mitä maksaa?(hääjuttuja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puputyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puputyttö

Vieras
kertokaapa mitä nämä maksaa mulle:

-eli se kun mennään past.kansliaan ja haetaan ja saadaan se estetodistus (se mikä on 4kk voimassa)ettei kumpikaan ole ennestään naimisissa.

-avioehdon tekeminen

kiitos etukäteen!!!

Alkuperäinen kirjoittaja puputyttö:
kertokaapa mitä nämä maksaa mulle:

-eli se kun mennään past.kansliaan ja haetaan ja saadaan se estetodistus (se mikä on 4kk voimassa)ettei kumpikaan ole ennestään naimisissa.

*me ei ainakaan maksettu mitään

Se esteettömystodistus on ilmainen. Avioehdon rekisteröinti maksaa muistaakseni 40euroa plus kävisin kyllä avioehdon tekemässä ihan asiantuntijalla eli asianajotoimistossa. HInnat vaihtelee semmosesta 120e aina johonkin 200e. Ja ei ole huonompi halvemmassakaan, kun on kuitenkin samat hommat. Tärkeintä on, että otatte itsellenne sopivan kun hän osaa teitä siinä avustaa. Eli yhteensä semmosta 160e-240e.

Yksinkertaisen avioehdon voi laatia itse jos haluaa. Tällöin se maksaa vain aikaa ja vaivaa. Mutkikkaammat avioehdot kannattaa laatia lakimieheltä, joilta voi kysyä myös hinta-arviota.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yksinkertaisen avioehdon voi laatia itse jos haluaa. Tällöin se maksaa vain aikaa ja vaivaa. Mutkikkaammat avioehdot kannattaa laatia lakimieheltä, joilta voi kysyä myös hinta-arviota.

Näissä on vaan se ongelma, että ihmsiet eivät välttämättä käsitä minkälaista avioehtoa ovat tekemässä ja voivat tehdä isojakin lapsuksia. Eli suosittelisin ammattilaista. NImettäin avioehdolla ei tee mitään, jos siinä jokin mättää. Ja todistajien allekirjotukset pitää olla jotain muita kuin sukulaisia jne.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Näissä on vaan se ongelma, että ihmsiet eivät välttämättä käsitä minkälaista avioehtoa ovat tekemässä ja voivat tehdä isojakin lapsuksia. Eli suosittelisin ammattilaista. NImettäin avioehdolla ei tee mitään, jos siinä jokin mättää. Ja todistajien allekirjotukset pitää olla jotain muita kuin sukulaisia jne.

No eiköhän normijärkiset ihmiset ymmärrä, mitä allekirjoittavat. Toki jos ei ymmärrä edes esteettömistä todistajista mitään, niin silloin tarvii ehdottomasti jonkun muun apua. ;) Netistä löytyy ihan valmiit mallitkin, joten ihan hyvin simppelin avioehdon voi laatia itsekin.

Yhteistyössä