Mitä maksaisitte täysin uudesta lastenvaatteesta?

kaksospojat-08

Uusi jäsen
06.11.2009
10
0
1
Olen myymässä lastenvaatteita eteenpäin ja mukaan mahtuu aika paljon uusiakin, missä vielä hintalaputkin tallella. Mikä olisi kohtuuhinta niistä pyytää? Myyn tutulle, en lähisukulaiselle tai kaverille. Ja vaatteina siis ihan perusvaatetta:housua, paitaa, shortseja jne. Käytetyimmät vaatteet annan lähes tulkoon muutamalle kymmenellä sentillä tai 1-2?/kpl, mutta uusista ois kiva nyt enemmän saada. Paljonko olisitte valmiita maksamaan jos joku olis myymässä kivaa uutta vaatetta?
 
jos on uusi ja ei ole tullut pidettyä, niin todennäköisesti on silloin vaate, joka ei ole käytännöllinen tai nätti

mikä koko?
aika paljon olet pyytämässä jos pyydät käytetyistäkin jopa 2 euroa kappale. varsinkin jos vaatteet pieniä alle 3v vaatteita joita saa tosi halvalla sekä kaupasta että kirpparilta.

en kehtaisi toimia noin. voisin pyytää könttäsumman, muutaman kympin, mutta jos olet pyytämässä noin paljon per vaate, niin kai se ostaja saa edes itse valita mitä ottaa? etkä vaan pakkaa pussiin ja sano, että tässä ois sitten 100 euron edestä.
 
ostaja on saanut itse valita mitä haluaa ja könttäsumman aion hänelle siitä ilmoittaakin :) Vaatteet ovat kyllä käytännöllisiä, itse ostajakin ne haluaa, meiltä vain jäi pitämättä vaatepaljouden takia ja viime kesän sääolosuhteiden. Kokona lähestulkoon 86cm, jotkut pienempää ja osa isompaakin. Käytetyt lähtee siis siinä samassa paketissa lähestulkoon ilmaiseksi, ei ole tarkoitus rahastaa niillä. Tuo 1-2e oli nyt vaan esimerkki muutamasta vaatteesta, mut pääasiassa otan siis vaan maksun uusista vaatteista. Ja siksi kysyinkin, että kun on uusi vaate niin paljonko niistä kehtaa pyytää?! Esim.jos uutena maksaisi 100e niin paljonko pyydän? Noin puolet eli 50e vai meneekö vieläkin liian kalliilla?
 
Riippuu minkä merkkinen ja mimmonen se vaate muutenkin on. Kyllä mä voisin ehkä ainakin maksaa vaikka puolet siitä mitä se on uutena maksanut.

no: kyllä minusta käytetty 2 euron vaate on melko edullinen, ainakin jos kunto on hyvä. miksi kaikki pitäisi aina ilmaseksi saada? kyllä uusi voi olla vaikka se olisi käytönnöllinen tai nätti, koko on vaikka ollut pieni tai se on unohtunut jonnekin kaapin perälle tms.
 
en ole ikinä ostanut alle 3vuotiaalle 50 euron vaatetta.
en uutena enkä varsinkaan käytettynä.
minusta 2 euron käytetty vaate ei ole ilmainen lähestulkoonkaan. ilmaiseksi ei tarvitse saada mutta kaupastakin saa aina halvalla juuri pienten vaatteita jotka eivät kulu
 
2 euroa ei ole ollenkaan paha hinta käytetylle, jos on uutena maksanut kympin tai jopa enemmän. Ihme köyhäilijöitä täällä, ostakoot puoli-ilmaiseksi kirppisrutkunsa, itse aion hinnoitella myymäni vauvanvaatteet sen mukaan mitä itsekin olisin valmis maksamaan. Jos takkikin on maksanut uutena 20e niin en todellakaan myy sitä millään kahdella eurolla! Toki vaatteen kunto huomioiden.

Nyrkkisääntö; kolmasosa hinnasta.
 
olen siis myynyt samalle ihmiselle ennenkin eli ei ole kyse siitä etteikö maksaisi. Hän on itse nähnyt vaatteet ja saanut valita mitä haluaa. Meillä kun on itsellään kaksoset, niin sitä vaatetta on tullut hiukan eri tavalla hankittua ja saatu, että senpä takia osa on harmikseni jäänyt käyttämättä. Eikä minustakaan 2euroa ole liikaa käytetystä vaatteesta, jos on hyväkuntoinen. Meidän kaupungin kirppiksellä myydään paljon surkeempaa vaatetta vielä kalliimmalla niin itse kyllä ostaisin ilomielin tuollakin hinnalla :) Mutta jollekin toiselle se voi tietysti olla liikaa.
 
maksaako ihmiset oikeasti non paljon pienten vaatteista? kaupastakin saa vaatteita -70 prossaa.
en ole ikinä maksanut yli 1 euroa alle 4v vaatteista. kirpparilta.
yhteensä maksanut varamaan noin 100 euroa kaikista vaatteista joita lapseni pitivät 0-3-vuotiaana.

