Mitä maksaisit maatiaiskissasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissanainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kissanainen

Vieras
Mielenkiinnosta kyselen, että mitä maksaisitte hyvin hoidetusta maatiaiskissanpennusta? Ei sillä, että minulla olisi niitä, mutta yleisen gallupin muodossa. Ja olisivat tietysti rokotettuja, kotona rakkaudella hoidettuja, eläinkaupan ruuilla eläneitä.

Eli mikä on mielestäsi tällaisen kissanpennun kipuraja hinnassa ja miksi?

Vaikuttaisiko hintanäkemykseesi, jos vanhemmat olisivat "testattuja" (vrt. rotukissojen testit)?

Voisin maksaa pari sataa+, jos vanhemmat olisi testattuja ja pentu "nätti kuin rotukissa".
Maatiaisissa löytyy varmasti ihan helmiä. Esim. moni haluaa mustan kissan, täysin valkoisen, täysin harmaan, vihreäsilmäisen ja ennen kaikkea jos tällaisen kauniin värin saa yhdistettyä hyvään luonteeseen ja terveeseen kissaan.. niin toki voi maksaa.

Näitä luonne asioita on vain vaikea todistaa jos ei ole "rodulle ominaisia luonteenpiirteitä". Ja itse ainakin hakisin kissassa luonteellista sopivuutta talouteeni ja päivärytmiimme.

Jopas nyt on matalia hintoja heitetty, olen oikein yllättynyt!

Onko 0? vastanneet niitä, jotka eivät haluaisi kissaa ollenkaan vai eivät vaan haluaisi maksaa siitä ja miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Voisin maksaa pari sataa+, jos vanhemmat olisi testattuja ja pentu "nätti kuin rotukissa".

Itse lähdin tällaisesta oletuksesta, siis että tämänmoinen hinta voisi olla tavanomaisin, mutta taisin olla väärässä.

Monet tästä joukosta maksaisivat kissasta vähemmän kuin esim. hamsterista. Kaikki kunnia hamstereille, mutta kissat voivat kuitenkin olla kaverina jopa 20 vuotta...

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Maatiaisissa löytyy varmasti ihan helmiä. Esim. moni haluaa mustan kissan, täysin valkoisen, täysin harmaan, vihreäsilmäisen ja ennen kaikkea jos tällaisen kauniin värin saa yhdistettyä hyvään luonteeseen ja terveeseen kissaan.. niin toki voi maksaa.

Näitä luonne asioita on vain vaikea todistaa jos ei ole "rodulle ominaisia luonteenpiirteitä". Ja itse ainakin hakisin kissassa luonteellista sopivuutta talouteeni ja päivärytmiimme.

:D
pennustahan sen pystyyki tietämään millanen kissasta kasvaa!
me saatiin uskomattoman nätti musta kissa, joka oli maailman arin. ei siihen saanu mitään yhteyttä

50 euroa voisin maksaa rokotetusta, madotetusta ja täysi-ikäisestä kissanpennusta.

Toi on totta mitä ÄitiysLomalainen kirjoitti, itselläni on täysin musta, puolipitkäkarvainen, vihreäsilmäinen kisu, jolla luonne on kohdallaan. Siitä on tarjottu 100 euroa vaikkei se edes ole koskaan ollut myynnissä. :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
50 e.

Kerrotko, ap, oikeat kustannukset per pentu?

Tarkkoja summia on aina hankala sanoa ja olen muutenkin hieman huono vastaamaan, kun en kasvata kissoja itse. Tietysti kaikki riippuu siitä, miten sujuu synnytys ja montako pentua tulee. Lupaan katsella myös tarkempia hinta-arvioita, mutta veikkaisin, että perusteellinen pentueen kasvatus vie semmoset 1000?. Mutta tosiaan, katsotaan jos saisin jotain tilastoja tänne..

Alkuperäinen kirjoittaja kissanainen:
50 e.

Tarkkoja summia on aina hankala sanoa ja olen muutenkin hieman huono vastaamaan, kun en kasvata kissoja itse. Tietysti kaikki riippuu siitä, miten sujuu synnytys ja montako pentua tulee. Lupaan katsella myös tarkempia hinta-arvioita, mutta veikkaisin, että perusteellinen pentueen kasvatus vie semmoset 1000?. Mutta tosiaan, katsotaan jos saisin jotain tilastoja tänne..

no ei sitten niin millään voi mennä tuollaista summaa.

Jeps. Mulla on juuri nyt kotona vuoden loppuun "lainakissa" joka on maatiainen ja mahtava luonne ja suloinen kissa. Olisin valmis maksamaan maltaita tästä kissasta jos saisin omakseni. Siis puhutaan sadoista euroista ja yli siitä kahdestakin sadasta. Tällä kissalla ikääkin jo yli 11 vuotta. Tää kissa tulisi lasten, koirien ja ihan minkä kanssa tahansa toimeen.

Kuva .. tällaisesta maksaisin:

Alkuperäinen kirjoittaja kissanainen:
50 e.

Jees. Ihan kiva, jos saat tietoja asiasta. Kissaa me taas harkitaan, edelliset ovat olleet sellaisia hylättyjä tapauksia :(. Ja mulle kun kissanpentu ole se tärkein juttu, tulen parhaiten toimeen aikuisen katin kanssa. Mies haluaisi rotukissan ja minä kodittoman. Ilmeisesti hankitaan sitten kaksi :D!

Sillon kun meidän kissa teki pentuja niin niiden tyrkyttämisessä hyviin koteihin oli hirveä homma. Ja ilmaiseksi siis annettiin.

Kauppojen ilmotustauluilla mitä oon seurannu niin yleensä maatiaisista pyydetään 20-40 euroa. Oman kissani sain ilmaseks, kaupan ilmotustaululta sekin.

Ei maalla ainakaan kukaan maksa yhtään mitään maatiaisesta, koska niitä pentuja on oikeella ja vasemmalla ilmaseksikin tai jotain ihan pientä korvausta vastaan. Enpä oo kuullu että joku varta vasiten täälläpäin alkaisi "pentukasvattaksi" euron kuvat silmissä, vois olla tuottamaton bisnes.

Ehkä jossain kaupunkien keskustoissa on eri juttu, kun maatiaisia ei pyöri jaloissa koko aikaa.

50 ? maksimi.

Rokotuksetkin on kalliimmat, joten miten tuo olisi maksimi? Tai tietysti sellaiselle, joka ei rokottamisesta välitä.

Rokottaisin ja leikkauttaisin itse. Kuten olen aina ennenkin tehnyt, ei täällä maalla kissojen luovuttajat rokota tai madota kissoja saati leikkaa.

Yhteistyössä