Mitä maksaisit maatiaiskissasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissanainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Rokotettu, madotettu ja terveeksi todettu terveistä vanhemmista: voisin maksaa 100 e. Varsinkin jos tiedän, että emo on leikattu eikä enää tee pentuja. Omani sain "ilmaiseksi", eli maksoin itse leikkaukset 90 e/kissa, ell-tarkastukset, rokotukset ja madotukset.

Mutta muista, että jos ell hoitaa esim. 6 kissanpennut rokotukset ja madotukset kerralla, on hinta per kissa huomattavasti edullisempi kuin yksittäin vietynä. Ainakin jos kasvattaja vie pentueen eläinlääkärille (tai ell tulee kotiin) tarkastamaan koko pentueen, on hinta aika edullinen. Ainakin jos vertaa siihen hintaan millä yksittäisen koiranpennun omistaja tuon satsin saa.

Mulla taas pää sauhuaa lukiessani joidenkin kommentteja! No joo, sen paremmin niihin kommentoimatta mitään tällä kertaa..

Itse voisin maksaa todellakin muutaman satasen jos kissa olisi juuri sellainen kun haluaisin. Lähtökohtana nyt tietysti että se olisi hyvistä oloista, ajan kanssa hoidettu ja sosiaalistettu, ei varta vasten teetetty eikä huolimattoman toiminnan tulosta, sekä emo oltaisiin valmis leikkauttamaan. Hyvin hoidettu tarkoittaa luonnollisesti säännöllisiä loishäätöjä sekä rokotuksia, eläinlääkärin tarkastamaa ja testattua kissaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
miksi niistä pitäis maksaa kun niitä ilmaseksikin saa?? :o

just tällästen ihmisten takia on maatiaisten arvostus nollassa :headwall: miksi et olisi valmis maksamaan tai myymään maatiaista, jo pienikin summa kertoo että kissan ottaminen ei ole päähänpisto.

itse voisin maksaa satasen ainakin jos joku sen pyytäisi, olisi rokotettu+muut jos harkitsisin maatiaisen ottamista.
itseltäni ei ole yksikään kissa lähtenyt ilmaiseksi uuteen kotiin vaan olen pitänyt niitä niin kauan kun oikea koti on löytynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
En mitään koska niitä saa ilmaiseksikin.

Samaa sanon kuin monet muutkin - juuri tämän takia kissoja arvostetaan niin vähän ja jätetään heitteille "kun sen uuden saa kuitenkin ilmaiseksi". Jos kissat maksaisivat vaikkapa 100? (minusta vielä alihinnoiteltu hinta pitkäikäisestä eläinystävästä) niin johan olisi kissojen arvostus muutakin. Raha kuitenkin maailmaa pyörittää ja näin se homma menee. Jos hankit chinchillan eläinkaupasta ja maksat siitä vaikkapa sen satasen niin et ihan heti raaski "heittää menemään".

En ole ikinä ymmärtänyt sitä, että sekarotuisista koirista maksetaan enemmän kuin maatiaiskissoista. Olen kissaihminen, mutta pidän toki koiristakin paljon. Mutta pientä tasa-arvoa kaipaisin koirien ja kissojen ja muidenkin eläinten välille. Vaikka niin kuin tuossa toisessa koirahintaketjussakin tuli ilmi, niin ei kaikki siitä koirastakaan paljoa maksaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja f-f:
Samaa sanon kuin monet muutkin - juuri tämän takia kissoja arvostetaan niin vähän ja jätetään heitteille "kun sen uuden saa kuitenkin ilmaiseksi". Jos kissat maksaisivat vaikkapa 100? (minusta vielä alihinnoiteltu hinta pitkäikäisestä eläinystävästä) niin johan olisi kissojen arvostus muutakin. Raha kuitenkin maailmaa pyörittää ja näin se homma menee. Jos hankit chinchillan eläinkaupasta ja maksat siitä vaikkapa sen satasen niin et ihan heti raaski "heittää menemään".

En ole ikinä ymmärtänyt sitä, että sekarotuisista koirista maksetaan enemmän kuin maatiaiskissoista. Olen kissaihminen, mutta pidän toki koiristakin paljon. Mutta pientä tasa-arvoa kaipaisin koirien ja kissojen ja muidenkin eläinten välille. Vaikka niin kuin tuossa toisessa koirahintaketjussakin tuli ilmi, niin ei kaikki siitä koirastakaan paljoa maksaisi.

En minä ainakaan niitä ole hylännyt,yhden kyllä lopettanut.Ja koirasta (lapukka) maksoin tonnin.Ja kun kissoja syntyy ylen määrin koska niistä eivät viitsi "kissaihmiset" huolehtia niin ne ovat niin halpoja.

En minä ainakaan niitä ole hylännyt,yhden kyllä lopettanut.Ja koirasta (lapukka) maksoin tonnin.Ja kun kissoja syntyy ylen määrin koska niistä eivät viitsi "kissaihmiset" huolehtia niin ne ovat niin halpoja.

Pahoittelen Timppa, en tietenkään tarkoittanut, että sinä olisit niitä hyljännyt. Tarkoitin vaan yleistä ilmapiiriä, että kissasta ei makseta mitään.
Toivottavasti pikkuhiljaa alkaisi kissojenkin arvo ihmisten silmissä nousta.

Alkuperäinen kirjoittaja f-f:
Pahoittelen Timppa, en tietenkään tarkoittanut, että sinä olisit niitä hyljännyt. Tarkoitin vaan yleistä ilmapiiriä, että kissasta ei makseta mitään.
Toivottavasti pikkuhiljaa alkaisi kissojenkin arvo ihmisten silmissä nousta.

Niin kauan kun ihmiset antavat niiden juosta pitkin kaupunkia vapaina (ja leikkaamattomina) ei niiden arvostus kasva mihinkään.Pentuja tulee tapettavaksi asti.Helpommalla pääsee kun antaa ilmaiseksi pois.

Niin kauan kun ihmiset antavat niiden juosta pitkin kaupunkia vapaina (ja leikkaamattomina) ei niiden arvostus kasva mihinkään.Pentuja tulee tapettavaksi asti.Helpommalla pääsee kun antaa ilmaiseksi pois.

Niin, olen kyllä aivan samaa mieltä, että (varsinkin) leikkaamattomien kissojen valvomaton ulkoilu on todella edesvastuutonta! Ja pentuja tietysti pukkaa tasaiseen tahtiin ja "onhan ne pennut söpöjä" ja sitten vielä annetaan ilmaiseksi pois koteihin, jossa sama meno jatkuu. ÄH.

Yhteistyössä