Mitä mausteita makkarakastikkeeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ruokailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ruokailija

Vieras
Niin mitä mausteita käytätte makkarakastikkeeseen?
Teen kastikkeen jauhoihin ja laitan 2 pakettia Iivari-grillimakkaraa.
Etsin kaupasta sipulirouhetta muttei siellä sitä ollut joten ostin paahdettua sipulia ja sen ajattelin kastikkeeseen pistää.
En halua mautonta ruokaa joten kaipailisin apuja mitä siihen voisi heittää mukaan? Meidän makuun tulee liian mautonta jos laitanvaan tuon paahdetun sipulin.

Siihenhän kävis vaikka just tuo sipuli ja hyvä idea paistaa makkaroita vähän aikaa pannulla. Sitten laita vaikka tomaattikuutioita sinne, tuo ihanasti aromia ja sulaa kastikkeeseen kauniisti.

Mä olen tehnyt niinkuin perus-vanhanajan-ruskeankastikkeen. En tykkää lihaliemikuutiosta; joten olen käyttänyt soijaa, tomaattipyrettä, sipulia, mustaapippuria, suolaa, ehkä vähän paprikajauhetta ja basilikaa.

Kuullotan sipulit (TUOREET) sekä pilkotut paprikat pannulla ja paistan makkarat painnulla (punainen lenkki, ei grillimakkaraa). Sen jälkeen paistan vielä jauhot samassa sipuleiden ja makkaroiden seassa, lorautan vettä ja keitän kasaan. Maustan makutuorejuustoilla, lihaliemellä, paprikamausteella, pippureilla ja ketsupilla. Saatan laittaa sekaan myös esim. ranskankermaa.

Jättäisin lihaliemen pois ja laittaisin morttelissa jauhettua inkivääriä ja ehkä valkosipulia. Lisäksi timjamia ja saattaisinpa hujauttaa sekaan vielä tilkan hoisin-kastiketta mutta vain vähän. Suolaa ja mustapippuria tietysti.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29061796:
Jättäisin lihaliemen pois ja laittaisin morttelissa jauhettua inkivääriä ja ehkä valkosipulia. Lisäksi timjamia ja saattaisinpa hujauttaa sekaan vielä tilkan hoisin-kastiketta mutta vain vähän. Suolaa ja mustapippuria tietysti.

Hyi helv¤%&%!!! Melkoinen sörsseli tulee kun makkaraan sekoittaa aasialaisia mausteita. Tuohon kun lisää sitten timjamia, niin melkoisen erikoinen maustecoctail on kyseessä. Timjami sopii perunalle, porkkanalle sekä punaviinipohjaisiin ruokiin.

Hyi helv¤%&%!!! Melkoinen sörsseli tulee kun makkaraan sekoittaa aasialaisia mausteita. Tuohon kun lisää sitten timjamia, niin melkoisen erikoinen maustecoctail on kyseessä. Timjami sopii perunalle, porkkanalle sekä punaviinipohjaisiin ruokiin.
Siksi mainitsinkin että hoisin-soossia vain vähän. Eikä inkivääriäkään kiloa tarvita. Itse tykkään aasialaisista vivahteesta lähes kaikissa ruoissa. Ketsupilla läträäminen ei ole mun juttu.

Lempiyrttini persilja unohtui vielä mainita.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29061836:
Siksi mainitsinkin että hoisin-soossia vain vähän. Eikä inkivääriäkään kiloa tarvita. Itse tykkään aasialaisista vivahteesta lähes kaikissa ruoissa. Ketsupilla läträäminen ei ole mun juttu.

Lempiyrttini persilja unohtui vielä mainita.

Persilja on kyllä hyvä. :) Löysin sen uudelleen hiljattain.

Yhteistyössä