Mitä mielikuvia nimestä Tove?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ararat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ararat

Vieras
Mitä olette mieltä nimestä Tove (lausuttuna toki Tuuve, mutta sitä kirjoitusasua emme halua)? Kaikille tulee varmaan mieleen Tove Jansson, mutta onko se paha asia? Hänhän loi Muumit, joita rakastan yli kaiken.

Nimi oli alunperin miehen idea ja nyt minäkin olen alkanut syttyä sille.

Tottakai Jansson tulee mieleen. Siitä sitten Tiuhti&Viuhti ja Tuutikki, sillä jostain syystä mua kiehtoo valtavasti Toven rakkauselämä ja se, miten se on kietonut niihin tarinoihinsa nuo naiset.

Muita mielleyhtymiä tulee myös T.J.n kautta - meri, kalliot, suolainen tuuli, kuulas taivas ja hämyinen, tunkkaiselta ja hilloilta tuoksuva kellari, mörön pelko...

Tove on kaunis nimi muutenkin. Tykkään kovasti. =)

Ihan ok. Mulla oli lapsena ystävinä ruotsalaiset sisarukset ( kävivät mummolassa suomessa ) ja heidän nimensä oli Tina, Tove ja Tune. Tuli vain mieleen tuosta Tovesta.

Minä pidän nimestä, toki se tuo mieleen Tove Janssonin ja muumit, nimeen assosioituu jotenkin mereimaisema, liekö jonkun kirjan kansi. Sellainen, jossa on komeat, jylhät rantakalliot ja meri ja majakka. Samalla nimessä on jotakin pehmeää ja vähän arvoituksellistakin.