rahaa ehtii kuluttaa sitten kun itse osaavat jo vaatia ja toivoa, kalliimpia vaatteita ja harrastuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no huhhuh:
en ole ikinä ostanut alle 3vuotiaalle 50 euron vaatetta.
en uutena enkä varsinkaan käytettynä.
minusta 2 euron käytetty vaate ei ole ilmainen lähestulkoonkaan. ilmaiseksi ei tarvitse saada mutta kaupastakin saa aina halvalla juuri pienten vaatteita jotka eivät kulu

Siis tuo 100e oli esimerkki siitä koko paketin könttäsummasta!! En minäkään TODELLAKAAN osta lapsilleni mitään 100? vaatetta, varsinkaan kun meillä tarvitaan jokaista vaatekappaletta tuplaten :) Kun on kaksoset kyseessä.. Pointti oli siis se että esim.paketissa on vaikka 15kpl vaatetta, jotka maksais uutena yhteensä sen 100? niin paljonko vois pyytää myydessään eteenpäin..

 
2 euroa ei ole hyväkuntoisesta käytetystä vaatteesta tosiaankaan paljon. Hyvä tietty jos jostain löytää oikeasti nättiä ja hyväkuntoista vaatetta kirpparilta kymmenellä sentillä. Voin ihan hyvin maksaa esim hyväkuntoisesta bodysta euron, enkä pidä kalliina. Paitsi kyllähän mua eräässä ketjussa haukuttiin kun totesin että 70? käytetystä Reimatecin haalarista on niin paljon etten ikinä maksaisi, olen kuulemma pihi jonka pitäisi saada kaikki ilmaiseksi. :D

Tutulle myisin kyllä puoli-ilmaiseksi, mietin mitä itse maksaisin vastaavasta ja sitten ehkä hieman vielä pois. Tietty jos on hintalaputkin tallella ja ainakin jos on saatu niin -70% kaverille olisi varmaan hyvä diili? Ainakin jos on itse saatu lahjaksi tai ostettu vastaavasta alesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
maksaako ihmiset oikeasti non paljon pienten vaatteista? kaupastakin saa vaatteita -70 prossaa.
en ole ikinä maksanut yli 1 euroa alle 4v vaatteista. kirpparilta.
yhteensä maksanut varamaan noin 100 euroa kaikista vaatteista joita lapseni pitivät 0-3-vuotiaana.

rahaa ehtii kuluttaa sitten kun itse osaavat jo vaatia ja toivoa, kalliimpia vaatteita ja harrastuksia.

Maksaa. Kaikilla ei ole aikaa juosta aleissa ja kirppareilla. Mä ostan sellaista mitä tykkään, en sellaista minkä halvalla saa. :) Rahaa voi kuluttaa monella tapaa niin moniin asioihin; meillä säästetään sitten jossain muissa kuluissa jos lapsen vaatteisiin meneekin enemmän.
 
mut nämä haluan myydä huutiksen ohi. Voisin ehkä saada siellä näistä vaatteista enemmän, mut tarkoitus ei nyt ole kuitenkaan se. Tiedän että vaatteet menee tarpeeseen, ilmaiseksi en halua uusia antaa, mutta en nyt kiskoakaan sitä ovh.hintaakaan mitä ovat maksaneet uutena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaksospojat-08:
Alkuperäinen kirjoittaja no huhhuh:
en ole ikinä ostanut alle 3vuotiaalle 50 euron vaatetta.
en uutena enkä varsinkaan käytettynä.
minusta 2 euron käytetty vaate ei ole ilmainen lähestulkoonkaan. ilmaiseksi ei tarvitse saada mutta kaupastakin saa aina halvalla juuri pienten vaatteita jotka eivät kulu

Siis tuo 100e oli esimerkki siitä koko paketin könttäsummasta!! En minäkään TODELLAKAAN osta lapsilleni mitään 100? vaatetta, varsinkaan kun meillä tarvitaan jokaista vaatekappaletta tuplaten :) Kun on kaksoset kyseessä.. Pointti oli siis se että esim.paketissa on vaikka 15kpl vaatetta, jotka maksais uutena yhteensä sen 100? niin paljonko vois pyytää myydessään eteenpäin..
en ymmärrä. jos myyn käytettyjä vaatteita tai vaikka käyttämättömiä mutta vanhoja, niin en mieti paljon ne on joskus maksaneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja kaksospojat-08:
Alkuperäinen kirjoittaja no huhhuh:
en ole ikinä ostanut alle 3vuotiaalle 50 euron vaatetta.
en uutena enkä varsinkaan käytettynä.
minusta 2 euron käytetty vaate ei ole ilmainen lähestulkoonkaan. ilmaiseksi ei tarvitse saada mutta kaupastakin saa aina halvalla juuri pienten vaatteita jotka eivät kulu

Siis tuo 100e oli esimerkki siitä koko paketin könttäsummasta!! En minäkään TODELLAKAAN osta lapsilleni mitään 100? vaatetta, varsinkaan kun meillä tarvitaan jokaista vaatekappaletta tuplaten :) Kun on kaksoset kyseessä.. Pointti oli siis se että esim.paketissa on vaikka 15kpl vaatetta, jotka maksais uutena yhteensä sen 100? niin paljonko vois pyytää myydessään eteenpäin..
en ymmärrä. jos myyn käytettyjä vaatteita tai vaikka käyttämättömiä mutta vanhoja, niin en mieti paljon ne on joskus maksaneet.

