko että on koneella koko aikaa, johan nuo olisi nälkään kuolleet. ;)
Itsekkään en leiki lasten kanssa, kyllä nuo saa ihan itse itsensä viihdyttää.
Tottakai tehdään yhdessä juttuja, esim. siivoillaan, täytetään astianpesukonetta tms. hyödyllisiä juttuja, mutta en yhtään tykkää leikkiä noiden kanssa.

Näitä keskusteluja kun lukee, niin tunnen usein kateutta kuinka helposti "kaikki" raskautuvat. Monet jopa valittavat että ovat TAAS raskaana. Siksi ette varmaan voikaan ymmärtää muunlaisia tarinoita. Tässä esimerkki miksi "joku alkaa heti tehdä uutta vauvaa":

25-vuotiaana jätin ehkäisyn pois ja yritin raskautua. 4 vuotta meni, lopulta se johti eroon koska silloinen mies ei ollut valmis lapsettomuushoitoihin. Onneksi niin, koska eron jälkeen tapasin nykyisen, ihanan, elämäni rakkauden. 2 vuotta yritimme raskautua ja jonotimme lapsettomuushoitoihin. Raskaus saatiin lopulta alulle monen rankan keskenmenon jälkeen. Nyt olen siis 34 vuotias ja onnellinen 1-vuotiaan vauvan äiti. Lapsettomuuteen erikoistunut gyneni neuvoi, että moni on hedelmällisin raskauden jälkeen ja keho "muistaa" raskauden joten raskaus voi alkaa helpostikin. Annoimme heti uudelle raskaudelle mahdollisuuden. 3 kertaa olen jo plussannut ja saanut keskenmenon, nyt näyttää siltä että tämä 4. raskaus jatkuisi ja saisimme uuden vauvan ennen kuin esikoinen 2v.

Monet tuttavat ovat päivitelleet, että nauttisitte nyt vauva-ajasta. Mutta eivät ajattele että ehkä meillä ei raskaudet ala niin helposti. Miksi aina pitää arvostella muita?? Sitä en täällä palstalla ymmärrä! Aina, jos joku elää tai tekee eri tavalla kuin itse, se on tuomittavaa.

Voihan se olla, jatkuva vauvakuume on myös merkki jonkin tärkeän asian puuttumisesta. Odottavaa äitiähän ekstra-huomioidaan joka taholla ja huomio loppuu melkein kuin seinään kun vauva syntyy. Muistelen lukeneeni jonkun psykologin ajatuksia, että vanhemmat paikkaavat omia lapsuuden puutteita lapsissaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Mietin vaan...:
Voihan se olla, jatkuva vauvakuume on myös merkki jonkin tärkeän asian puuttumisesta. Odottavaa äitiähän ekstra-huomioidaan joka taholla ja huomio loppuu melkein kuin seinään kun vauva syntyy. Muistelen lukeneeni jonkun psykologin ajatuksia, että vanhemmat paikkaavat omia lapsuuden puutteita lapsissaan...

Mäkin olen joskus lukenut tästä, olisko ollu peräti 2plussassa aikoinaan tästä juttua? Itse olen kyllä huomannut henk.koht. sen, mitä useampi raskaus, sen vähemmän kukaan noteeraa odotusta tai sitä että vauva syntyy. Laskettu aika kysytään ja that´s it. Sitten kyllä jahkutaan kun laskettu aika on käsillä tai ylitetty kunnes vauvan syntymän jälkeen taas hiljenee. Elämä on.

Mulla on yks tälläinen kaveri joka synnytti 3kk sitten ja nyt se haluaa neljännen..
sillä vain on joku ihme tarve tuoda sitä "mä olen hyvä äiti" juttuaan esille koko ajan ja kaikki muut on paskoja huonoja äitejä se on maailman paras äiti..tiiä sitten onko se jotain näyttämisen halua...mutta sen mieskin kyllä haluaa sen pojan ja sano et tekevät niin kauan et poika tulee..entä jos se ei siinä 10 lapsen kohdalla ole vieläkään tullut :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:

Mäkin olen joskus lukenut tästä, olisko ollu peräti 2plussassa aikoinaan tästä juttua? Itse olen kyllä huomannut henk.koht. sen, mitä useampi raskaus, sen vähemmän kukaan noteeraa odotusta tai sitä että vauva syntyy. Laskettu aika kysytään ja that´s it. Sitten kyllä jahkutaan kun laskettu aika on käsillä tai ylitetty kunnes vauvan syntymän jälkeen taas hiljenee. Elämä on.

Peesi Kirsikalle, meillä ainakin on niin että tätä viidettä tuskin kukaan tulee edes katsomaan. Ja yhtä rakas on silti meille, että melkoista yleistystä tuollainen että olisi raskaana sen takia että saa huomiota.

Tuo artikkeli taisi olla tässä kevättalvella vauvassa.

Näin minäkin oon aatellut. Raskaus antaa näille naisille huomiota, elämän tarkotuksen.

Yhteistyössä