Mitä marjoja aiot pakastaa ja miten paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mustikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tänävuonna jäänee siihen mitä metsästä haetaan ja löydetään. Pakastetaan ja syödään osa samantien. Mansikat jäänee nyt ostamatta kun ei oo autoa ennen heinäkuunloppua ja laatikkoa en jaksa lähteä kävellen hakemaan.

Naapuritilalta ostan parikymmentä kiloa mansikoita. Mustikoita ostan ämpärillisen siltä joka viitsii ne poimia ja puolukat kerännee mies, niitä pakkaseen ämpärillinen, toinen hilloksi ja muutama mehuksi.

Tänään tuotiin 60litraa mansikoita, ne menee kaikki pakkaseen. Mehu- ja hillomansikat pitää vielä ostaa. Muuten pakastan erilaisia herukoita, lakkaa, karpaloa, karviaisia, vadelmia, ahomansikoita, puolukoita, mustikoita, tyrniä.. Mitä vaan on tarjolla.

Mustikoita aika paljon (tulee syötyä pari litraa viikossa, ei onneksi tarvitse itse poimia eikä omaan pakkaseen laittaa kaikkia), puolukoita muutama litra, lakkaa jos löytyy/saa tutuilta, niin sen verran kuin saa eli ehkä litra tai pari, tyrniä sen verran kuin tulee eli muutama litra, vadelmia sen verran kuin tulee eli 6 litrasta ylöspäin luultavasti, ehkä puolet mustikan määrästä, karviaisia muutama litra. Marjojen lisäksi raparperia n. 5 l ja omenoita soseena ja palasina n. 5 l.

Mansikat käydään poimimassa itsepoimintatilalta. Mustikat, puolukat ja vatut tulevat vanhemmilta, jotka sekä minun että miehen puolelta ovat himopoimijoita. Määriä en osaa sanoa, mutta tänä vuonna pakastetaan vähemmän kuin aiemmin. Meille remontin yhteydessä laitettiin yhdistelmä jääkaappi-pakastin, jossa pakastin pienempi kuin ennen. Ainakin mustikoita karsitaan, koska yleensä ne jäävät osittain syömättä.

mansikkaa, mustikkaa, vadelmaa, karviaisia ja herukoita. Karviaiset ja herukat itse poimittuina, muut ostona todennäköisesti, kun vauva on niin pieni sesongin aikaan etten varmasti kykene kyykkimään.

Määristä en tiedä, mahd. paljon.

Mansikoita jos ostais 5 kiloa. Vadelmia kerään omasta pihasta. Paljon pensaita, joten eiköhän useampia litroja tule. En usko, että tulee käytyä mustikassa tai puolukassa enkä niitä ostakaan.

mansikkaa, mustikkaa, vattua, puolukkaa, lakkaa, karpaloita. kaikkia niin paljon kuin vain saan, useita kymmeniä kiloja/litroja. poimin ite, isäntä poimii ja lapset poimii.

viinimarjat unohtu ja karviaiset.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Miä.
mustikat ja puolukat käyn keräämässä itse ja toivottavasti tule sen veran eätä san pakkaseenkin.
Mansikoita en raskinnut ostaa, mielestäni olivat liian kallita 21e 5kg laatikko. Ja tämän talyhtiön pihassa on punainen viinimarjapensas ja ajattlein siitä tänäkin vuonna itseleni marjoja ottaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mustikoita aika paljon (tulee syötyä pari litraa viikossa, ei onneksi tarvitse itse poimia eikä omaan pakkaseen laittaa kaikkia), puolukoita muutama litra, lakkaa jos löytyy/saa tutuilta, niin sen verran kuin saa eli ehkä litra tai pari, tyrniä sen verran kuin tulee eli muutama litra, vadelmia sen verran kuin tulee eli 6 litrasta ylöspäin luultavasti, ehkä puolet mustikan määrästä, karviaisia muutama litra. Marjojen lisäksi raparperia n. 5 l ja omenoita soseena ja palasina n. 5 l.
raparperiä mullakin on =)

Mansikoita ostin 5 kg, joskaan ei niistä juuri pakkaseen riittänyt. Pitänee ostaa vielä toinenkin, ellei jopa kolmaskin laatikko. 5 kg laatikolle tuli hintaa 25€, mielestäni ihan ok hinta.

Mustikoita anoppi poimii ja ajattelin koittaa esikoistakin moiseen puuhaan taskurahaa vasten palkata. Itse en poimimaan pysty.

Vadelmia, mansikoita, punasia/mustia/valkosia viinimarjoja, karviaisia, puolukoita ja karpaloita. Kaksi pakastinta huushollissa, joista toisen ainakin täytän marjoilla.

Mustikoita, niin paljon kun ehdin keräämään. Riippuu työtilanteesta. Tavoite 80L, vähintään. Mansikoita en niinkään arvosta. Ehkä ostan, ehkä en. Olisi kiva vaapukoitakin pakastaa, mutten tiedä hyviä paikkoja.

Yhteistyössä