mitä mä teen väärin lasten kans?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelevä

Vieras
miks kaikki mun lapset on vauva koliikki vaivaisia, tai sitten valvottavat muuten vaan? mitä mä teen väärin?

olis niin kiva saada sellainenkin vauva, jonka vauva ajasta vois oikeasti nauttia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oon salaa kateellinen kaikille, joilla on helppo vauva, joka on tyytväinen ja nukkuu hyvin. meillä kun syödään öisin n. tunnin välein...

Mulla oli kanssa toi kuopus ihan mahdoton, nukkui päivät ja valvoi ja söi yöt. Ja sitten sanottiin ettei pienen rytmiä saa vielä muokata ekoina kuukausina.. Esikoinen kuitenkin heräs aamulla seiskalta tikkana. Ihmeen hyvin sitä kyllä jaksaa parin tunnin unilla jos on pakko. Vauvakuumetta ei kyllä ihan heti tule jos koskaan enää :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oon salaa kateellinen kaikille, joilla on helppo vauva, joka on tyytväinen ja nukkuu hyvin. meillä kun syödään öisin n. tunnin välein...

niin minäkin. ei tää mun nelonenkaan mikään maailman onnellisin ja iloisin vauva oo. :kieh: ja kakkosella oli kans sitä koliikkia. että jaksamisia sinne. :hug:

Mä heräilin 25 kertaa yössä 8 kuukauden ajan syöttämään mukulaa. Ja sen jälkeen ei oo muita lapsia tullut. Raskaus oli helvettiä, synnytys oli helvettiä, vauva aika oli helvettiä... joten kiitti, mulle riitti!

täällä myös kohtalotoveri... just vein tuon pojan sänkyyn, sylissä torkkunut ja kitissyt parituntia tähän asti. välillä myös suoraa huutoa.
joka ilta tulee enemmän noita ilmavaivoja, vaikka miten niitä koittaa välttää :( muutaman kerran tullut ihan mielettömät oksennuksetkin, ilmeisesti kun on niin paljon ilmaa mahassa, ja sitten kun röyhtäisee vihdoin, tyhjenee koko maha.

Mulla myös esikoinen oli koliikki vauva, ja valvoi tosissaan ensimmäiset puoli vuotta, ja kokonaiset yöt alkoi nukkumaan vasta vähän vajaa kolmevuotiaana.
keskimmäinen "vain" valvoi yöt, ja heräilee edelleen muutaman kerran yössä, vaikka ikää 1v8kk.

täää nuorimmainen vasta vähän reilu 2viikkoa, mutta pahasti siltä näyttää, ettei tämänkään vauvan kanssa nukuta tai päästä muutenkaan liia helpolla. päivällä on kyllä oikein tyytyväinen, mutta illasta on tosiaan noita vatsaväänteitä alkanut tulla, ja öisin syö vähänväliä, paljon useammin kuin päivällä.

Mulle sano kaikki, että toinen ei voi olla niin helppo niinku esikoinen oli. Mutta niin vain oli vielä helpompi vauva. Kai se johtuu geeneistä. Jos äidillä on teräsvatsa, mikään vatsapöpö tai ulkomaiden bakteeri ei iske, niin vauvallaki on hyvin toimiva suolisto. Meillä on kummatki vauvat nukkunu kuukauden ikäisenä jo 10 tunnin yöunet.

Kokeile eri asentoja sylissä. Hetkuta käsivarren päällä mahallaan ja molemmilla kyljillä. Pistä kantokoppaan ja heiluttele eri suuntiin. Hiero selkää. Ota viereen kyljelleen nukkumaan. On kyllä itkuisemmatkin vauvat meillä vähitellen hiljenneet. Jos vain samassa asennossa sylissä kanniskelee ei kyllä hiljene.

Meillä molemmat nukkuneet hyvin ja annettu korviketta kun taas kaverin lapset 2 kpl valvottaneet ja koliikkiitkeneet todella pitkään eivätkä vieläkään nuku öitään kokonaan vaikka vanhempi jo 4 ... joten oisko se siinä että joidenkin äidinmaito on semmosta että pistää vauvalla vatsan vääntämään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja oisko näin:
Meillä molemmat nukkuneet hyvin ja annettu korviketta kun taas kaverin lapset 2 kpl valvottaneet ja koliikkiitkeneet todella pitkään eivätkä vieläkään nuku öitään kokonaan vaikka vanhempi jo 4 ... joten oisko se siinä että joidenkin äidinmaito on semmosta että pistää vauvalla vatsan vääntämään ;)

mä voisin kyllä itse tätä vähän peesailla. siis toisesta näkökulmasta. itse siis täysimetännyt kaikkia (paitsi tää kuopus on nyt saanut n. 50ml/vrk korviketta, että tottuu pulloon), kun taas pari kaveria, jotka ovat antaneet vain korviketta ovat saaneet nukkua yönsä ilman itkuja.

Ettei vaan olisi kyseessä maitoallergia? Onko tutkittu? Jos vauva on vielä pelkällä rintaruokinnalla, niin koetapa itse olla esim. viikko ilman maitotuotteita. Jos vauva rauhoittuu, tiedät välttää kaikkea maitoa sisältävää koko imetyksen ajan ja totuttaa mukulan heti alusta alkaen soijatuotteisiin (jos sopivat).

Ite meinasin tulla hulluksi, kun olin jo raskausaikana maksan toimintahäiriön vuoksi kutissut niin, etten moneen kuukauteen saanut kunnolla unta ja sitten vauva vain huusi ja huusi ja huusi. Mutta valveutunut neuvolalääkäri pohti maitoallergiaa ja pisti testeihin. Maidon välttely rauhoitti tilanteen ja minäkin sain vihdoin levättyä.

Meidän kuopus nukkui (sen vähän mitä nyt yleensä nukkui öisin) mahallaan. Ilmat pääsivät alakautta paremmin ulos. Silti aika ison osan yöstä häntä piti kanniskella. Aikanaan helpotti kun kaikki lukuisat allergiat oli kartoitettu ja siirrytty imetyksestä apteekin maidolle.

Kun allergiat helpottivat kahden vuoden iässä; siitä lähtien nukkunut kuin tukki yöt :)