Mitä mieltä Isla nimestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninnu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Mitäs pidätte Rydens Cindystä?

Tuossa on mun seuraavan lapsen nimi! Nyt se löytyi!
Älä tee lapsia, sillä ravihevosen nimeä et sitten kunnioita. Joku vaippoihinsa paskova pentu ei todellakaan ansaitse tätä nimeä. (ymmärsinhän minä "vitsisi")

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja ninnu:
Isla kuulostaa haimalta... :ashamed:

Anteeksi miltä?? :D

Haima. Tuottaa insuliinia.

Joo, kyllä mä tiedän kyseisen elimen ihmisessä :) Mutta mitä samaa on Islassa ja Haimassa? Onko haiman latinankielinen nimi jotenkin lähellä vai mistä sulle tulee mieleen haima? :D

Joo, kyllä mä tiedän kyseisen elimen ihmisessä :) Mutta mitä samaa on Islassa ja Haimassa? Onko haiman latinankielinen nimi jotenkin lähellä vai mistä sulle tulee mieleen haima? :D

Insula, saari ja insuliini kuulostaa insulalta, josta siis nimi juontuu. Isla on myös saari, joten mieleeni tulee haima. :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Insulin

Haimatiehyt Insula pancreatica, Langerhansin saarekkeet: haimasssa sijaitsevat pienet solusaarekkeet, jotka erittävät vereen insuliinia

Toooodella loogista, eikö?

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Isla on ihana! Toinen yhtä ihana olis Ilse. Mistään kaakista en ollut kuullutkaan.

Mieleen tulee enimmäkseen saari (monilla kielillä) ja Islay -viski (suosikkini).

Adele ei ole minun makuuni, mutta perustelu on hölmöhkö. Tykkäsin lapsena kovasti Onnelisata ja Annelista ja siinä se toinen ilkeä kotiapulainen oli Adele ja siitä saakka olen yhdistänyt nimen vain ko fiktiiviseen hahmoon. En tunne yhtään Adelea.
Niitä akkoja, jotka kittaavat viskiä ei erota miehistä mitenkään. Ei ainakaan äänen perusteella.

:laugh: :laugh: :laugh:
Ostapa joskus pullo Islay viskiä ja katotaan "kittaatko" sen! Ensinnäkin, pullo maksaa alk. 50e. Sitä otetaan yksi lasillinen kerralla.

Ja viimeksi kun katsoin, niin mulla oli tissit. Melko hyvä vinkki siitä sukupuolesta. :laugh:

Insula, saari ja insuliini kuulostaa insulalta, josta siis nimi juontuu. Isla on myös saari, joten mieleeni tulee haima. :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Insulin

Haimatiehyt Insula pancreatica, Langerhansin saarekkeet: haimasssa sijaitsevat pienet solusaarekkeet, jotka erittävät vereen insuliinia

Toooodella loogista, eikö?

O.k :D Kiitos selvennykseltä..hauska mielleyhtymä..ajatusketju :)

Mä olen ajatellut laittaa tulevalle lapselleni nimeksi Isla, jos se on tyttö. Siitä tulee mieleen Islanti, joka on kaunis maa. Mutta nyt edellinen sanoi että islam, voi ei :D Nooo ei se haittaa.

Ravihevonen Isla J Brave tulee myös mieleen, ja Madonnan kappale La Isla Bonita. Sitä aionkin pienokaiselle laulaa ;)

Mitä mieltä olette Isla nimestä tuli tuosta yhdestä toisesta ketjusta mieleen.. Minusta aika kiva nimi :)

Entäs nimestä Adele?

Mun suosikkinimi. Harmi vain, ettei sille ole kantajaa, eikä taida tullakaan. Laittaisin yhdeksi nimeksi ilman muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Mielestäni tulee liikaa mieleen islam tuosta nimestä, siis jotenkin häiritsee. :| Innasta tulee mieleen itä-eurooppalainen, paksun pakkelikuoren alla oleva nainen... :ashamed:

Hassua, en yhdistänyt islaa islamiin, vaan aina sanaa island. Mutta kieltämättä ikävästi vain yhden kirjaimen ero...