Kyllä mä ymmärrän. Jos olen maksanut jostain vaatteesta 20e ja jostain vastaavasta 6e, niin en todellakaan pyydä niistä kirppiksellä samaa summaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja kaksospojat-08:
Alkuperäinen kirjoittaja no huhhuh:
en ole ikinä ostanut alle 3vuotiaalle 50 euron vaatetta.
en uutena enkä varsinkaan käytettynä.
minusta 2 euron käytetty vaate ei ole ilmainen lähestulkoonkaan. ilmaiseksi ei tarvitse saada mutta kaupastakin saa aina halvalla juuri pienten vaatteita jotka eivät kulu

Siis tuo 100e oli esimerkki siitä koko paketin könttäsummasta!! En minäkään TODELLAKAAN osta lapsilleni mitään 100? vaatetta, varsinkaan kun meillä tarvitaan jokaista vaatekappaletta tuplaten :) Kun on kaksoset kyseessä.. Pointti oli siis se että esim.paketissa on vaikka 15kpl vaatetta, jotka maksais uutena yhteensä sen 100? niin paljonko vois pyytää myydessään eteenpäin..
en ymmärrä. jos myyn käytettyjä vaatteita tai vaikka käyttämättömiä mutta vanhoja, niin en mieti paljon ne on joskus maksaneet.

Nyt puhuin pelkästään UUSISTA vaatteista, joissa roikkuu vielä hintalaput kiinni mistä hinnan näkee!! En siis joudu miettimään mitä ovat maksaneet joskus, kun sen väkisinkin näkee hintalapusta!! Ja vaatteet eivät mielestäni ole vanhoja, viimeisen puolen vuoden-vuoden sisällä ostettuja. Ja itse olen lähes kaikki ostanut norm.hintaisena, en mistään ale-myynneistä.
 
mä en ole koskaan ymmärtänyt niitä jotka ilmaiseksi jakavat aina samalle henkilölle satojen tai tuhansien eurojen edestä tavaraa saamatta koskaan mitään, ei edes tulppaaneja tai lastenhoitoapua tai remonttapua tai mitään.

mutta en kyllä niitäkään jotka miettivät paljonko ovat itse jostan maksaneet tai paljonko se maksaa. käytetyistä vaatteistan en tiennyt kenenkään maksavan yli 1 euroa.
 
Riippuu tietenkin siitä, minkä merkkinen vaate on, onko lähiaikoina ostettu ja pidänkö vaatteen ulkonäöstä. Jos sulla on uusi ja mun makuun sopiva lastenvaate, voin maksaa hyvinkin, en kuitenkaan alkuperäistä ostohintaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
käytetyistä vaatteistan en tiennyt kenenkään maksavan yli 1 euroa.

:laugh: Et taida olla tosissasi. :laugh: Tai sitten sun piireissäsi ostetaan ja myydään vähän eri hintaluokan tavaraa. Vai meinaatko, että hyväkuntoinen satasen haalarikin pitäisi saada eurolla?
 
tämän kaupungin kirpparilta paljoakaan lastenvaatteita, jotka maksais alle 1?. Tai jos on niin ovat tooooosi huonkuntoisia, tahraisia, reikäisiä tms. jota en lasteni päälle pue!! Pidän kyllä lasteni päällä paljonkin kirppisvaatetta ja käytettyä, jossa saa olla nukkaa ja värien haalistumaa mutta joku raja sentään :laugh: Tietty onhan se hyvä jos joissain piireissä lastenvaatteita myydään/annetaan toiselle tuohon hintaan.. Mut ei toimi täällä valitettavasti.
 
että jos tämä mun ostaja pitäis mua jonain kiskurina, niin tuskin se multa uudelleen aina vaatteita ostais :) Tarkoituksena oli vaan kysyä mielipidettä siitä mitä kukakin olis valmis maksamaan ihan uudestakin vaatteesta =)
 
Siis minä ainakaan en löydä käytettyä hyväkuntoista vaatetta en kirppiksiltä enkä huutonetistä alle 2 euron. En oikein tuollakaan. Merkkikin vaikuttaa, mutta tärkeintä on se, että vaate itsessään miellyttää ja on hyväkuntoinen. Maksan himoitsemastani käytetystä paidasta tai housuista vaikka 15 euroa!

Jos vaate on uusi ja mieleinen, olen valmis maksamaan siitä melkein uuden hinnan. Jos vaikka puoleen hintaan joku myy, se on jo mielestäni hyvä kauppa.
 

Yhteistyössä