Mitä mä teen? Tytön hiuksia leikattu.

Endless Sacrifice

Aktiivinen jäsen
08.06.2006
7 728
1
36
Tänään aamulla just ennen kouluun lähtöä huomasin että tytön hiuksia on leikattu. Ja mä kun luulin välttäneeni tän ongelman kun lapset on jo sen verran isoja eli koululaisia.
Takaraivolla on sellanen lyhyt tupsu muuten pitkissä hiuksissa.

Tyttö itse sanoi ettei hän tiennyt hiuksia leikatun. Voiko niin käydä että huomaamatta joku olis sieltä hiukan nipsassu? Todennäköisimmin on kuitenkin koulussa tapahtunu. Onko se jonkinlaista kiusaamista siis että väkisin olis leikattu vai onko joku ihastunu ja halunnu muiston itselleen?

Tyttö itse kielsi mua rupeamasta selvittämään asiaa opettajalta, mutta pitäiskö mun silti pistää jotain viestiä koululle päin?

Hankalan asiasta tekee se että tänään on valokuvaus, vaikka toivottavasti se tupsu ei tule näkymään kuvissa.

No kysyisin opelta kuitenkin, ihan kahden kesken vaikka tekstarilla, että huomasko kuka leikkas. Meillä kun sanotaan että "en tiedä kuka teki mutta ei kysytä keltään" niin sillon sen tietää että ite on tehny!

Kyllä lähtisin selvittämään että onko kyse kiusaamisesta.Liian usein vanhemmat kuuntelee lapsen pyyntöä ettei kouluun oteta yhteyttä.Ei ongelma,jos sellainen on,ratkea hiljaisuudessa.

Soita opettajalle ja sano ettet halua tästä isompaa juttua,mutta että seuraisi tarkemmin onko kiusaamista.Myös kyselyjä kirjallisesti voi ope tehdä,nimettöminä jokainen kirjoittaa..

Kaukaa haettu,mutta alkoi hymyilyttämään kun muistin,että teillä on ollut hiustenleikkuusakset kateissa.Jos hyvässä tallessa tytöllä : )

Kannattaa kyllä kuulostella tilannette jos kiusamiseen liittyvää kun tyttökään ei halua asiasta koulussa puhuttavan.

Meillä on kaksi isompaa tyttöä leikanneet juuri ennen valokuvauksia vyötäisille ulottuvat hiuksensa aivan osa siiliksi ja juuri otsalta.Nämä tapaukset 5-vuotiaina molemmilla.
Ei silloin naurattanut,mutta näin jäljestäpäin ihan muistorikkaita hauskoja kuvia.

Mun arvaus on että tyttö ite leikannu. Minäkin koululaisena nipsasin kun koitin saada samanlaista tukkaa kun kaverilla, ja tietty äitille väitin etten tiedä miten on tapahtunu.

Musta ois aika epätodennäköistä ettei tyttö olis ees huomannu että näin on käyny. Jos kerran jopa sen verran jopa näkyy että kuvaus huolestuttaa. Ja jos narraa siinä ettei tienny koko tupsusta mitään, niin mikseipä narrais sen tupsun syntyhistoriasta?

Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
Kaukaa haettu,mutta alkoi hymyilyttämään kun muistin,että teillä on ollut hiustenleikkuusakset kateissa.Jos hyvässä tallessa tytöllä : )

Kannattaa kyllä kuulostella tilannette jos kiusamiseen liittyvää kun tyttökään ei halua asiasta koulussa puhuttavan.

Meillä on kaksi isompaa tyttöä leikanneet juuri ennen valokuvauksia vyötäisille ulottuvat hiuksensa aivan osa siiliksi ja juuri otsalta.Nämä tapaukset 5-vuotiaina molemmilla.
Ei silloin naurattanut,mutta näin jäljestäpäin ihan muistorikkaita hauskoja kuvia.

Ei se oo niitä saksia löytänyt... :laugh:

Neiti on kuitenkin jo 9v niin en olis uskonu että itte leikkais, mutta ei sekään kyllä ihan mahdoton ajatus ole.
Täytyy vissiin koittaa jutella vielä ennenkuin rupean mihinkään ottan mitään yhteyttä.

Tuli vielä mieleen,että syökö tyttö purkkaa...ajattelin jos on jäänyt hiuksiin a hätäpäissään leikannut tupsun hiuksia.(muistelee taas omien lapsien tekosia)

Mulle kävi muksuna kans noin, hätäpäissäni leikkasin purkan irti :D

Toinen mikä tuli mieleen niin ois tietty se että hiuskiehkura on tarvittu johonkin "taikaan" tai muuhun humputukseen, me tehtiin koululaisina kaikkia lemmenloitsuja ja muistaakseni yhdessä piti hiuskiekura kieputtaa lankaan ja sitten saada samaan nippuun sen pojan hiuksia josta tykkäs ja sitten se tietty rakastuu palavasti. :D Kaikkia hupsutuksia sitä teki tuon ikäsenä....

Tuli vielä mieleen,että syökö tyttö purkkaa...ajattelin jos on jäänyt hiuksiin a hätäpäissään leikannut tupsun hiuksia.(muistelee taas omien lapsien tekosia)

Tää tuli mullekin mieleen yhtenä vaihtoehtona... Mutta on meillä ennenkin purkkaa tukasta pesty pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Amanda:

Mulle kävi muksuna kans noin, hätäpäissäni leikkasin purkan irti :D

Toinen mikä tuli mieleen niin ois tietty se että hiuskiehkura on tarvittu johonkin "taikaan" tai muuhun humputukseen, me tehtiin koululaisina kaikkia lemmenloitsuja ja muistaakseni yhdessä piti hiuskiekura kieputtaa lankaan ja sitten saada samaan nippuun sen pojan hiuksia josta tykkäs ja sitten se tietty rakastuu palavasti. :D Kaikkia hupsutuksia sitä teki tuon ikäsenä....

Jotain tällästäkin vois olla... Tai sit tosiaan joku niistä viidestä pojasta, jotka on tunnustaneet rakkauttaan, on halunnut muiston ja saanut sen joko suostumuksella tai ilman.

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Tyttö itse kielsi mua rupeamasta selvittämään asiaa opettajalta, mutta pitäiskö mun silti pistää jotain viestiä koululle päin?

Tämä kuulostaa turhan tutulta. Itselleni on käynyt vähän samalla tavalla kun muut tytöt kiusasivat. Ja uhkasivat kaikenlaisella jos kerron jollekkin tai jos asiaa ruvetaan selvittämään! Siksi myös aina kielsin äitiäni ettei puuttuisi asiaan, sillä se olisi silloin vain pahentanut asiaa/kiusaamista.

Yhteistyössä