Mitä maksaa ämpärillinen (10l) mustikoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marjatta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mitähän "kakkaa" suurin osa ostaa, itse olen tässä viikon ihmetelly kun olen tuolla ajellu että porukka ajaa ison tien varteen auton ja siinä ne alkaa keräämään ja juu aivan tien vierestä..ja kyseessä ei oo mikää pikkutie.... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mistä löydän oman kaupunkini marjanostajat? Eli jos käyn poimimassa ja haluan niitä sitten myydä, niin mistä saan tietoa ostajista?

Kysele torikauppiailta ja kato lehdestä ostetaan. minä ainakin ilmoittelen ostetaan palstalla omassa maakunnassa

meijän tyttö keräs muutamassa tunnissa 5 litraa kummitädille mustikoita ja sai 15 euroa siitä rahaa,musta ihan kiva taskuraha.Mä oon käyny useampana päivänä metässä ja vaikka sitä mustikkaa on kyllä ihan hyvin nin kyllä sitä aikaa vaan siihen ämpärillisen keräämiseen menee monta tuntia..eilen kerättii käsin reilu puoli ämpäriä miehen kanssa ni kyllä aikaa kulu pari tuntia,ei se helppoa työtä ole!

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja mustikanpoimija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmettelen suuresti jos ei viitsi itse poimia?! Nyt kerta niitä marjoja on niin saa äkkiä ämpärin täyteen.

Ei kestä selkä.

Mutta en kyllä tosissaankaan maksaisi jotain 50 euroa! :o
Olen ostamassa ja maksan puhdistetusta 2 euroa / litra.

Hei kuules nyt... Kukaan ei myy sulle mustikkaa 2 euron litrahinnalla!!! :o Mietippä vähän, että ei niitä mustikoita ihan hetkessä poimita sieltä, ja otappa huomioon myös se, että usein täytyy mennä autolla sinne metsään, joten tulee siinä polttoainekustannuksiakin ja vielä sulle pitäis tuohon hintaan myydä ne puhtaana!!! :o Ei tulis kyllä kauppoja!!!

Mä taidan mennä ostamaan ne 25e / 5kilon satsin huomenna S-marketista. Taitaa se litrahinta olla lähelle 2.5e? Ja siitä tekee varmasti joku voittoa :)

SANGOLLINEN MUSTIKKAA PUHDISTETTUNA PAINAA noin 6,5-7 KILOA!

KILO MUSTIKKAA EI EI EI EI OLE LITRA MUSTIKKAA!! URPÅÅÅ!

muutaman sankon voisin myydä sastamalan alueella itsepoimittua mustikkaa käsinperkattuna 35e/sanko (10l)... vain tekstareita (mokkulaan) 0466277688, senverran lehtinen mustikkapaikka että puhallan lehdet mieluummin itse pois...

Myyjän kannalta mustikan hinta on tosi huono, koska ämpärillisen keräämiseen menee aikaa ainakin 10 tuntia. Poimurilla pystyy keräämään nopeammin, mutta puhdistamiseen menee aikaa. Toisaalta onhan se pientä lisärahaa, jos ei ole muuta tekemistä, ja viihtyy metsässä.

Maksoin ämpärillisestä 40 euroa. Putsattuna tuli marjat eli sai suoraan laittaa pakkaseen. Ja täälläpäin on hyvin osassa paikassa marjoja ja monet hyvät mustikkapaikat ovat olleet nyt täysin tyhjiä eli ei välttämättä ole kovin helppoa saada ämpärillistä kokoon.

[QUOTE="mustikkasuu";26867193]Mä ostin tänä vuonna hintaan 35e/ämpäri..(noin 7kg/ämpäri). Kaks ämpäriä otin ja nyt on mustikkaa meidän taloudelle talven tarpeisiin. :)[/QUOTE]

Ja putsattuna siis tämä hinta.

Yhteistyössä